Važeći sustav negativnih bodova i dosad je omogućavao izricanje zabrane upravljanja vozilima na devet ili 12 mjeseci nakon prikupljenih devet negativnih bodova. Pod određenim pretpostavkama, moguće je i izricanje mjere poništenja vozačke dozvole, no važeće rješenje, pojašnjava predlagač, u praksi ne funkcionira pa jednostavnijim postupkom za ukidanje vozačke dozvole, namjeravaju "na učinkovitiji način iskoristiti institut pravnih posljedica osude".
Prema predloženim izmjenama do ukidanja vozačke dozvole ubuduće bi dolazilo ako vozač skupi 12 negativnih prekršajnih bodova, odnosno devet bodova za mlade vozače.
MUP je predložio i uvođenje izvanrednog liječničkog pregleda za vozače koji su tri puta u tri godine kažnjeni zbog bilo koje količine alkohola u krvi.
Dosad su se na takve preglede, o kojem je ovisilo produljenje vozačke, dozvole slali vozači 'uhvaćeni' s više od 1,5 'promila'. No, po novom prijedlogu pregled bi morali obaviti vozači i instruktori vožnje koji su najmanje tri puta u tri godine pravomoćno kažnjeni zbog vožnje pod utjecajem alkohola, jer se "za njih može opravdano posumnjati da imaju problem s alkoholom", navedeno je u prijedlogu novog zakona objavljenom na stranicama e-savjetovanje.
Nacrtom se predviđa i podvrgavanje zdravstvenom pregledu svih vozača nakon 65. godine života, "zbog zdravstvenih promjena koje se mogu pojaviti u toj dobi i koje mogu utjecati na sposobnost upravljanja vozilima".
Zakonom se, ističu, želi redefinirati i pojam "mladi vozač", pod kojeg bi potpadali svi vozači do navršene 24. godine života i svi vozači u prve dvije godine od stjecanja vozačke dozvole.
Mladi vozači ne bi imali nikakva posebna ograničenja kao do sada, već bi se na njih primjenjivala opća pravila koja vrijede i za sve ostale vozače.
"S obzirom na činjenicu da mladi vozači i vozači s nedovoljno vozačkog iskustva, uzrokuju nerazmjerno veći broj prometnih nesreća u odnosu na sve ostale vozače, namjera je posebnim pravnim režimom, kojim bi granica za ukidanje (suspenziju) vozačke dozvole zbog prikupljenih negativnih prekršajnih bodova bila nešto niža (9 bodova) od granice koja vrijedi za sve ostale vozače (12 bodova), utjecati na ponašanje te skupine vozača.
Ovo stoga što se u toj najosjetljivijoj fazi vozačkog staža, odnosno za vrijeme stjecanja prvih vozačkih iskustava u prve dvije godine nakon stjecanja vozačke dozvole, očekuje da vozači… u većoj mjeri poštuju prometne propise odnosno može im se tolerirati manje transgresija u odnosu na vozače koji već imaju višegodišnje iskustvo…", stoji u nacrtu.
Novim bi se zakonom, među ostalim, ukinula obveza tehničkog pregleda prilikom prve registracije, a predviđeno je i liberaliziranje otvaranja i poslovanje auto škola, radi poštivanja europskih pravila o tržišnom natjecanju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Svi službeni vozači naših vrlih političara ostat će trajno bez dozvola. Voze autoputom 180-200 km/h, imaju neka čudna nepropisna svjetla koja noću ometaju druge vozače i kad voze zauzmu cijelu širinu autoputa.
Uključite se u raspravu