Nakon što je hrvatska Vlada u travnju prihvatila Odluku o financiranju projekta modernizacije i elektrifikacije pruge Zaprešić – Zabok, tvrtka HŽ Infrastruktura je objavila u petak da kreće s raspisivanjem javnih natječaja za radove na modernizaciji. Radi se o 24 kilometara pruge koja je u poprilično devastiranom stanju i gdje je brzina vlakova smanjena na 60, a na dijelovima čak i na 40 kilometara na sad.
Trogodišnje financiranje
Modernizacija, teška ukupno 80,8 milijuna eura trebala bi povećati postojeće brzine za 50 posto. Ovim natječajem, koji će biti objavljen u Europskom oglasniku javne nabave (EOJN) i Službenom listu Europske unije, tražit će se izvođači za radove vrijedne 510 milijuna kuna ili 70-ak milijuna eura, bez PDV-a. Iako se očekuje da će i ovaj projekt u visokom postotku biti sufinanciran iz EU fondova, a da bi se ubrzala izgradnja, zasad će novac osigurati Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture. Projekt se planira financirati iz državnog proračuna u razdoblju od tri godine od ugovaranja, pri čemu će HŽ Infrastruktura osigurati sredstva za plaćanje PDV-a i financirati neprihvatljive troškove vezano uz provedbu projekta.
Hrvatske željeznice su u velikom investicijskom ciklusu teškom gotovo milijardu eura, a realizaciji projekta bi trebala pomoći i činjenica da su nama važne dionice ušle u strategiju 6. europskog željezničkog koridora koji povezuje španjolsku Almeriju s Kijevom u Ukrajini. Kako je istaknuo Ivan Kršić, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture, Hrvatska je ovom koridoru uspjela priključiti svoje pravce Rijeka-Zagreb-Budimpešta te Zidani Most-Zagreb.
“Ulaganja u obnovu i modernizaciju željezničke mreže i infrastrukture zahtijevaju iznimno značajna sredstva. Zato smo u pripremi i realizaciji projekata u najvećoj mjeri orijentirani na europske fondove te se većina sufinancira EU sredstvima. U ovom času radimo na projektima ukupne vrijednosti 230 milijuna eura. Radi se o dionicama Dugo Selo – Križevci i Gradec – Sveti Ivan Žabno. Uz te projekte na kojima su radovi u punom jeku, kontinuirano pripremamo dokumentaciju za još nekoliko projekata koje sufinancira EU te nas do kraja 2017. i početka 2018. očekuju postupci javne nabave procijenjene investicijske vrijednosti od 500,2 milijuna eura”, kazao je Krišić.
Put prema Mađarskoj
Najviše će se uložiti u prugu Križevci-Koprivnica-Mađarska u vrijednosti 300 milijuna eura, a raspisivanje natječaja se očekuje do kraja godine. U HŽ-u očekuju da bi do 2022. Zagreb trebao biti s Mađarskom povezan suvremenom prugom s dva kolosijeka. Očekuju se i projekti na pruzi Zagreb-Rijeka, primarno Hrvatski Leskovac-Karlovac, a projekt nove nizinske pruge, koji je procijenjen na 7 milijardi eura, još je u fazi političke odluke.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu