Svoju 20. godišnjicu djelovanja Nestlé je među ostalim obilježio i objavljivanjem 20. inspirativnih priča zaposlenika te brošurom instant savjeta. Koja ideja stoji iza toga, što se željelo postići njima, kome su one namijenjene, upitali smo Tinu Gjuriš, voditeljicu ljudskih resursa kompanije Nestlé za Hrvatsku, Sloveniju i BiH.
“Kompanija Nestlé u Hrvatskoj brine o svojim zaposlenicima stvarajući im ugodno i poticajno radno okruženje i zato smo 20. obljetnicu uspješnog poslovanja u Hrvatskoj odlučili obilježiti s 20 inspirativnih priča naših zaposlenika iz svih dijelova organizacije: prodaje, logistike, marketinga, financija, IT-a, komunikacija, pravne službe, ljudskih resursa te zanimljivom brošurom Nestlé instant savjeti.
Na taj način želimo pokazati koliko su zaposlenici važni i kako njihova raznolikost i doprinos oblikuju našu kompaniju. Svaka od ovih priča je jedinstvena i puna izazova, ali svaka nosi istu snagu, predanost i inspiraciju. Kroz ove priče želimo pokazati raznolikost našeg tima i istaknuti vrijednost koju svaki pojedinac donosi.
One su izvor neizmjernog nadahnuća, kako za one koji tek započinju svoju karijeru, tako i za naše već iskusne zaposlenike jer ih potiču da se istaknu, budu kreativni i ostvare svoj puni potencijal. One su podsjetnik na našu prošlost, ali i inspiracija za našu budućnost”.
Možete li izdvojiti neke najvažnije smjernice istaknute u brošuri, jesu li one primjenjive za svaku tvrtku?
Brošura sadrži korisne i praktične savjete vezane uz, primjerice, komunikaciju e-mailom, lakše snalaženje na novom radnom mjestu, savjete kako poštovati svoje i tuđe slobodno vrijeme tijekom godišnjih odmora ili izvan radnog vremena, kako surađivati s kolegama iz različitih vremenskih zona.
S obzirom da praksa pokazuje kako su jesenski mjeseci među popularnijim periodima za zapošljavanje, odnosno promjenu posla, smatramo da je to doba godine idealno vrijeme da se podsjetimo za nekoliko korisnih savjeta koji će, osim onima željnima promjene, dobro doći i svima koji traže prvi posao ili se jednostavno nalaze u novim i izazovnim poslovnim situacijama.
Koji su glavni izazovi s kojima se u Nestléu susrećete pri zapošljavanju i zadržavanja radnika?
Mladi zaposlenici, primjerice pripadnici genercije Z, razlikuju se od starijih kolega po odnosu prema poslu i doživljaju važnosti svoje uloge u radnom timu i organizaciji. Mislim da ih je najbolje motivirati i zadržati u kompaniji prilagođavanjem njihovim vrijednostima, željama i očekivanjima kroz organizacijsku kulturu, zanimljiv posao, fleksibilno radno vrijeme, lijepo uređene radne prostorije, hibridni način rada.
Ovu generaciju radno mjesto ne veže do mirovine, kao što je to bilo njihovim bakama i djedovima ili roditeljima, te su spremni mijenjati radno mjesto dok ne nađu posao koji ih ispunjava. Mi se, kao poslodavac, tome prilagođavamo. Organiziramo brojne aktivnosti vezane uz zdravlje i dobrobit zaposlenika (pješačenje na Sljeme, radionice o upravljanju stresom i vremenom…) te smo uveli smo niz pogodnosti kao što su fleksibilno radno vrijeme, mogućnost rada od kuće te “short Friday” koji nam omogućava da jednom mjesečno skratimo radni tjedan. Osim toga, svaki zaposlenik ima pravo na jedan slobodan dan po vlastitom izboru – takozvani My Day.
Što biste istaknuli kao najvažnije za ‘stvaranje’ sretnog radnika, poticajne sredine i općenito radnog okruženja u kojem zaposlenici žele biti?
Želimo da su naši zaposlenici zadovoljni i motivirani i zato slušamo njihove prijedloge, ideje i povratne informacije kako bismo znali što je dobro, a što možemo poboljšati. Redovno provodimo istraživanje o zadovoljstvu zaposlenika.
To nije samo obično istraživanje, već sjajna prilika za svakog zaposlenika da se čuje njegov glas i da kompanija dobije jedinstven uvid u različita razmišljanja. Sudjelovanjem u istraživanju, svaki zaposlenik ima moć utjecati i oblikovati našu budućnost. Upravo na temelju prijedloga i sugestija naših zaposlenika, uveli smo niz pogodnosti koje sam ranije spomenula.
Internacionalna ste kompanija, znate li razlikuju li se preferencije zaposlenika od zemlje do zemlje i kako tu stoji Hrvatska?
Preferencije zaposlenika su individualne i mogu se razlikovati od zemlje do zemlje, ali i od kompanije do kompanije. Svaka kompanija ima svoju kulturu, vrijednosti i način rada koji oblikuju preferencije zaposlenika.
U Hrvatskoj primjećujem određene specifičnosti u preferencijama zaposlenika kao što su naglasak na ravnoteži između privatnog i poslovnog života, timskom radu te važnosti osobnog i profesionalnog razvoja. U skladu s tim, prilagođavamo svoje programe za zaposlenike, a održavanje otvorenog dijaloga i prilagođavanje praksi upravljanja ljudskim resursima specifičnostima svakog tržišta ključni su elementi našeg pristupa.
Mnoge tvrtke u Hrvatskoj zbog nedostatka domaće radne snage moraju zapošljavati strane radnike. Kako Nestlé stoji po tom pitanju, poduzimate li neke posebne korake kako bi se što lakše integrirali?
Nasreću, mi nemamo problem s pronalaskom zaposlenika. Ove godine obilježavamo 20 godina uspješnog poslovanja u Hrvatskoj, a posebno smo ponosni što je čak jedanaest kolegica i kolega s nama od prvoga dana. Pored toga, prosječan radni vijek naših zaposlenika je 10 godina. Mislim da je ovo pravi dokaz lojalnosti, predanosti i, rekla bih, ljubavi prema kompaniji. Mnogi kolege iz Hrvatske tijekom godina su razvijali svoju karijeru preuzimajući funkcije na razini regije, Europe, pa čak i šire. Hrvatski tim iznimno je talentiran i Nestlé u Hrvatskoj specifičan je po tome što izvozi talente. Ali ih na taj način i zadržavamo.
Uz to, jedan od naših prioriteta je poticanje profesionalnog rasta, razvoja i zapošljivosti mladih. To potvrđuje i činjenica da već godinama uspješno provodimo program za mlade Nestlé Needs YOUth. U sklopu tog programa, i u Hrvatskoj smo za studente organizirali Nestlé Summer’s Cool plaćenu ljetnu praksu.
Studenti iz Hrvatske tako sudjeluju na radionicama s kolegama iz Bugarske, Srbije, Rumunjske i Ukrajine, program se održava na engleskom jeziku, a mentori su zaposlenici kompanije iz čak šest različitih zemalja. Naime, Nestlé Summer’s Cool polaznicima otvara svijet različitih područja poput marketinga, lanca opskrbe, prodaje, financija…
Na taj način studenti upoznaju našu kompaniju i poslovanje te imaju priliku vidjeti kako kod nas izgleda radni dan. Ponosni smo na podatak da, od kada se Hrvatska pridružila inicijativi prije pet godina, više od 60 talentiranih mladih ljudi je aktivno sudjelovalo u programu, a neki od njih postali su i naši kolege. Kao što možete vidjeti, vodimo brigu o našim zaposlenicima, njihovm profesionalnom razvoju i zadvoljstvu, ali istovremeno privlačimo mlade te im pomažemo u trenutku kada ulaze na tržište rada.