Ministarstvo gospodarstva izdalo je mini vodič za turiste-potrošače kojim pokazuju da su u Hrvatskoj prava turista pri kupnji proizvoda i usluga na jednako visokoj razini zaštite kao i u drugim članicama EU-a, Norveškoj i Islandu te da Hrvatska osim prirodnih ljepota, kulturne i povijesne baštine te raznolikosti nacionalnih proizvoda ima i razvijene standardizirane mehanizme zaštite građanskih pa i potrošačkih prava.
Doznaje se to iz Ministarstva gospodarstva čiji glasnogovornik Tomislav Cerovec ističe da je taj mini vodič na svoje web stranice preuzelo i Ministarstvo turizma te da je zapravo riječ o info projektu Uprave za trgovinu i unutarnje tržište koje je u Ministarstvu gospodarstva zaduženo za provedbu politike zaštite potrošača.
S obzirom da je vodič u elektronskom izdanju njegovo je postavljanje na web stranice ministarstava te druge neograničeno i bez troškova, a Cerovec ističe da sam projekt nije stvorio ni druge troškove jer je u cijelosti izveden u spomenutoj Upravi.
Mini vodič za turiste-potrošače namijenjen je u engleskoj verziji stranim turistima, državljanima zemalja članica EU-a te Norveške i Islanda jer se njihove prekogranične pritužbe i sporovi rješavaju putem mreže ECC-Net čiji je član i Europski potrošački centar Hrvatska, odjel koji djeluje u sastavu Uprave za trgovinu i unutarnje tržište.
Postoji i hrvatska verzija te je namijenjena i hrvatskim državljanima koji sada kao građani EU-a ista potrošačka prava ostvaruju i u Hrvatskoj i u državama članicama EU-a.
Cerovec posebno naglašava da za taj projekt nisu imali uzor u nečem sličnom na razini EU jer prema njihovim saznanjima do sada nije bilo brošure koja je ciljano usmjerena na informiranje turista o pravima i načinu zaštite potrošačkih prava u inozemstvu za vrijeme godišnjeg odmora.
Tako je vodič za turiste-potrošače u cijelosti hrvatska ideja, a istodobno je i podrška kvalitetnoj provedbi turističke godine te pogotovo ljetnog dijela sezone kada je u Hrvatskoj najviše stranih i domaćih turista, zaključuje Cerovec.
U samom vodiču se osim navođenja prava koje imaju turisti-potrošači u slučaju primjerice kašnjenja leta i gubljenja prtljage, problema sa rezervacijama i cijenama smještaja, informacijama o cijenama i računima za kupljeni proizvod ili uslugu i drugog, navode i kontakti hrvatskog Europskom potrošačkog centra kojem se mogu obratiti za pomoć, savjet, pritužbu, reklamacije i drugo.
Osim online ili e-izdanja u planu je izdavanje tog vodiča i u tiskanom obliku koji bi se distribuirao putem turističkih zajednica i drugim kanalima ciljanim korisnicima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu