Ovdje se samo u jednom danu može "zamijesiti i razvaljati" čak 430.000 bureka! Bit će ih gotovo i duplo više kad se u prvoj najvećoj tvornici bureka na svijetu počne raditi punom parom. Tada će iz nje svakodnevno moći izlaziti i po 700.000 komada ovoga prepoznatljivog balkanskog jela.
Strojevi su upaljeni prije nešto više od mjesec dana, a od ideje do realizacije projekta prošla je godina dana. U jedinstvenu tvorničku proizvodnju krenuo je Mlinar, koji je pogon otvorio u Osijeku, u bivšoj tvrtki Elektro Osijek, i to na oko 5500 kvadrata. Parcela je to pokraj sjedišta Škojo grupe, u čijem je vlasništvu Mlinar. "Novu smo tvornicu projektirali kako bismo dobili proizvodni kapacitet od 700.000 komada bureka na dan. Sad je ta ambicija građevinski i logistički zaokružena. Do punog kapaciteta preostaje nam instalirati još dvije dodatne linije. Sve ide po planu", kaže Mario Popijač, tehnički direktor tvornice bureka u koju je dosad uloženo 40 milijuna kuna.
Ondje se sada na dan proizvede 140.000 komada zamrznutog bureka. Konačni proizvod prije pakiranja prolazi kroz detektor metala. Kod automatske proizvodnje postoji, naime, opasnost da otpadne dio metala stroja, a s ovim detektorom takva je mogućnost isključena, objašnjava Popijač. Brašno se u ovu tvornicu ne donosi u vrećama, dovozi se autocisternama. Presipava se potom u dva silosa po 17 tona. Svako jutro ovdje se istovara svježi sir, a dva puta tjedno stiže i po 3000 kg svježe junetine. Samo je to dio sastojaka od kojih se ovdje proizvodi burek u dvadesetak različitih slatkih i slanih varijanti.
Stari buregdžije bili su plaćani po količini napravljenih bureka, ali ta računica ovdje ne vrijedi, u šali kaže Popijač, jer je ovdje sve automatizirano i pod videonadzorom. Na proizvodnim linijama trenutačno radi 40 ljudi. Kad sve budu u funkciji, njihov bi se broj trebao povećati na 110. Prve pošiljke bureka već su izvezene na rusko tržište, a prošloga tjedna iz Osijeka je otišao i prvi kontejner za Australiju."Za nas je to važan i potencijalno velik prekooceanski posao. Vjerujemo kako ćemo pogoditi ukuse potrošača na njihovu tržištu, čekamo prve reakcije", kaže Popijač.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu