U godini u kojoj će turizam na globalnoj razini izgubiti najmanje bilijun dolara prihoda, vrativši sektor 20 godina unazad, Hrvatska se zasad izvukla s nešto boljim rezultatom, pogotovo u odnosu na konkurente s Mediterana.
S oko 46 milijuna noćenja ostvarenih od početka godine do kraja kolovoza, Hrvatska je trenutno na oko 51 posto broja noćenja u odnosu na lanjsko razdoblje, a ukupnim godišnjim rezultatom mogla bi dosegnuti 2005. godinu kad smo imali 51 milijun noćenja, uz ostvarenih 6 milijardi eura. Prihod će u ovoj godini ovisiti o strukturi potrošnje, o čemu zasad nema procjena, a lani smo imali 12 milijardi eura.
Hrvatska turistička zajednica u ponedjeljak je objavila usporedbu rezultata za srpanj, a službene brojke zasad imaju Španjolska, Portugal, Turska Cipar. Španjolska je tako u srpnju ostvarila svega 25 posto lanjskog prometa, Portugal 17 posto, Cipar 12 posto, a Turska 14 posto prometa. Iako još brojke za kolovoz nisu službene, sve ove zemlje s turističkim prometom ove godine su krenule kasnije nego Hrvatska, i nešto značajniji promet napravile su u osmom mjesecu, no to se naprasno prekinulo zatvaranjem granica i uvođenjem karantene već u zadnjem tjednu kolovoza. Za usporedbu, Hrvatska je u srpnju ostvarila oko 2,5 milijuna stranih dolazaka (50 posto u odnosu na srpanj 2019.), kao i gotovo 15,7 milijuna stranih noćenja (60 posto). U prvih sedam mjeseci imali smo oko 26,3 milijuna stranih noćenja, što je 42 posto u odnosu na lani. Kolovoz je bio još bolji, prema zadnjim službenim podacima Hrvatska je do 23. kolovoza imala oko 2,3 milijuna dolazaka i 17,6 milijuna noćenja, što je 67 posto lanjskog rezultata. Do kraja kolovoza procjena je da se skupilo ukupno 20 milijuna noćenja, a lanjsku špicu završili smo na 90 milijuna noćenja.
Grčki turistički sektor procjenjuje da će ovu godinu završiti prihodom od turizma od oko 3 milijarde eura, što je čak 6 puta manje nego lani. Italija u turizmu očekuje gubitak od 36,7 milijardi eura, uz pad potrošnje stranih turista od 82 posto u odnosu na lani, odnosno čak 100 milijuna eura dnevno, procjena je svjetskog vijeća za turizam (WTTC). Iz HTZ-a ističu da se Hrvatska u prvom dijelu ljetne sezone uspjela znatno brže otvoriti za turističko poslovanje nego li je to bio slučaj s drugim zemljama. Ujedno se bolje pozicionirala na emitivnim tržištima od svih analizom obuhvaćenih zemalja.
“HTZ je pravodobno reagirao, usmjerivši svoje promotivne aktivnosti i informativne kampanje na najvažnija emitivna tržišta. Da je takva odluka bila ispravna potvrđuju i rezultati koje je hrvatski turizam ostvario u srpnju i kolovozu gdje najviše dolazaka i noćenja bilježimo s tržišta Njemačke, Slovenije, Poljske, Češke, Austrije, Mađarske, ističu iz HTZ-a. Također, smatraju kako je bila presudna i vrlo tijesna i kontinuirana komunikacija s predstavnicima hrvatskih udruga u turizmu, Vladom i vladinim institucijama te diplomacijom. S obzirom na okolnosti i raspoložive budžete smatramo da smo svi skupa napravili odličan posao, zaključuju u HTZ-u.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu