Ne stoji tvrdnja da smo odugovlačili s provedbom nadzora ili da smo pogodovali Gradskoj toplani. Složeni nadzor započet je i okončan unutar 30 dana, iako je po Zakonu o općem upravnom postupku propisan rok od 60 dana – stoji u dopisu Državnog inspektorata.
Sudbina jedne prijave
Upit smo im poslali nakon što se Regionalna organizacija za zaštitu potrošača u pismu predsjedniku Ivi Josipoviću požalila na rad Inspektorata i Agencije za zaštitu osobnih podataka. Krajem rujna im je prijavljeno da Gradska toplana bespravno koristi osobne podatke korisnika Toplane, posrnule gradske toplinarske tvrtke. AZOP se nije očitovao do objave pisma u medijima, unatoč požurnici u studenom. Državnom inspektoratu je početkom listopada poslana dopuna prijave. To tijelo se očitovalo o slučaju u studenom. Nadzorom je utvrđeno da je Toplana nezakonito dala podatke o korisnicima Gradskoj toplani te je tvrtka koja je sada u stečaju prekršajno prijavljena. Nova tvrtka nije kažnjena, iako ostvaruje imovinsku korist temeljem tih podataka. To je bio jedan od razloga zašto je ROZP uputio prigovor sredinom studenog, koji je ostao bez odgovora. Predsjednik ROZP-a Željko Tomašić ustvrdio je u pismu Predsjedniku da su spornim ili nikakvim reagiranjem državna tijela omogućila Gradskoj toplani da naplati račune i time s korisnicima uđe u ugovorni odnos.
– Zaprimili smo predstavke od rujna i listopada, a potom niti jednu ROZP-ovu predstavku koja bi se odnosila na poslovanje Gradske toplane ili nezadovoljstvo inspekcijskim nalazom i mjerama – stoji u dopisu Državnog inspektorata.
Pojašnjavaju da nisu kaznili Gradsku toplanu, jer za to nema zakonskog uporišta. Inspekcijskim nalazom je istaknuto da se pojedini korisnik može izuzeti iz gradskog toplinarskog sustava samo uz suglasnost ostalih korisnika na tom mjernom mjestu i uz suglasnost Gradske toplane, jer tako nalažu Zakon o proizvodnji, distribuciji i opskrbi toplinskom energijom te Opći uvjeti opskrbe toplinskom energijom. S tim stavom se ne slažu udruge za zaštitu potrošača, koje se pozivaju na Zakon o vlasništvu i drugim stvarnim pravima te na Ustav tvrdeći da svatko može raspolagati svojim vlasništvom kako poželi. Inspektorat navodi i da su Gradska toplana i korisnici stupili u ugovorni odnos plaćanjem računa kao i da Zakon nalaže da ugovore potpisuju predstavnici korisnika, odnosno suvlasnika, s čime se udruge također ne slažu, s obrazloženjem da predstavnici nemaju te ovlasti.
Idemo u Strasbourg
– Državni inspektorat je stao u zaštitu trgovca, a ne potrošača. Bijedno je se pozivati na rok od 60 dana. Ne otkrivaju koliki je zakonski rok da Gradska toplana učini korisnike Toplane svojim kmetovima. Nećemo dopustiti da budemo ‘kasice prasice’ za promašene projekte nesposobnih političara i kvazistručnjaka – komentira Tomašić. Ponovio je da će ROZP potražiti pravdu na Europskom sudu za ljudska prava.
Građanski pokret “Nećemo usluge toplane” prikupio je 750 potpisa građana kojima se traži da se korisnicima omogući izdvajanje iz toplaninog sustava, ako to požele, bez prikupljanja suglasnosti susjeda i same tvrtke. Također se traži i da Grad prestane financirati Gradsku toplanu. a koordinator pokreta Domagoj Švegar najavljuje i prosvjed ispred toplaninog sjedišta u Ujevićevoj ulici tijekom siječnja.
– Na prosvjedu ćemo javno spaljivati račune za grijajne – kaže Švegar.
Ako su računi nezakoniti, postavlja se logično pitanje zašto bi netko tko to tvrdi – palio dokaze.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu