Mladi pokazali da žele ‘igrati’ za Hrvatsku – pažnju žirija privukla aplikacija koja uči o trgovanju dionicama, sigurno mjesto za punjenje romobila te Salatarnica

Autor: Darko Bičak , 12. prosinac 2022. u 22:00
Nagrađene autorice projekata Lucija Vugrinec, Nikolina Lepen, Nansi Petrović, Antea Pešo i Asja Rusan/S. Midžor/PIXSELL

U Zagrebu održana dodjela nagrada u ovogodišnjem studentskom natjecanju poslovnih proj ekata ‘Hrvatska pamet Hrvatskoj’, koje se već 8. godinu održava u organizaciji Poslovnog dnevnika i Večernjeg lista.

U Zagrebu je jučer održano finale studentskog natjecanje poslovnih projekata 2022. projekt “Hrvatska pamet Hrvatskoj”, koje se već osmu godinu održava u organizaciji Poslovnog dnevnika i Večernjeg lista.

Osim dosadašnjih standardnih kategorija Inovativna Hrvatska, Izvorno hrvatsko i Financijaš, ove je godine uvedena i nova kategorija Izvrsni u Hrvatskoj gdje se tražilo od studenata da napišu motivacijsko pismo na temu “Zašto ostati u Hrvatskoj” gdje je pristiglo 100-tinjak pisama, a njih 11 ušlo je u uži izbor.

Pobjednik je dobio cjelogodišnju stipendiju Poslovnog dnevnika od 2000 kuna mjesečno, a najbolji u ovoj kategoriji je Karlo Kobešćak iz Pustodola Orehovačkog kod Bedekovčine u Krapinsko-zagorskoj županiji.

Hrabar Kaštelan

Da je inicijativa vrijedna, pokazuje činjenica da je iz nje proizašlo nekoliko projekata koji su i zaživjeli na tržištu, a neki se i izvoze.

Budućnost našeg razvoja
Kako je istaknuo Vladimir Nišević, glavni urednik Poslovnog dnevnika, aktualna nogometna događanja i heroji poput Luke Modrića i Marka Livaje možda i najbolje pokazuju čemu treba težiti – da mladi žele “igrati” za Hrvatsku, čak i ako odu privremeno vani, da im je u srcu uvijek Hrvatska.

Željka Josić, tajnica Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade, istakla je da su upravo mladi koji žele ostati u Hrvatskoj ili se vratiti, budućnost našeg razvoja. “Vi ste taj korektiv društva koje treba slušati. Posebno moramo biti posvećeni, a što je i fokus ovog projekta, mladima u ruralnim područjima zemlje koji nemaju sve blagodati velikih urbanih centara.

Asji Rusan nagradu za aplikaciju StockEd u kategoriji Financijaš uručio je glavni urednik Poslovnog dnevnika Vladimir Nišević/S. MIDŽOR/PIXSELL

Obrazovanje, kvaliteta radnog mjesta, kvaliteta stanovanja stvari su koje su mladima već dugo važne, a sada je sve to uvedeno u državne strategije koje se provode. Sve to je potrebno da bi se napravilo društvo i kvalitetnija Hrvatska u kojoj se voli i želi živjeti”, kazala je Josić. Upravo drastična depopulacija ruralnih područja je bio i povod za pokretanje ovog projekta Izvrsni u Hrvatskoj.

Pobjednički projekt u kategoriji Financijaš je StockEd autorice Asje Rusan, koja studira u Parizu u Francuskoj, i njezinog tima. Sama Rusan je svjesna da se radi o dugotrajnom i kompleksnom poslu komercijalne realizacije njezine zamisli.

“StockEd je aplikacija koja nudi i početnicima i aktivnim korisnicima edukativni materijal za trgovanje dionicama na burzi. Na ideju o ovom projektu smo došli jer smo shvatili da postoji problem financijske pismenosti, odnosno nepismenosti, posebice mladih u Hrvatskoj. S mladima se mora komunicirati na način koji je njima najprihvaljiviji, a to je digitalni način”, kazala je Rusan.

Od projektnih zadataka u kategoriji Financijaš očekuje se prezentacija idejnih projekata koji će pomoći mladima u sustavnom promišljanju u primjeni znanja i vještina za učinkovito upravljanje financijama i poznavanja prednosti ulaganja u fondove.

Kroz projekte ove kategorije želi se postići podizanje svijesti o važnosti podizanja razine financijske pismenosti mladih koja je nužna u današnjem svijetu ubrzanog razvoja financijskih tržišta. U ovoj kategoriji pobjednik se nagrađuje novčanim iznosom od 10.000 kuna te honoriranom praksom u AZ obveznom mirovinskom fondu u trajanju dva tjedna.

Nansi Petrović i Antea Pešo osnovale su tvrtku Ignis PP, a nagradu im je uručila direktorica regionalne prodaje Poslovnog dnevnika Tihana Lešić/S. MIDŽOR/PIXSELL

Studentice poduzetnice
Nansi Petrović i Antea Pešo osnovale su tvrtku Ignis PP za sigurnosna stajališta i punjenje za električne romobile, a njihov projekt pobijedio je u kategoriji Inovativna Hrvatska. Projekt je nastao u sklopu nastave kolegija Marketinga na zagrebačkom Ekonomskom fakultetu, a projekt su prijavili profesori, otkrivaju nam autorice.

”Nismo očekivale da ćemo tu završiti, a ni dobiti nagradu. Pošli smo od toga da se sve više ljudi koristi električnim romobilima, a cilj projekta je bio omogućiti vlasnicima električnih romobila da ih ostave na punjenju ili parkingu bez brige da će ih netko ukrasti. Također nam je cilj potaknuti ljude na korištenje ekološki prihvatljivijih rješenja prijevoza, da se smanji promet automobilima”, pojašnjavaju nam autorice, i ne kriju da im je plan svoju ideju pretvoriti u pravi poduzetnički pothvat.

U kategoriji Inovativna Hrvatska se od projektnih zadataka očekuje da prezentiraju inovativne ideje koje će biti od velike koristi pojedincima ili tvrtkama te time pomoći dodatnom razvoju Hrvatske i ojačati naš status na polju inovativnosti u svijetu, ali i ideje koje se odnose na mogućnosti boljeg poticanja inovativnosti među mladima.

Alajbeg

Zaista je krasno vidjeti mlade ljude, pune motivacije s toliko dobrih ideja i toliko vjere u svoje sposobnosti i svjetlu budućnost.

To može biti interaktivna internetska stranica koja nudi do sada neviđene mogućnosti, neki novi tehnološki proizvod koji će olakšati posao u nekoj grani industrije, ali i novu metodu poticanja inovativnosti u društvu – mogućnosti su doista velike, a ideje su ono što nas treba pomicati prema naprijed u budućnosti.

U kategoriji “Inovativna Hrvatska” pobjednik se nagrađuje novčanim iznosom od 10.000 kuna i stipendijom za International Summer School program Zagrebačke škole ekonomije i managementa.

Luciji Vugrinec i Nikolini Lepen nagradu u kategoriji Izvorno hrvatsko uručio je član Uprave Večernjeg lista Renato Ivanuš/S. MIDŽOR/PIXSELL

Dodana vrijednost projekta
Lucija Vugrinec i Nikolina Lepen osvojile su žiri svojim projektom Salatarnica u kategoriji Izvorno hrvatsko, na natječaj su ih prijavili profesori, a ideja se rodila u sklopu studentskih
obveza, na kolegiju Marketinga.

“Kad smo tek počele, Salatarnica je bila samo ideja, koju smo razvijali tjednima, kroz različite aspekte projekta. Naš projekt ima dodanu vrijednost zato što je specijaliziran i podržava hrvatske proizvođače i vrlo je aktualan zbog svih problema i trendova na današnjem tržištu, od lanaca opskrbe do održivosti. Konkurentan je zbog sve veće svijesti o zdravom životu, od vježbanja do prehrane, i bez problema bi prošao za implementaciju recimo u Zagrebu”, tvrde autorice projekta Salatarnica koje su osvojile novčani iznos od 10.000 kuna od pokrovitelja FINA-e, te stipendiju za International Summer School program Zagrebačke škole ekonomije i managementa.

Željka Josić, tajnica Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade/S. Midžor/PIXSELL

Trenutačno nemaju vremena za realizaciju svog nagrađenog projekta, no u budućnosti ništa ne isključuju. U kategoriji Izvorno Hrvatsko se od projektnih zadataka očekivalo da odgovore na pitanje kako učiniti izvorno hrvatski brend i proizvod još poznatijim i prepoznatljivijim te kako povećati njegovu vrijednost.

Naravno, ne mora nužno biti riječ o već postojećem proizvodu, ali niti o samo jednom proizvodu. Kreativna industrija kao takva nudi čitav niz mogućnosti za razvoj novog, autohtonog i samo našeg proizvoda nastalog kao proizvod kreativnog uma i stvaralaštva. Natjecatelji trebaju osmisliti način na koji će proizvod plasirati, istaknuti njegove kvalitete svojom kreativnošću i idejama ili jednostavno smisliti potpuno novi proizvod te strategiju za njegov što bolji uspjeh na našem i inozemnim tržištima.

Ivan Alić  iz Agencije za mobilnost i fondove EU, ističe da je ova institucija gotovo u potpunosti usmjerena na mlade i njihove potrebe. “Naravno da smo iz tog razloga došli podržati i ovaj projekt koji nam je jako drag.

Agencija primarno promovira program Erasmus plus, ali isto tako i mnoge druge modele suradnje tako da mnogim stranim studentima nudimo stipendije da dolaze studirati u Hrvatsku, ali isto tako i domaćim studentima nudimo mogućnosti da odu u inozemstvo na studij, projekt ili usavršavanje kako bi se upravo s tim znanjem vratili u Hrvatsku i iskoristili to znanje u našem domaćem okruženju” kazao je Alić.

U žiriju su bili i predsjednica Uprave Zagrebačke burze Ivana Gažić te profesor na Zagrebačkoj školi ekonomije i menadžmenta Denis Alajbeg/S: Midžor/PIXSELL

Potpora u idejama
Denis Alajbeg sa Zagrebačke škole ekonomije i menadžmenta (ZŠEM) navodi da se ova institucija bavi obrazovanjem te da je to njihova misija, a ovakve projekte vidi kao praktični primjer toga što rade.

“Obrazovanjem se bavim već 20-ak godina i zaista je krasno vidjeti mlade ljude, pune motivacije s toliko dobrih ideja i toliko vjere u svoje sposobnosti i svjetlu budućnost. Nevjerojatno mi je od kud crpe tolike zanimljive ideje i uvijek me ugodno iznenade sa svojim rješenjima za neke svakodnevne probleme”, kazao nam je Denis Alajbeg sa ZŠEM-a.

Tea Fleck iz Manpower Group Hrvatska ističe da događanja poput ovoga omogućuju mladima da ostvare svoje ideje. “Mi im konstantno pružamo potporu, no uglavnom se malo toga u konačnici realizira. Direktno Manpower uvijek pruža potporu razvoju novih i inovativnih ideja, i to ne mora biti nužno vezano uz ljudske resurse, nego i općenito. Vidljivo je da se projekti fokusiraju na trenutno potrebe tržišta i razvoj društva.

Jasno je da sada sve mora biti usmjereno na digitalizaciju, IT i softver da je to sada IN”, ističe Tea Fleck. Ivana Stanić iz Financijske agencije ističe da se Fina uključila u ovaj projekt jer želi poticati domaće mlade i inovativne studente koji žele neku novu i bolju Hrvatsku. “Kroz današnje radove smo zapravo i dobili uvid u to kako naši mladi razmišljaju. Fina sudjeluje u mnogobrojnim ovakvim projektima već duže vrijeme te vidimo kako ideje mladih mogu promijeniti neke stvari u poslovanju i društvu.

Štoviše, sama Fina je u proteklom razdoblju suradnjom s brojnim studentskim udruženjima, fakultetima i drugim organizacijama došla do više rješenja koja smo implementirali u svojem poslovanju”, kazala je Ivana Stanić iz Fine.

Članice žirija Iva Rogović Lekić, predsjednica Uprave Marsha i Nataša Hrabar Kaštelan, šefica marketinga AZ društva za upravljanje mirovinskim fondovima/S. Midžor/PIXSELL

Plinacro je također niz godina partner na projektu, ističe Marija Gilja, pravnica i neovisni revizor koja smatra da se radi o izuzetno korisnoj suradnji koja promiče edukaciju i iskorištavanje potencijala mladih.

“Izuzetno smo zadovoljni projektom i nastavit ćemo ga i dalje podržavati, zadovoljni smo što se budućnost Hrvatske vidi u studentima, u tome da žele i vole ostati u Hrvatskoj. Stvarno smo sretni i zato što postoji dugogodišnja tradicija u suradnji s Poslovnim dnevnikom,” istaknula je Marija Gilja.

Iris Žuža, senior developer iz Atrona, ističe kako kompanija koju predstavlja podržava sve ovakve inovativne projekte, pogotovo stoga što se većina jučer predstavljenih poduzetničkih ideja temelji na mobilnim aplikacijama i web platformama. “To je ujedno i način da kompanije kao što je naša dobiju priliku pronaći mlade, ambiciozne i kreativne pojedince koji će nam se pridružiti”, kazala je Iris Žuža za Poslovni dnevnik.

Važan je lijep projekt
Jasmina Ranilović, direktorica projekata i primijenjenih istraživanja u Podravki istaknula je kako Podravka od početka prati ovaj izuzetno važan i lijep projekt. “Meni osobno je stvarno privilegij poslušati te mlade ljude i njihove svježe ideje, i Podravki naravno, a zanimljivo je što smo danas u kategoriji Izvorno hrvatsko vidjeli barem dvije ideje koje su vezane uz hranu i prehrambeni sektor, iako dakako do realizacije ima još dosta posla i truda”, istaknula je Jasmina Ranilović.

I AZ mirovinski fondovi u projektu Hrvatska pamet Hrvatskoj sudjeluju od početka, istaknula je Nataša Hrabar Kaštelan, šefica prodaje, marketinga i odnosa s javnošću. “Mladim ljudima treba dati priliku pokazati da mogu, znaju i žele, čak nam je i jedna sudionica poručila ‘poslušajte nam što imamo za reći’, mislim da je to važna poruka.

Da je inicijativa vrijedna, pokazuje činjenica da je iz nje proizašlo nekoliko projekata koji su i zaživjeli na tržištu, a neki od njih se i izvoze, primjer je projekt pametne klupe”, istaknula je Nataša Hrabar Kaštelan.

Komentirajte prvi

ORGANIZATOR
Glavni partner
Partneri

New Report

Close