Mogućnost razvoja i usvajanje novih vještina najbitniji su kriteriji prilikom odabira poslodavca za čak 47% mladih u Hrvatskoj, tvrdi se u Deloitteovom izvješću Prvi koraci na tržištu rada 2018.
U Deloitteu kažu da su htjeli otkriti stavove o radu, životu i obrazovanju više od 5700 studenata vodećih sveučilišta i tek diplomiranih mladih ljudi u 14 država regije. Pritom se pokazalo i kako hrvatsku mladež privlače i zanimljivi projekti te ravnoteža između privatnog i poslovnog života, dok se plaća našla na 6. mjestu liste prioriteta. "Mladi u Hrvatskoj nemaju iluzija o vrijednosti formalnog obrazovanja.
Više od polovice ispitanika navodi da ih fakulteti ne pripremaju dovoljno za tržište rada, što je kompatibilno s apelima poslodavaca da se obrazovanje uskladi s potrebama na tržištu rada", kaže Goran Gledić, Deloitteov lider ljudskih potencijala u Adriatic regiji. Većina mladih u srednjoj Europi ipak ima dovoljno samopouzdanja za započinjanje uspješnog života u poslovnom okruženju.
Čak 80% njih ocjenjuje vlastite sposobnosti kao bolje i naprednije u odnosu na kolege. Iako se pojedine razlike između država mogu uočiti, svugdje je primjetan nedostatak realnog pogleda na očekivanja oko početne plaće i to do te mjere da su ta očekivanja znatno iznad prosječne plaće države. Prosječna plaća koju očekuju mladi u Hrvatskoj iznosi 843 eura.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu