Na polici trgovine mlijeko se mora izboriti za kupca

Autor: Poslovni dnevnik , 11. rujan 2013. u 22:00
Ambalaža štiti i privlači pažnju /FOTOLIA

Ambalaža u zahtjevnoj mliječnoj industriji ima stvarno važne uloge, a među njima su i ona estetska i ergonomska.

Ambalaža mlijeka prvenstveno služi kako bi zaštitila proizvod, sačuvala njegovu vrijednost i spriječila kvarenje, no zaštitna funkcija samo je jedan od niza uvjeta koje ambalaža mora zadovoljiti. Mlijeko je tako tijekom godina mijenjalo pakiranje od plastičnih vrećica, staklenki, kartona do plastičnih boca, no svrha svake od njih za proizvođača je bila jednaka. Kada je riječ o mlijeku, ambalaža prije svega štiti od prodora zraka (jer postoji opasnost od reinfekcije mikroorganizmima), od vode, utjecaja svjetlosti, kisika, od mehaničkih oštećenja, insekata i ostalih štetočina, a pritom je važno da čuva sve karakteristike proizvoda, kao i kvalitetu.

"Dukat je status inovatora u domaćoj mliječnoj industriji potvrdio uvođenjem napredne HDPE tehnologije još 2010., kada je u novom proizvodnom pogonu karlovačke mljekare počela s radom najmodernija linija za proizvodnju HDPE (High Density Polyethilene – polietilen visoke gustoće) boca za trajno mlijeko te linija za preradu i punjenje trajnog mlijeka u boce, jedinstvena u Hrvatskoj i u ovom dijelu Europe", kažu nam u Dukatu gdje je, zahvaljujući tom ulaganju na tržište uvedeno trajno mlijeko u višeslojnoj boci koja u potpunosti štiti mlijeko od svjetlosti, dok dvostruko zatvaranje boce – zaštitnom folijom i čepom – štiti mlijeko od vanjskih utjecaja.

"HDPE boca u potpunosti štiti sve prirodne sastojke mlijeka i čuva njegovu kvalitetu. Uz to, ergonomski oblik omogućuje stabilno držanje u ruci i sprečava prevrtanje boce, a upotreba čepa je lagana i praktična. HDPE boca omogućuje iskoristivost mlijeka do posljednje kapi, pri čemu nema nekontroliranog izlijevanja i kapanja čak ni kad je boca puna", poručuju iz Dukata dodajući kako osim dizajna i materijala ambalaže u pakiranju mlijeka veliku ulogu igraju i higijenski uvjeti proizvodnje i punjenja ambalaže, neovisno radi li se o višeslojnoj kartonskoj ambalaži ili boci, koji značajno pridonose roku trajanja mlijeka. Stoga je bitno da se mlijeko puni u potpuno sterilnoj atmosferi, u strogo kontroliranim uvjetima, a prilikom njezinog dizajniranja treba voditi računa o kupcima koji traže ambalažu koja je praktična i odgovara njihovim potrebama.

"Kako je to proizvod masovne potrošnje kod kojeg se odluka o kupnji donosi na vrlo zasićenom prodajnom mjestu, gdje je prisutna jaka konkurencija, a lojalnost brendu je labava, dizajn ambalaže igra ključnu ulogu u uspješnosti proizvoda. Stoga na sredstava uložena u dizajn ambalaže mlijeka ne smijemo gledati kao na trošak, već kao na investiciju", smatra Miran Tomičić, kreativni direktor u agenciji Bruketa&Žinić. Kako kaže, svaka ambalaža treba ispuniti nekoliko zadaća: prije svega zaštititi proizvod, biti funkcionalna, isplativa, pružiti informacije, privući pozornost potrošača i biti ekološki prihvatljiva.

Komentirajte prvi

New Report

Close