Glavni uvjet za ostvarenje garancije je, naravno, račun, koji većina trgovaca izdaje na tzv. termopapiru koji je osjetljiv na toplinu te izrazito brzo blijedi. Za nekoliko mjeseci, praktički, slova i brojke na njemu se uopće više ne vide, tako da se na ovaj dokaz obavljene kupnje nemoguće oslanjati prilikom ostvarenja prava na višegodišnje jamstvo.
Čitatelj Slobodne Dalmacije G.I. (podaci poznati redakciji) predočio je račun za kućni telefon kupljen prije 20 dana. Osim cijene, na njemu se više gotovo ništa ne vidi, pa se kupac iz Splita pita što će mu uopće dvogodišnja garancija.
– Evo, pogledajte, datum kupnje je potpuno izblijedio, a to bi valjda trebala biti najvažnija stavka prilikom ostvarenja garancije. Mislim, to je stvarno suludo! Ne znam zašto se računi ne bi mogli izdavati na kvalitetnijem papiru?! Ova cifra za telefon od 159 kuna nije nešto radi čega bi se čovjek trebao "tresti", ali račun koji blijedi bih dobio i da kupim neki smart TV za 10.000 kuna – žali se čitatelj.
Što kupci mogu napraviti u ovakvim slučajevima, kako bi ostvarili svoja potrošačka prava, pitali su u udruzi "Splitski potrošač".
– Trgovci, naravno, štede na svemu, pa tako i na papiru za izdavanje računa. Naime, termopapir može biti različite kvalitete, pa tako postoji i onaj na kojem se podaci normalno vide i do šest godina, ali taj je, naravno, skuplji. U svakom slučaju, potrošačima savjetujemo da se na vrijeme zaštite – da odmah kopiraju račun i čuvaju tu fotokopiju ili da ga fotografiraju, pa u slučaju potrebe tu fotografiju isprintaju.
Ako su propustili to napraviti na vrijeme, odnosno ako im je račun već počeo blijedjeti, savjetujem im da odu do trgovca i zatraže od njega da im izda potvrdu o kupnji. Osim toga, kao potvrda im uvijek može poslužiti i bankovni izvod, ako su proizvod kupovali karticom. Kupci koji bi se eventualno mogli naći u problemu su oni koji kupuju gotovinom – objašnjava Iskra Maras Jelavić, savjetnica za pravna pitanja u udruzi "Splitski potrošač".
Cijeli članak pročitajte ovdje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu