Mršić: Krenuli smo u novi razvojni ciklus i tražimo nova tržišta

Autor: Majda Žujo , 21. rujan 2013. u 16:02
Weekend Media Festival; Panel Regionalni Benelux, Zvonimir Mršić; Photo: Borna Filic/PIXSELL

Ako je suditi prema diskusiji koja se danas održala u sklopu WMF-au Rovinju, ideja o strateškom povezivanju kompanija još uvijek je na dugom štapu.

Udruživanje regionalnih kompanija kako bi se mogle natjecati na širem tržištu i s velikom igračima stalno se spominje kao imperativ. Pa ipak, veće udruživanje u regiji još se nije dogodilo, ako ne računamo akvizicije. A ako je suditi prema diskusiji koja se danas održala u sklopu Weekend Media Festivala u Rovinju, ideja o strateškom povezivanju kompanija još uvijek je na dugom štapu.  

„Vidjet ćete kada vam na tržište dođu europske kompanije i počnu kupovati male, jednu po jednu. Jači poput Podravke imaju više snage, ali nisu svi dovoljno veliki da se odupru megakorporacijama iz Europe“, kazao je Miodrag Kostić, vlasnik MK Commercea. Iako nije dao konkretan odgovor na pitanje postoji li mogućnost da se udruži s nekim iz regije i pod kakvim bi to uvjetima napravio, Kostić je rekao kako regiji sigurno postoji četiri ili pet tvrtki s kojima bi surađivao. 

No, predsjednik Uprave Podravke, Zvonimir Mršić smatra kako je vrijeme da se tvrtke u regiji konsolidiraju možda prošlo te da je danas za Hrvatsku puno bolja strategija kakvu ima Danska, u kojoj je najveći broj sjedišta globalnih kompanija po glavi stanovnika.

„Spajanje koje bi bilo mehaničko, samo da nas ne bi preuzeo neki veliki igrač, nema smisla. Ne možete biti dovoljno veliki da vas netko ne preuzme, naravno, ako vlasnici na to pristanu. I to smo vidjeli na primjerima mnogih velikih korporacija“, poručio je Mršić dodajući kako smo premala regija i kompanijama je potrebno širenje na nova tržišta. Upravo je to strategija kojom ide i Podravka, kazao je. 

„Krenuli smo u novi razvojni ciklus i tražimo nova tržišta na kojima možemo rasti. Prije svega smo se okrenuli Rusiji i ruskom savezu“, istaknuo je Mršić dodajući kako Podravka targetira nekoliko manjih tvrtki u prehrani i farmaciji te smišlja način na koji bi financirali te akvizicije. Jedna od mogućnosti je da se financiraju iz duga, a druga je mogućnost dokapitalizacija Podravke.

„Imamo suglasnost skupštine da idemo u dokapitalizaciju“, podsjetio je Mršić dodajući kako je za kompaniju ipak jednostavnije zadovoljiti kreditora nego novog vlasnika.  Ako dođe do dokapitalizacije to bi mogao učiniti netko od postojećih, ili pak novi vlasnik, a u tom bi slučaju udio države u Podravci pao ispod 25 posto. 

Na panelu Regionalni Benelux, sudionici među kojima je bila i Vedrana Jelušić Kašić, direktorica EBRD -a u Hrvatskoj te analitičar Damir Novotny, složili su se kako i Hrvatska i Srbija premalo koriste svoje komparativne prednosti.

„S obzirom na to kako se razvija svjetska proizvodnja, Europa si više ne može priuštiti da proizvodimo jednostavne proizvode s niskom dodanom vrijednošću. Moramo proizvoditi inovativne proizvode. Ova regija mora odraditi posao kreiranja velikog tržišta, konsolidacije na tom tržištu i onda širenja na Europu“, kazao je Novotny.

 

Komentari (3)
Pogledajte sve

Kad se pogledaju prihodi Podravke i priče o akvizicijama itd onda se vidi da je to mašta. cijela Podravka velika je kao npr Pik Vrbovec,nešto ispod 2 mlrd kn prihoda…oni su svoje šanse davno prokockali

“Novi razvojni ciklus”
A kada je taj “stari” bio aktivan?

” smišlja način na koji bi financirali te akvizicije”..ma to je najlakše .-)) ostat će od gašenja lera,studene,pekare,klaonice…

New Report

Close