Nagodba postignuta na ročištu 16. prosinca između vjerovnika i dužnika Hrvatske brodogradnje Trogir (HBT) pod uvjetom nepostojanja eventualnih žalitelja, za kratko bi mogla dovesti do završetka postupka i početka oporavka dužnika.
Njome se osiguravaju nesmetani uvjeti za novu fazu HBT-a, što u prvi plan stavlja njihove nove ugovore, dok će uskoro biti poznat i ishod predstečaja koji je prije ovoga pokrenu za matično društvo Brodotrogir. To je ročište za glasovanje odgođeno za veljaču, po prijedlogu dužnika i uz objašnjenje da traju pregovori s vjerovnicima.
Brz tempo
Tako se za razliku od brojnih predstečajeva, čije je dugo trajanje ponajviše uzrokovano nepovjerenjem i poteškoćama u osiguravanju većine koja bi podržala planove restrukturiranja sa značajnim iznosima otpisa, HBT-ov pokazuje u svjetlu brzog tempa pa i s rekordno brzom sudskom potvrdom sporazuma. Otvoren je u travnju, a već sredinom prosinca bjelodano je da plan restrukturiranja uživa podršku potrebne većine vjerovnika, inače razvrstanih u tri skupine.
Jednu čini razlučni vjerovnik PBZ, čiji je kreditni plasman osiguran hipotekom na koncesiji na pomorskom dobru u luci posebne namjene gdje se u Trogiru obavlja brodograđevna djelatnost. PBZ je glasovao za plan, pa će kredit iz 2016. u iznosu od cca 54 milijuna kuna HBT nastaviti otplaćivati u skladu s ugovorenim uvjetima. HBT ima 208 vjerovnika, čije su tražbine pravomoćno utvrđene u ukupnom iznosu od 234 milijuna kuna, prihvaćanjem plana obveze će se restrukturirati u sklopu 70%-tnog otpisa tražbina, te plaćanja preostalog duga kroz 8 godina u kvartalnim ratama, s jednom godinom počeka nakon pravomoćnosti predstečajnog sporazuma, najranije 31. ožujka 2021.
Gradit će kruzer?
Tvrtka dobiva značajan predah koji kani iskoristiti za ugovaranje novih poslova, na čemu se navodno vrlo aktivno radi. Njihovi izvori navode da imaju sigurnog klijenta zainteresiranog za gradnju kruzera srednje veličine u trogirskom škveru. Ime, pak, zasad nije moguće doznati, osim što se ističe da je posrijedi renomirana međunarodna tvrtka za organizaciju turističkih putovanja na luksuznim kruzerima srednje veličine koji plove po cijelom svijetu.
Višemilijunski posao HBT-u bi, tvrde, osigurao punu zaposlenost kapaciteta u dužem razdoblju, no za to je potrebno otkloniti prepreku u vidu osiguranja jamstvenog potencijala, budući da na potporu države u statusu dužnika tvrtka ne može računati. Kao jedna od mogućnosti spominje se i ugovaranje police osiguranja kod velikih stranih osiguravateljskih kuća. Kruzeri srednje veličine u trogirskom škveru zadnji put su građeni prije privatizacije, odnosno pod zadnje i u znatnom broju grade one manje veličine za privatne naručitelje iz Hrvatske.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu