U zadnje dvije godine je za razvoj zdravstvenog turizma učinjeno puno više nego u zadnjih 20 godina te se sada s pravom može očekivati da se taj izuzetno potentan i u svijetu vrlo tražen turistički segment, koji raste po godišnjoj stopi od 15 do 20 posto, konačno počne ubrzano razvijati i u Hrvatskoj.
U tim su se ocjenama danas složili ministri zdravlja Rajko Ostojić te turizma Darko Lorencin otvarajući dvodnevnu, 4. međunarodnu konferenciju o zdravstvenom turizmu koja je u Zagrebu, u organizaciji Hrvatske gospodarske komore (HGK) i stručnog časopisa UT-Ugostiteljstvo i turizam, okupila oko 200 domaćih i stranih sudionika.
Oba ministra ističu da zdravstveni turizam ima ogroman razvojni potencijal u Hrvatskoj te može postati tražen turistički proizvod, novi motiv dolaska, ali i prilika za investiranje, zapošljavanje i razvoj brojnih hrvatskih krajeva i uz more i na kontinentu.
Ministar Ostojić je istaknuo da se u Hrvatskoj sve više otvaraju prilike za razvoj zdravstvenog turizma koji ima dugu tradiciju, ali je djelomice bio zapostavljen zbog neadekvatne zakonske regulative i nedostatka volje.
Nema mjesta ni županije u Hrvatskoj u kojoj se neki oblik te ponude ne bi mogao organizirati, počev od jadranskih destinacija do kontinenta, toplica i drugog, što se sve u tu svrhu može iskoristiti bolje nego do sada, kazao je Ostojić.
Naglasio je i da se tu radi o novoj platformi koja kombinira turizam i zdravstvo, ali i brojne druge sektore tako da koristi može imati i šira zajednica, a ono što će njegovo Ministarstvo napraviti, osim sanacije bolnica, je nova mreža specijalnih bolnica, uključivo lječilišta od kojih će se dio pokušati privatizirati.
I ministar Lorencin ističe važnost zakonske regulative za razvoj zdravstvenog turizma koji je i jedan od ključnih razvojnih segmenata u turističkoj strategiji, a donošenjem novih dopuna pravilnika o kategorizaciji od ove se godine omogućava i da svaki hotelski objekt u kojemu se pružaju bilo kakve zdravstvene usluge može dobiti i posebne oznake lječilišnog/spa objekta.
To, po njemu, otvara vrata novom turističkom proizvodu koji ne poznaje sezonalnost i privlači veću potrošnju, a svemu bi trebao pridonijeti i koncept PPS (pred i posezona) kojeg od ove godine razvijaju Ministarstvo i Hrvatska turistička zajednica (HTZ).
Slijedom tog koncepta vrlo skoro će se objaviti javni poziv za kandidiranje 10-20 destinacija u cijeloj zemlji koje će, s cjelokupnom turističkom i drugom infrastrukturom, biti spremne prihvatiti turiste i van glavne ljetne sezone.
Time će se ne samo 'dinamizirati destinacije' nego i turistički promet, jer će među turistima u pred i posezoni zasigurno biti i više nego sada onih koji imaju medicinske, zdravstvene, wellness i druge slične potrebe, naglasio je Lorencin.
Vjeruje da će se i među investicijama za ovu i iduće godine u turizmu naći i one koje idu za razvojem zdravstvenog turizma.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu