Novim kreditom osam domaćih banaka tri će državne 'cestarske' kompanije refinancirati 1,8 milijarde eura postojećih, cjenovno nepovoljnijih kredita, potvrdila je Vlada na jučerašnjoj sjednici.
Kako je prije četiri-pet mjeseci na sličan način, ali prodajom euroobveznica, riješeno 1,27 milijardi eura cestarskog duga, zajedno s novom rundom taj je sektor refinancirao više od 60% svoga duga (trenutno nepunih 5 mlrd. eura). To će donijeti uštede na kamatama veće od 350 mil. kuna godišnje. Dok je ministar financija Zdravko Marić glede ušteda rekao kako HAC, HC i ARZ time smanjuju troškove kamata za trećinu, ministar prometa Oleg Butković 'zbrojio' ih je i zaključio da će uštede ukupno biti reda veličine vrijednosti projekta Pelješkog mosta.
Restrukturiranje cestarskog sektora je najvažnija reforma. Njome se sustavu osigurava poslovna i financijska održivost, kaže, a to je preduvjet za "zadržavanje autocesta u rukama hrvatskih građana" za što se opredijelila ova Vlada. Uz mjere operativnog restrukturiranja ponovio je da će se do 2033. čitav dug sektora isplatiti. Te mjere već danas uključuju i neke nepopularne poteze, od sezonskog povećanja cestarina do smanjenja broja zaposlenih.
"Naš model podrazumijeva poboljšanje operativnog poslovanja i prihoda te smanjenje tereta obveza financijskih dugova", istaknuo je Marić podsjetivši kako je to odabrano kao alternativa planu Vlade Zorana Milanovića o monetizaciji. "Naše rješenje je pozitivan novčani operativni tijek i sposobnost kompanija da same otplaćuju teret duga", rekao je najavljujući da će se Vlada i dogodine nastaviti baviti i financijskim restrukturiranjem.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu