Godinama je prodaja kozmetičkih i toaletnih proizvoda bila jedan od najbrže rastućih segmenata u trgovini za koju se procjenjuje da ostvaruje najmanje četiri milijarde kuna godišnjeg prometa.
Sve do dolaska dm-a to je tržište bilo rezervirano za male drogerije i velike maloprodajne lance, no s vremenom se i u Hrvatskoj stvorila navika kupovanja kozmetike i toaletnih proizvoda u specijaliziranim dućanima. Nakon podulje faze organskog širenja polako ulazimo i u fazu osvajanja tržišta preko akvizicija.
1,87 mlrd.
kuna prihodi su u branši koji na toj razni stagniraju od 2015.
Nakon rasta – akvizicije
Godina je tako počela Müllerovim preuzimanjem Todorićeva Kozma, pa će se deset godina mlađi brat Müller, po prisutnosti na našem tržištu, opasno približiti dosad neprikosnovenom lancu drogerija dm koji je svoj prvi dućan u Hrvatskoj otvorio 1996. godine. Nakon dolaska dm-a slijedilo je zatvaranje malih privatnih drogerija, a Fina navodi da se samo 81 poduzetnik usko specijalizirao za taj segment trgovine, ali kad se isključe tri najveća i dm s 87 posto tržišnog udjela, utjecaj ostalih je marginalan. Prihodi te branše stagnirali su 2015. godine na 1,87 milijardi kuna. Kada se slika proširi i na trgovce koji se ne vode kao čisti drogerijski lanci, ali im kozmetika i toaletni proizvodi pretežu u ponudi, tada dm ipak pada ispod 50-postotnog udjela.
Kupcima na ruku
Müller, Bipa i Kozmo (koji se i razvodio i spajao s Konzumom prije najnovije preudaje) zajedno ostvaruju 1,6 milijardi kuna prihoda, pa će se Müller ove godine približiti dm-u za tristotinjak milijuna. Podaci o prodaji u pet godina pokazuju da Müller agresivno raste po dvocifrenim stopama, BIPA također raste, a dm lagano drži dah i bori se da zadrži primat. U toj bi trci mogli profitirati i potrošači jer je općepoznato da se na kozmetici ostvaruju velike marže pa postoji prostor za značajno smanjenje cijena. Fina navodi da u čistim drogerijama radi 1555 zaposlenih, a svaka druga mala trgovina posluje s gubicima. Zahvaljujući velikim primanjima u dm-u, prosječna je plaća u branši oko 8000 kuna, za razliku od ostatka trgovine na malo gdje su upola niže.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.sve je to ljepo smisljeno cim pada prihod, ajmo mi ljepo kozmo prodati jednome mulleru skinuti svoj teret s leđja, skupa s prodajom rijesiti cemo se odmah i 350 blagajnica zaposlenih, sve pet svaka cast, ali nitko ne spominje da bih muller preuzeo te djelatnice sto nije nikako uredu nego kud koji mili moji, i onda kazu ljepo je zivjeti u hrvatskoj, ma je super je do onog trena kad zapravo vidiš da tu u dosta stvari kumuje politika, i onda se cude koliko ljudi bjezi u inozemstvo, ne bjeze još toliko zbog novaca nego bjeze zato sto takve stvari nemogu vise gledati
o čemu ti govoriš? što ti fali u hrvatskoj? pa bolje je u hrvatskoj nego u irskoj i njemačkoj…idi pa probaj pa vidi..ne piši gluposti.
sve je to ljepo smisljeno cim pada prihod, ajmo mi ljepo kozmo prodati jednome mulleru skinuti svoj teret s leđja, skupa s prodajom rijesiti cemo se odmah i 350 blagajnica zaposlenih, sve pet svaka cast, ali nitko ne spominje da bih muller preuzeo te djelatnice sto nije nikako uredu nego kud koji mili moji, i onda kazu ljepo je zivjeti u hrvatskoj, ma je super je do onog trena kad zapravo vidiš da tu u dosta stvari kumuje politika, i onda se cude koliko ljudi bjezi u inozemstvo, ne bjeze još toliko zbog novaca nego bjeze zato sto takve stvari nemogu vise gledati
Najveći zagačivaći Hrvatske!
Uključite se u raspravu