Ministrica turizma ipak daje jednaku šansu svima

Autor: Marija Crnjak , 22. prosinac 2020. u 12:29
Foto: Pixsell / Shutterstock

Naručitelj je znanstveni kriterij izuzeo iz ocjene ekonomski najpovoljnije ponude, navodi se u izvješću o provedenom savjetovanju.

Nakon niza kritika stručne javnosti, Ministarstvo turizma i sporta odustalo je od znanstvenog pristupa izradi buduće strategije turizma, pa se tako u postupku odabira najboljeg kandidata ipak neće bodovati objavljeni znanstveni ili stručni radovi, kako je to pisalo u prvom prijedlogu natječajne dokumentacije.

Najvažniji kriterij za odabir autora tako će ipak biti životopis stručnjaka, odnosno broj projekata iza kojih stoje. Također, izmijenjen je i sastav stručnog tima, dajući veći naglasak praktičnom pristupu izrade strategije.

Poziv za nadmetanje u postupku nabave velike vrijednosti (procjena je 1,5 milijun kuna) Ministarstvo je objavilo 17. prosinca, a rok za predaju ponuda je 20 siječnja, doznajemo u Ministarstvu.

Usvojene primjedbe

Kako je ranije pisao Poslovni dnevnik, u studenom je proveden postupak prethodnog savjetovanja sa zainteresiranim gospodarskim subjektima, na kojem je zaprimljeno mnoštvo primjedbi i prijedloga na predloženi sadržaj natječaja, a Ministarstvo je većinu toga usvojilo. Najviše primjedbi odnosilo se upravo na bodovanje znanstvenih radova.

“S obzirom na činjenicu da je tijekom ovog javnog savjetovanja više gospodarskih subjekata iskazalo stav da kriterij kroz bodovanje stručnih i/ili znanstvenih radova značajno smanjuje mogućnost sudjelovanja većeg broja zainteresiranih gospodarskih subjekata, naručitelj je predmetni kriterij izuzeo iz ocjene ekonomski najpovoljnije ponude”, navodi se u izvješću o provedenom savjetovanju.

20.

siječnja rok je za predaju ponuda kandidata za izradu strategije turizma

Kako je poznato, u natječajnoj dokumentaciji priloženoj u postupku prethodnog savjetovanja navedeno je da bi se za znanstvene ili stručne radove objavljene u časopisima moglo dobiti čak 10 od maksimalnih 100 bodova.

Naši izvori iz Ministarstva su nam tada pojasnili kako su time željeli osigurati stručnost i metodologiju budućih autora, no dali su naslutiti da je moguće da odustanu od znanstvenih radova, što se i dogodilo. Naime, iz strukovnih udruženja i tvrtki upućen je niz službenih kritika da će takav pristup iz igre automatski izbaciti autore koji nisu u znanstvenoj zajednici.

Argument Ministarstva, da nitko ne priječi stvaranje zajednice ponuditelja i podugovaranje, tako da svaki gospodarski subjekt može angažirati znanstvenika, očito nije držao vodu.

Izmijenjen i sastav tima

Ministrica turizma Nikolina Brnjac očito je uvidjela propust autora prve verzije natječaja, te je odlučila jednaku šansu dati svima. Novi kriteriji za ocjenu ponuda su tako profesionalno iskustvo stručnjaka koje po novom nosi ukupno 60 umjesto prijašnjih 40 bodova, cijena nosi 30 bodova kao i prije, a organizacija i metodologija umjesto 30 bodova sada će nositi maksimalno 10 bodova.

Također, izmijenjen je i sastav budućeg tima koji će raditi Strategiju turizma do 2030. godine i još tri popratna dokumenta.

Glavni ostaje stručnjak za strateško planiranje i upravljanje u turizmu, zatim se traži stručnjak za gospodarske aspekte razvoja turizma i planiranje turističkih investicija, stručnjak za marketing, za tehnologije i inovacije, za održivi turizam. Iz tima ispadaju stručnjak za socio-kulturne aspekte razvoja turizma i regionalni razvoj, a umjesto njih traže se stručnjak za pravni okvir i za razvoj ljudskih potencijala.

Iako je većina primjedbi na prethodnom savjetovanju bila protiv znanstvenog pristupa, u izvješću se navodi i nekoliko primjedbi koje su tražile da se znanstveni pristup dodatno ojača.

Tako se predlagalo da stručnjaci s više radova dobiju više bodova, te da se znanstveni radovi uvedu kao kriterij i kod stručnjaka za marketing i za inovacije u turizmu.

U izvješću se ne navode konkretni autori prijedloga, no Ministarstvo je odbilo oba ova prijedloga, pojasnivši i kako ne smatra kako znanstveni radovi za područje marketinga u turizmu i naprednih tehnologija i inovacija mogu pridonijeti kvaliteti ponude.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Kako bi bilo da se valoriziraju efekti/rezultati svih dosadašnjih strategija razvoja u turizmu? Još jedna naša izmišljotina! Ne poznajem niti jednu demokratsku zemlju, koja ima nacionalnu strategiju u bilo kojoj privrednoj grani. Nacionalna strategija može biti, recimo: pristup širokopojasnom internetu. Opskrba stanovništva električnom energijom bez padanja napona i nestanka struje, recikliranje otpada od  60, 70 , 80% do godine x ili  navodnjavanje 10% površina do godine y…

New Report

Close