Policija u još jednom javnom apelu upozorava građane na potrebu pojačanog opreza i podsjeća na uhodane metode obmana kojima se koriste kriminalci.
Kako piše Novi list, najčešći su slučajevi lažnog predstavljanja kao medicinskih djelatnika koji nude besplatnu masažu, a sve kako bi ušli u stan i ukrali novac i nakit. Dok jedna osoba masira žrtvu, druga za to vrijeme pretražuje stan i traži novac i nakit po prostorijama. Nerijetko u ovakvim slučajevima kroz otključana vrata ulazi u dom i treći prevarant koji po kući traži dragocjenosti dok druga dvojica zaokupljaju pažnju vlasnika. Kako bi stekli povjerenje žrtve, prevaranti ili prevarantice glume finoću, ljubaznost i zainteresiranost za pomoć.
Drugi je način kada se lažno telefonski predstavljaju kao zaposlenici poslovnih banaka, uvjeravajući žrtvu da su se pojavile lažne novčanice ili im je istekao rok. Pritom najavljuju da će doći na njihovu adresu kako bi preuzeli novac, koji će im nakon provjere i vratiti. Ukoliko osoba odbije posjet zaposlenice banke, idu toliko daleko da prijete pozivom policiji privođenjem i pretragom stana. Ukućani, ipak, ne smiju pasti na taj trik. Prevaranti ne odustaju tek tako – nakon što vlasnici odbiju imati posla s njima, znaju prekinuti telefonski poziv i ponovo nazvati žrtvu i uvjeravati da su se u međuvremenu čuli s njihovim mlađim članovima obitelji koji su odobrili predaju novca.
Nažalost, isti zlikovci lako mogu doznati imena članova obitelji pa se poslužiti i takvim trikom. Prevaranti, dakako, računaju da žrtva neće u takvom kratkom vremenu nazvati svoju odraslu djecu i provjeriti što je točno posrijedi.
Četvrti je način obmane kada se počinitelji lažno telefonski predstavljuju žrtvi kao policijski službenici. Žrtvi lažu da su pronašli nekog kriminalca i da će doći na njihovu adresu po otiske prstiju koje je uhićeni ostavio baš na novčanicama i nakitu lociranih u njihovom domu. Kada na adresu dođu lažni policijski službenici, žrtva lakovjerno predaje novac i dragocjenosti s tobožnjim otiscima inkriminiranog koji je, tobože, prethodno »češljao« po domu ukućana.
Peti je način prevare lažni službenik Porezne uprave – ukućane uvjeravaju da su dobili povrat novca koji će im biti isplaćen tek kada uplate određeni iznos. Tada na adresu dolazi lažni poreznik, a žrtva mu predaje gotovinu uvjerena da će dobiti puno veći iznos. Prilikom ovakvih i sličnih kaznenih djela najčešće ne postoje svjedoci. Osobama starije životne dobi policija savjetuje da uvijek budu sumnjičave i nazovu policiju na broj 192 kako bi se provjerili sumnjivi telefonski poziv i dolazak navodno službenih osoba.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu