Na prijedlog županijskih Stožera civilne zaštite, Nacionalni stožer donio je u petak odluke o uvođenju nužnih mjera za Zagrebačku i Virovitičko-podravsku županiju, dok se u Dubrovačko-neretvanskoj županiji produljuju postojeće mjere do 1. listopada.
Odluke za Zagrebačku i Virovitičko-podravsku županiju uvode se u trajanju od 14 dana, a primjenjuju se od 14. rujna.
Na prijedlog Stožera civilne zaštite Zagrebačke županije u toj županiji obvezno je na svadbenim svečanostima, bez obzira na broj uzvanika, voditi evidenciju svih gostiju koja se čuva najmanje 14 dana i u slučaju potrebe za epidemiološkom obradom predaje Zavodu za javno zdravstvo Zagrebačke županije.
Na privatnim svečanostima i proslavama može biti prisutno najviše 20 osoba, a na pogrebima i posljednjim ispraćajima najviše 50 ljudi i bez održavanja karmina te se sućut ne smije izražavati bliskim kontaktom.
Osim toga, na svim društvenim i javnim okupljanjima (manifestacije, priredbe, izložbe, mise, sportska natjecanja i sl.) obvezno je pridržavanje svih propisanih epidemioloških mjera, a u zatvorenom je prostoru obavezno nošenje zaštitnih maski za lice.
Organizatori svih društvenih okupljanja i vlasnici ugostiteljskih objekata odgovorni su za provođenje epidemioloških mjera i dužni su vršiti pojačani nadzor.
Zabranjuju se posjete korisnicima domova za starije i nemoćne te drugih oblika pružanja socijalne skrbi u unutarnjim prostorima, osim za nepokretne korisnike kojima u posjet može doći samo jedna osoba. Iznimka su slučajevi u kojima je posjetitelju potrebna pratnja asistenta.
Posjetitelj mora nositi masku, jednokratni ogrtač i jednokratne nazuvke koje sam osigurava, uz obavezno mjerenje temperature i dezinfekciju ruku na ulasku u prostor.
Dopuštene su posjete na otvorenom (okućnica, vrt, dvorište), uz obavezno nošenje maski korisnika i posjetitelja i razmak od 1,5 metra.
Sve posjete se najavljuju, o njima pružatelj socijalne usluge unaprijed utvrđuje raspored i vodi dnevnu evidenciju. Također, posjete se ograničavaju na 15 minuta unutra i 30 minuta na otvorenom.
Osim toga, pružateljima socijalnih usluga preporučuje se da korisnicima omoguće duže i češće telefoniranje uz mogućnost video poziva.
Preporuka je zaposlenicima zdravstvenih ustanova, vrtića i škola te zaposlenicima pružatelja socijalnih usluga da ne sudjeluju na organiziranim okupljanjima većeg broja osoba.
Virovitičko-podravska županija
Usvojen je i prijedlog nužnih mjera Stožera civilne zaštite Virovitičko-podravske županije prema kojima na svadbenim svečanostima može biti prisutno najviše 50 osoba. Na svadbenim svečanostima može biti prisutno do sto osoba ako se održavaju u prostorima u kojima se za jednu osobu koja će biti prisutna može osigurati najmanje četiri metra kvadratna neto površine. Na ostalim privatnim svečanosti i proslavama može biti prisutno najviše 50 osoba.
Ograničava se broj ljudi na svim društvenim i javnim okupljanjima manifestacije, priredbe, izložbe) na način da na četiri metra kvadratna može biti jedna osoba, a ako je okupljanje organizirano u zatvorenom prostoru obvezno je nošenje maski za lice ili medicinskih maski..
Sahrane se smiju održavati uz pridržavanje svih epidemioloških mjera, a sućut se ne smije izražavati bliskim kontaktom.
Zaposlenicima zdravstvenih ustanova i pružateljima socijalnih usluga preporučuje se da ne odlaze na stručne skupove i usavršavanja, kao ni na privatna događanja i mjesta koja uključuju prisutnost većeg broja sudionika (kongresi, simpoziji, predavanja, radionice i sli.). Uz to, umirovljenicima se preporuča da ne odlaze na organizirana putovanja te da ne sudjeluju na organiziranim okupljanjima većeg broja osoba.
Već postojeće mjere za Dubrovačko-neretvansku županiju produljuju se do 1. listopada.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu