U pandemiji se potrošnja vina na globalnoj razini prepolovila, a situacija se nije popravila ni nakon (prvoga) lockdowna u svibnju. Velike gubitke u sektoru nije ublažio ni porast internetske prodaje vina, a najveći problemi zabilježeni su u mediteranskim zemljama u kojima turizam ima visoki udio u BDP-u.
Iako je turistička sezona koja je uslijedila ublažila štetu, s obzirom na aktualna mjere teško je bilo što predvidjeti.
Zaključci su to međunarodne online konferenciji ITER VITIS – konkurentno i sigurno održane u srijedu u organizaciji Hrvatske udruge za turizam i ruralni razvoj Klub članova selo.
“Imamo sve preduvjete da Hrvatsku istaknemo kao održivu destinaciju ruralnog turizma, destinaciju s kvalitetnom cjelogodišnjom ponudom, te da iz ove pandemije izađemo kao konkurentnija turistička destinacija, smatra Nikolina Brnjac, ministrica turizma i sporta.
Zdravko Tušek, državni tajnik u Ministarstvu poljoprivrede ističe kako je kao potpora ulaganjima u nepoljoprivredne aktivnosti u ruralnim područjima dosad odobren čak 621 projekt, od čega je u sektoru turizma njih 363, a 23 projekta vezana su uz ulaganja u vinski turizam (kušaonice vina) s odobrenom potporom od 8,8 milijuna eura.
Dragan Kovačević, potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore (HGK) za poljoprivredu i turizam, poručuje kako gotovo sve domaće vinarije više od 70 posto prodaje realiziraju kroz turističku sezonu te dodao kako se unatoč krizi moramo okrenuti budućnosti te da ohrabruje podatak da smo u 2019. povećali izvoz vina više cjenovne kategorije, buteljiranih vina i pjenušaca koji u strukturi izvoza čine gotovo 95 posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu