Ministar gospodarstva i čelnik hrvatskog pregovaračkog tima u pregovorima s mađarskim MOL-om oko Ine Ivan Vrdoljak danas je izjavio da ga MOL želi osobno diskreditirati, navodeći kao dokaz priopćenje MOL-a objavljeno nakon pregovora održanih u Zagrebu.
MOL je, kaže Vrdoljak, danas dobio vrlo konkretne odgovore od njega osobno na sva postavljena pitanja, a ništa konkretno nije predložio, kao što nije niti zadnjih deset mjeseci.
Ministar navodi da se danas ni u jednom trenutku nije razgovaralo o regulatornom okviru u Hrvatskoj, a to, smatra Vrdoljak, podrazumijeva kako je MOL svjestan da je sve u skladu s pozitivnim propisima Europske unije.
"Pokušavaju me već duže vrijeme osobno diskreditirati", ističe Vrdoljak, navodeći kako MOL tvrdi kroz razne medije da je on nesposoban.
Vidjet ćete, kaže Vrdoljak, što će sutra pisati, no naglašava da nikada neće odustati od toga da bez obzira na njihov pritisak i osobne diskreditacije odustane od zaštite hrvatskih nacionalnih interesa.
"Naravno da im je bilo lakše razgovarati sa Sanaderom, koji je prodao hrvatske nacionalne interese. Njime su bili zadovoljni i nisu ga nikad diskreditirali. Sa mnom neće tako proći", izjavio je Vrdoljak, najavljujući da neće odustati od zaštite nacionalnih interesa unatoč svim MOL-ovim pokušajima diskreditacije i pisanja članaka koji se najavljuju.
"Ja sam ministar u Vladi Republike Hrvatske, Hrvat kojemu je to jedina domovina", rekao je Vrdoljak, dodavši: "Ne vjerujte ljudima koji lažu."
Vrdoljak ističe da su pregovori snimani te da je, ako MOL ne demantira svoje priopćenje, spreman pustiti snimke u javnost i to cijelih današnjih pregovora.
"Pa da vidimo tko laže, tko pokušava na nezakonit način diskredirtirati ministra u Vladi Republike Hrvatske, a tko onaj tko je jasan i transparentan", kaže Vrdoljak.
Današnja, peta runda pregovora Vlade i MOL-a o budućnosti Ini, završila je bez rezultata i napretka, što se može zaključiti iz izjava koje su nakon sastanka dale obje strane.
Iz MOL-a su nakon završetka pregovora priopćili da su njihovi pregovarači došli u Zagreb u dobroj vjeri, da pronađu odgovore na različita važna pitanja s pregovaračkim timom Vlade.
„Nažalost, ministar nam nije mogao prenijeti službenu poziciju Vlade vezanu uz prijedlog korporativnog upravljanja koji je predložio Inin Nadzorni odbor, niti je mogao potvrditi je li dekonsolidacija Ine iz MOL-ovih financijskih izvješća uvjet hrvatske Vlade. Nažalost, još jednom nismo bili u mogućnosti raspraviti poslovna pitanja i, unatoč ranijim obećanjima ministra, nismo čuli nikakve prijedloge kako bi se poboljšalo regulatorno okruženje. S obzirom da su ta pitanja vrlo važna za Inin daljnji razvoj, duboko smo zabrinuti što danas nije postignut napredak“, kaže se u priopćenju iz MOL-a.
Podsjećajući na punu podršku dioničara Ine strategiji i upravljanju na prošlomjesečnoj glavnoj skupštini, iz MOL-a poručuju i da će nastaviti podupirati razvoj Ine kako bi je učinili još uspješnijom kompanijom. „MOL ostaje otvoren za nastavak pregovora s hrvatskom Vladom“, zaključuje se u priopćenju mađarske naftne kompanije.
Dva najveća dioničara Ine – hrvatska Vlada, koja ima 44,84 posto dionica, i MOL, koji ima 49,08 posto, službene su pregovore o Ini započeli sredinom rujna prošle godine, a do sada su održana četiri pregovaračka kruga. Dosdašnji pregovori su pokazali da je za hrvatsku stranu najspornije pitanje korporativnog upravljanja.
U MOL-u, pak, najspornijim smatraju pitanje plinskog biznisa jer tvrde kako Hrvatska nije ispunila ugovore iz 2009. o preuzimanju plinskog biznisa, a potom i pitanja o investicijama, razvoju i maloprodaji te povećanju efikasnosti poslovanja Ine.
Nakon četvrtog susreta, održanog 7. svibnja, pregovorači su izjavili kako žele ubrzati pregovore. No potom su se pojavili novi problemi koji opterećuju pregovore, kao što je pravomoćna presuda bivšem premijeru Ivi Sanaderu za korupciju prilikom davanja upravljačkih prava MOL-u u Ini nesrazmjernih MOL-ovom dioničkom udjelu te najava da bi Vlada mogla od MOL-a otkupiti njegov udjel u Ini.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Sve me to podsjeća na kraj 19. vijeka kada su Mađari prisvojili hrvatske željeznice .Prije toga su nalijepili “krpicu” na državni ugovor da Rijeka pripada Mađarskoj .Hrvati i Mađari se oko Rijeke nisu mogli dogovoriti a Beč je bio neutralan .Sve treba da bude transparentnije jer je INA najvažnije hrvatsko poduzeće . Šta se krije , što zastupa Mol a što hrvatska vlada ? Odugovlačenje odgovara Mađarima .Pojavili su se napisi da Mol koji ima upravljačka prava (dao im Sanader) izvlači novac iz INE i ne ulaže ništa .Mađari ne uvažavaju hrvatsku sudsku presudu da su upravljačka prava stekli kaznenim djelom .A Hrvatska je poštovala presudu mađarskog suda u slučaju Čačić .
Gospn Lula, niste sasvim u pravu!! Mađare je dočekao veliiiki nered u poslovanj: višak ljudi koji su dolazili na posao kad su htjeli, svaki uposlenik od poslovođe naviše je imao službeni auto 24 sata, s kojim je išao: u svatove, na stočne sajmove, vozio građ. matrijal u viksu na more i.t.d. i.t.d., kralo se na sve strane, šljakeri ono do čega su mogli doći:maziva, goriva a uprava je mutila na nabavi. Mađari su to doveli u red! Istina Mađari nisu ništa napravili za razvoj poduzeća, prepustili su ga slučaju i sada je tu gdje je! Dobro se još i drži!! Bez novih istraživanja tj. nalazišta INA je osuđena na propast, a svi u Vladi se ponašaju kao da su potencijalna ležišta 100% sigurna i bogata!
Gospon ptahotep
Što se tiče lo.povluka u INI to ste u pravu.
Ali da se to sredi nisu nam trebali Mađari.
Stvar je u tome što su se Mađari dobro uklopili.
Pljačkanje INE je sada institucionalizirano.
Što se viška zaposlenika tiče….
Da, ima viška radnika na krivim mjestima.
Mađari su samo to pogoršali.
I ono malo ljudi kaj je nekaj znalo su potjerali.
Znanje i unapređenje posla nije im važno.
Samo provođenje njihove politike smanjenja troškova, poslušnosti i kupnje isključivo mađarskih proizvoda.
O postavljanju svojih ljubavnica na rukovodeće položaje da ne govorim.
Nakon godinu dana rada.
Jedino mi se sviđa kod njih kad ih premjeste u Budimpeštu povuću Mađaronke sa sa sobom.
Možda bi bilo najpametnije da sve firme damo strancima, kao što smo prodali i državu.
Gospn Lula, niste sasvim u pravu!! Mađare je dočekao veliiiki nered u poslovanj: višak ljudi koji su dolazili na posao kad su htjeli, svaki uposlenik od poslovođe naviše je imao službeni auto 24 sata, s kojim je išao: u svatove, na stočne sajmove, vozio građ. matrijal u viksu na more i.t.d. i.t.d., kralo se na sve strane, šljakeri ono do čega su mogli doći:maziva, goriva a uprava je mutila na nabavi. Mađari su to doveli u red! Istina Mađari nisu ništa napravili za razvoj poduzeća, prepustili su ga slučaju i sada je tu gdje je! Dobro se još i drži!! Bez novih istraživanja tj. nalazišta INA je osuđena na propast, a svi u Vladi se ponašaju kao da su potencijalna ležišta 100% sigurna i bogata!
Što se tiče cijene INE.
Ina sada vrijedi duplo manje nego onda kada su Mađari kupili 25 %+1 dionicu INE.
To je bilo cca 900 kn, znači cca 450 kn.
Ako toj cijeni pribrojimo Sirijska polja (uz uvjet da će se eksplatacija polja nakon “pametne” politike Vlade i gospođe Pusić nastaviti) trenutna cijene INE iznosi 2.000 kn.
I to nategnuto.
Naravno uz sposoban menađment, otpuštanju ljudi koji su Mađari doveli, INA ima šanse za rast.
Pozitivno poslovanje uopće nije upitno da je vodi konj sa dreserkom.
Uključite se u raspravu