U zagrebačkom Vinskom klubu Franjo Kolarić, vinar s Plešivice, predstavio je svoja vina, način proizvodnje, ulaganja i planove. To je, ističe, mala obiteljska vinarija koja ima podrum kapaciteta 120.000 litara, ali i velike planove za razvoj i širenje poslovanja.
”Iako već imamo pet amfora kapaciteta 1200 litara, u procesu smo nabavke novih. U pregovorima smo da uvezemo amforu staru 150 godina, a zadnje dvije koje smo nabavili u konačnici su nas koštale 25.000 kuna. Čak deset posto naše proizvodnje su vina iz amfora, a 25 posto naša pjenušava vina. U planu nam je izgradnja nove vinarije, arhitekt Otto Barić radi na tom projektu. Bit će moderna, a u rustikalnom stilu”, otkriva Franjo Kolarić.
Udružuju se i bude
Kako kaže, pola sredstava za novi objekt, koji bi trebao biti gotov za tri do četiri godine, planiraju povući iz EU fondova. “Ostalih 50 posto bit će vlastita sredstva. Zadnje značajnije ulaganje koje smo imali bilo je u liniju za pjenušce, nabavili smo opremu vrijednu oko milijun kuna”, ističe Kolarić. Upravo pjenušci pod brendom Coletti oduševili su tržište, a za tržišni uspjeh, tvrdi plešivički vinar, zaslužne su tamošnje sorte koje su baza pjenušaca, koje ne oplemenjuje šećerima ni aromama. Štajerska bjelina, žuti plavec, kraljevina, šipelj, neuburger sorte su koje Kolarić želi revitalizirati.
”Imamo 2500 čokota u vinogradu koji sam naslijedio od djeda i 80 godina su stari, a vino s tog položaja odležava u bačvi staroj također 80 godina. Neuburger smo imali u vinogradu od 1975. godine kada ga je moj djed kao kooperant dobio od vinarije Mladina. Na tim starim sortama treba graditi priču i danas. Poljoprivredna zadruga (PZ) Plešivica otkupljena je od strane nas 15-ak vinara s tog područja, a u planu nam je sadnja upravo starih sorti na 10.000 kvadrata zemlje koju smo kupili. Plešivica se udružuje i budi, želimo potaknuti ostale plešivičke vinare na sadnju tih sorti, da ne nestanu jer imaju velik značaj za našu vinsku scenu”, ističe Kolarić.
Vinarija Kolarić prisutna je i na vanjskim tržištima, oko deset posto proizvodnje odlazi na izvoz. Glavna tržišta su im Nizozemska i Srbija, a nova na koja ciljaju Njemačka i BiH. ”U Hrvatskoj opskrbljujemo 60 posto restorana, samo u Splitu njih 98, u Dubrovniku 80 itd, a svakodnevno dobivamo i nove upite”, pohvalio se Kolarić. Planira napraviti i bogatu arhivu vina, naime cilj mu je 5000-6000 boca arhivirati za novi podrum. Osim starih sorti i kako Kolarić kaže ‘iskrenih pjenušaca’, već godinama mu je u fokusu sorta pinot sivi.
”Otkupljujemo ga jer svog nemamo dovoljno, beremo ga u tri etape, radimo blendove, kupaže, pjenušce, odležava nam u amforama, u velikim drvenim bačvama… Potencijal te sorte je ogroman i uvijek me iznova iznenađuje”, ističe Kolarić.
Ne pretjeruju s cijenama
Amfore u kojima vina odležavaju Kolarić je nabavio u Gruziji, za njih se bira najbolje grožđe i s najboljih pozicija, a nakon odležavanja vino iz amfora pakira se u keramičke boce. Prvo vino iz amfore Kolarić je proizveo 2016. godine i kaže kako mu je cilj napraviti vino iz amfore od svake sorte koju uzgaja u svojim vinogradima. ”U amforama vino leži godinu dana minimalno, berba 2020. je i sad u njima. Ne pretjerujemo s cijenama vina, osim kada su u pitanju amfore. Njih želimo što više boca sačuvati da imamo za arhivu”, poručuje Franjo Kolarić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu