HŽ-Putnički prijevoz ovog će tjedna raspisati natječaj za nabavu 44 nova vlaka od kojih će 12 biti dizel, a 32 elektromotorni vlakovi, najavio je jučer ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić u Splitu.
Po ministrovim riječima prosječna cijena svakog od novih vlakova iznosit će pet ili šest miljuna eura. Također je istaknuo kako će kroz ulaganja u željezničku infrastrukturu i riječne putove Hrvatska kroz fondove Europske unije biti spremna do 2015. godine iskoristiti do tri milijarde eura. Pri tome je istaknuo projekt izgradnje željezničke pruge od Skradnika kod Ogulina do Mađarske. Hajdaš Dončić je rekao kako izrada tog projekta mora biti završena do 2015. a "nakon toga taj pravac, odnosno koridor prijavljujemo u jedan europski koridor gdje je moguće sufinanciranje građevinskih radova u iznosu do 85 posto".
Ministar Hajdaš Dončić je istaknuo kako se nacionalnim sredstvima planira financirati prometni pravac od Skradnika do Rijeke te željeznička pruga od Zagreba do Splita kao regionalne pruge tako da HŽ -Infrastruktura to financira ili zajmom Svjetske banke, ili zajmom nacionalnih banaka ili Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD). Na upit kako komentira kašnjenje u završetku prometnice Trogir-Omiš, ministar Hajdaš Dončić je kazao kako je upravo danas promijenjen izvođač radova na dionici od Splita do zračne luke Resnik u Trogiru, te da očekuje da će ta dionica biti završena do kraja 2013. Što se tiče samog ulaza u Split, ministar je kazao kako očekuje da će idućeg tjedna tvrtka koja je bila solidarni jamac ući na to gradilište jer dosadašnji graditelj "ne može završiti tu dionicu od 4,2 kilometra".
"Očekujem završetak i te dionice do kraja 2013. godine", dodao je. Osvrćući se na dionicu od Stobreča do Omiša, ministar je kazao kako ta investicija Hrvatskih cesta za iduću godinu ovisi o kreditnim zaduženjima Hrvatskih cesta. Naglasio je kako je sada prekinuta praksa da se izgradnji prometnica pristupa bez riješenih građevinskih dozvola što je otežavalo i usporavalo gradnju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.to bu ovako kao kod druga bandića nešto bu kapnulo u džep a onda bu to razloga za povečanje cijene karata [emo_smijesak]
Tako su i 2000.itih nabavljali nagibne vlakove, pa sad ne vozi niti jedan.
Kakav javni natječaj, pa di si to vidio da se takvi strateški planovi daju u ruke ikome osim domaćoj proizvodnji? Ovaj lik očito nije isplazio milimetra van svojeg sela, odi i vidi francuske ili njemačke željeznice , pa nađi IJEDAN vlak koji nije domaće proizvodnje…Nesposobnost, i neznanje o tematici na visini..A ako već i ideš na javni natječaj, postoji klauzula o transferu tehnologije, ako si čuo za to. Tako se to danas radi, ako želiš prodat nekome nešto – onda se to proizvodi po tvojoj licenci – ali u domicilnoj zemlji , sa domaćim radnicima, od domaćih sirovina.. Mala škola ekonomije. Koju ovaj očito ili nije završio, ili je onda legendarna od 500 maraka..
Sada kada su mangupi Gredelj , Državnu tvrtku otjerali u stečaj oni naručuju 44 vlaka za Državnu tvrtku HŽ .
Normalno da Tvornica Željezničkih Vlakova Gredelj nemože proći na natječaju kada su ga uništili .
Jel se tu radi o korupciji ?
Uključite se u raspravu