Most u Baltimoreu je izgrađen davne 1977 godine, dug je čak 2,6 kilometara i predstavlja žilu kucavicu, preko njega godišnje se preveze 11,5 milijuna vozila.
Gordana Hrelja Kovačević, dipl. ing. građ. rekla je za HRT kako se radi o čeličnom mostu. Stupovi su, kao i temelji armirano-betonski.
– Tvrdi se da je most projektiran po svim važećim propisima. No, od tada su se brodovi povećali. I masa brodova se povećala za čak 50 posto. Kad se brod projektira postoje propisi. Kod nas su važeće europske norme, odnosno hrvatske norme, koje su preuzete od europskih. A koje definiraju veličinu na koju moramo dimenzionirati most koji projektiramo, poručila je.
“Pelješki most preračunat je na udar srednjeg broda”
Bi li naš Pelješki most mogao izdržati udar 300 metara kontejnerskog broda punog tereta?
Hrelja Kovačević naglasila je kako ispitivanja ne postoje. To nije dio standardnih ispitivanja. Novi mostovi se ispituju na prometno opterećenje.
– Što se tiče udara broda, nema ispitivanja. Međutim, mostovi se preračunavaju, Pelješki most je preračunat na udar broda. Ne na udar ovako velikog broda, on je preračunat na udar srednjeg broda, duljine stotinjak metara. Tamo su također predviđene određene mjere zaštite, što je također bitno, istaknula je.
Na Pelješkom mostu su gumeni, rotacijski odbojnici na stupovima, koji se nalaze uz plovni put.
Nesreće broda se događaju kada brod skrene s plovnog puta.
Novi most za tri godine?
Katastrofa koja se dogodila na mostu u Baltimoreu imat će za posljedice na tamošnju američku ekonomiju, jer je taj most ionako bio usko grlo za prijevoz raznih roba posebno ugljena.
Gordana Hrelja Kovačević rekla da se teško može govoriti o rekonstrukciji mosta, vjerojatno se će graditi novi most.
Gradnja novog mosta mogla bi trajati manje od tri godine, jer je hitni slučaj.
Navodno most u Baltimoreu ima armirano betonske nosive konstrukcije koje prilikom udara jednostavno nisu izdržale, raspale su se kao da su od papira i to za tri sekunde.
– Opterećenje je puno veće, nego što je predviđeno i jednostavno gledate ogromne masivne konstrukcije koje se raspadaju kao da su od papira, dodala je.
“Mostove treba redovito održavati”
Krenula je obnova mostova preko Save u Zagrebu, ali obnavlja se i Krčki most izgrađen ranih 80 tih godina koji povezuje Krk i kopno? Postoji li rok trajanja mostova, posebno onih koji se koriste 365 dana?
Hrelja Kovačević naglasila je kako životni vijek građevine za normalne mostove iznosi 50 godina.
– Za važnije građevine je i sto godina, a može biti i više od sto godina. Kada je projektiran Pelješki most uzimani su svi parametri za trajnost veći i od sto godina, poručila je.
Što se tiče samog održavanja, Hrelja Kovačević, rekla je da mostove treba redovito održavati. I pregledavati po propisima.
Zagrebački mostovi počeli su se obnavljati, ali oni se ne ojačavaju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu