Stjecanje, stvaranje i primjena znanja ključne su stvari koje svaku kompaniju pozicioniraju kao uspješnu ili neuspješnu na tržištu, rečeno je na međunarodnoj konferenciji "Znanje u fokusu", koju je u Koprivnici drugu godinu zaredom organizirala Podravka.
Mudrinić
Znanje je jedini svjetski resurs koji možete neograničeno dijeliti, a da se pritom ne troši. Naprotiv
Tema je bila primjena ICT tehnologija za edukaciju u poslovnom okruženju. Da je stalna edukacija, uz korištenje najsuvremenijih rješenja, važna za poduzeća, potvrdili su i čelni ljudi dviju velikih hrvatskih tvrtki Podravke i Hrvatskoga telekoma, Zvonimir Mršić i Ivica Mudrinić."Znanje je dio korporativne kulture Podravke već više od pola stoljeća. Ono što Podravka danas znači uvelike je doprinos ljudi koji su u njoj prije stvarali. Bez sustavnoga stvaranja i usvajanja znanja danas bismo teško uspješno poslovali u sustavu koji broji 5600 ljudi i prisutan je na 19 tržišta", rekao je Mršić. Istaknuo je pritom nužnost stalne edukacije za cijelo društvo jer se trendovi neprestano mijenjaju, a svijet je danas toliko globaliziran da se zatvaranjem u lokalne okvire ne može biti uspješan.
"Problemi s američkim deficitom i proračunom, koji ovih dana zaokupljaju svijet, tiču se zapravo i nas jer nam utječu na nabavu sirovina u Iranu te ću poslije sa suradnicima razgovarati kako da iz nastale situacije izađemo neokrznuti", naveo je Mršić, koji smatra da je društvo danas toliko povezano i tehnološki uznapredovalo da više nema smisla praviti razliku između učenja i e-learninga (e-učenja) jer je to postala nerazdvojna cjelina. Prvi čovjek Podravke ističe kako pravljenje razlike među tim pojmovima ima smisla kao i kada bi se pravila razlika između učenja i "knjigoučenja".Da znanje stalno napreduje i da oni koji nisu u tendu s najnovijim dostignućima nemaju što tražiti na tržištu, smatra i Ivica Mudrinić. Kao primjer napretka naveo je iPhone.
Pale
Malo se javnog ili korporativnog novca troši na obrazovanje
"Kada je 2007. Apple predstavio iPhone, on je računalno bio savršeniji od cijele američke svemirske agencije NASA-e kad je slala prvog čovjeka na Mjesec. Od 2007. prošlo je samo šest godina, a današnji smartphonei svjetlosnim su godinama daleko od prvoga iPhonea. Komunikacijska tehnologija posljednjih godina napreduje po trendu da se svakih 18 mjeseci udvostruči kapacitet prijenosa podataka po istoj cijeni", istaknuo je Mudrinić. Predsjednik Uprave HT-a smatra da je znanje jedini svjetski resurs koji možete neograničeno trošiti i dijeliti, a da se on pritom ne troši i ne umanjuje. Naprotiv.Profesor Predrag Pale sa zagrebačkoga FER-a, jedan od osnivača Carneta, požalio se da znanje u Hrvatskoj i dalje nije na visokoj cijeni.
Relativno se malo javnog, ili korporativnog, novca troši na obrazovanje. E-learning Pale vidi kao priliku da se bude u svjetskim trendovima s najnovijim dostignućima na svim područjima jer se u realnom vremenu saznanja i informacije mogu prenijeti bez obzira na to jesu li nastali u Hrvatskoj ili u Australiji. Upozorio je na to da se pod e-learningom često podrazumijevaju informatički sustavi ili pak digitalizirani sadržaji. "Velik broj digitalnih sadržaja samo je zbirka. Ako se sve ne poveže u jedan sustav, stjecanja znanja, riječ je samo o komponentama, a ne o e-learningu", istaknuo je.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Mršić: Nema uspjeha bez znanja—-osim u politici, dodao bih
Razumiju se političari u telekomomunikacije i u prehranu, metalurgiju, umjetna gnojiva, energetiku i u sve se oni razumiju. Da im daš avion il raketu da voze oni bi sjeli i rekli da znaju…a što će biti s putnicima…???
Mudrinić je u Franjino vrijeme bio HDZ-ov tigar, politika ga dovela do HT-a. Mrsić je SDP-ov lav višegodišnji profešur obrane i zaštite. Ali u modernom svijetu biznisa oba su direturi i jako se dobro razumiju u biznis i tržišno poslovanje….naprijed Miki
Uključite se u raspravu