Najveća pileća farma u Hrvatskoj bit će gotova do kraja 2025. Uskoro će tražiti dobavljače

Autor: Josipa Ban , 15. rujan 2023. u 14:38
Foto: Jurica Galoic/PIXSELL

U Hrvatskoj se očekuje investicija kakvu domaća poljoprivreda već dugo nije imala. Riječ je o izgradnji pileće farme u Petrinji, investiciji teškoj više do 500 milijuna eura, a iza koje stoji Petrinja Chicken Company. Krešimir Steinbauer, financijski direktor Petrinja Chicken Company, na Agro Summitu Poslovnog dnevnika najavio je da bi proizvodnja trebala biti pokrenuta krajem 2025., ili početkom 2026.

“Ova je investicija slijed naših projekata u Ukrajini i Kazahstanu. Dugo smo analizirali lokacije te smo donijeli stratešku odluku da uložimo upravo u Hrvatskoj”, kaže Steinbauer. Kapacitet tvornice u Petrinji bit će pola milijuna tona godišnje no do tog će kapaciteta doći u fazama. U prvoj će fazi tako, otkriva, kapacitet bili 100 tisuća tona, a u drugoj još 50 tisuća tona. S ovim kapacitetima, jasno je, Petrinja Chicken Company će biti izvozno orijentirana. Piletina iz Hrvatske tako će biti plasirana na tržište EU-a te Saudijske Arabije.

“Poslovni model temeljit ćemo na kratkim dobavnim lancima te na održivosti, odnosno ESG standardima”, poručuje Steinbauer.

Na pitanje kako će se nositi sa sve brojnim izazovima s kojima se suočava poljoprivredna proizvodnja financijski direktor Petrinja Chicken Company odgovara da je rješenje u prepoznavanju rizika i njihovom pravilnom upravljanju.

“Svaka industrija ima svoje interne i eksterne rizike, a naš će fokus biti na domaćim dobavljačima. Također, vodimo računa i o energetskoj neovisnosti te ćemo više od 40% energetskih potreba namirivati iz vlastitih resursa. Imat ćemo fotonaponske panele, bioenerganu te fermentacijsko postrojenje”, najavljuje Steinbauer.

Pa iako svi ovi projekti poskupljuju investiciju, oni su danas, kaže financijski direktor Steinbauer, nužni te bez njih ništa nije moguće pokrenuti. “Takvi su zahtjevi tržišta i mi smo na te zahtjeve spremni”, ističe.

Zahtjevi su to, naime, koje zahtjeva i europska regulativa ali i potrošači. Kako navodi Steinbauer, današnji krajnji kupci žele znati što jedu te žele da to bude zdravo i ekološko. “Također, potrošače zanima cijeli nabavni proces, pa smo od početaka investiciju prilagodili svim tim zahtjevima”, navodi financijski direktor buduće najveće pileće tvornice u Hrvatskoj.

Steinbauer najavljuje i da se povezuju s HGK-om i HUP-om te da će kroz tri do šest mjeseci početi intenzivnije pregovarati s domaćim dobavljačima. Poziva stoga sve zainteresirane da im se jave jer će njihove potrebe uistinu biti velike.

Komentirajte prvi

Organizator
Pod pokroviteljstvom
Partner
Partner
Partner
Partner
Partner
Partner
Partner
Partner

New Report

Close