Europska politika zaštite potrošača ono je što najviše povezuje EU s ljudima, ona daje odgovor "što Unija može napraviti za mene", poručio je Neven Mimica, kandidat za povjerenika Europske komisije za zaštitu potrošača, u utorak na saslušanju u Europskom parlamentu.
Tržište mora raditi i za potrošače, a ne samo obrnuto, kazao je Mimica ispred članova dvaju parlamentarnih odbora. Većina pitanja ukupno 30 zastupnika bila je vrlo konkretna – od 'kako ćete pomoći mještanima s mog malog otoka' do toga kako bi izadavače natjerao da knjižnicama prodaju knjige. Andreas Schwab, član Kluba zastupnika Europske pučke stranke, zamjerio je Mimici nedovoljno konkretne odgovore, kazavši nakon saslušanja da mora konkretnije odgovoriti na pitanja zastupnika prije nego bude potvrđen. No, Evelyne Gebhardt iz Kluba socijalista i demokrata ocijenila je nastup Mimice "dobrim, poštenim i vjerodostojnim" te najavila da će ga klub podržati.Danas će Konferencija predsjednika odbora raspravljati o zaključcima odbora donesenima iza zatvorenih vrata u utorak, a ako ne bude dodatnih zahtjeva, a u četvrtak se priprema stav za sjednicu Europskog parlamenta 12. lipnja na kojoj se glasa o Mimici.
Neka od 60-ak pitanja Nevenu Mimici
Konstantinos Poupakis (Grčka, Europska pučka stranka): Velike su razlike u kupovnoj moći. U malim zemljama neke su stvari skuplje. Je li to znak rascjepkanog tržišta? Je li moguće suzbiti spekuliranje?
Nije lako ostvariti potpuno funkcioniranje jedinstvenog tržišta, posebno uz neravnomjeran utjecaj krize. Ali zato i imamo jedinstveno tržište te bi sve službe Komisije i članice trebale pokušati ostvariti sve fundamentalne ciljeve jedinstvenog tržišta. Službe Komisije će se uskoro pozabaviti osjetljivošću potrošača na gospodarsku krizu i to će biti od velike važnosti za razvoj koncepta jedinstvenog tržišta. Interveniranje u cijene nije u skladu s jedinstvenim tržištem. Potrebne su studije i dijalog s dionicima.
Cornelis de Jong (Nizozemska, Konfederacija ljevice i zelenih): Mali trgovci nestaju, kako im omogućiti preživljavanje?
Nemam potpun i konkretan odgovor na ovo pitanje, ali općenito, da, moramo zaštititi potrošače, ali i male poduzetnike. Razvojem pristupa tržištu i e-trgovine povećavamo i izbor i smanjujemo cijene, ali i povećavamo ponudu. Zaštita potrošača u digitalnom svijetu štiti i male poduzetnike.
Richard Seeber (Austrija, Europska pučka stranka): Kako rasvijetliti 'sivu zonu' kod testiranja tvari za kozmetičku industriju na životinjama?
Zajedno s nacionalnim regulatornim tijelima donesen je cijeli niz smjernica o ovom pitanju. No, kod interpretacije područja za koja je dozvoljeno testiranje na životinjama ključno će biti pratiti pravnu interpretaciju zakonodavstva. Moj će doprinos ovisiti o detaljnom pregledu o praksama koje su dopustive.
Roberta Metsola (Malta, Europska pučka stranka): Kako ćete razvijati web stranice za usporedbu cijena?
U tijeku je dijalog o tim alatima i postoji niz preporuka za buduće mjere s tog područja. Možda postoje suprotstavljeni pristupi: razvoju tih stranica može se prići na nacionalnoj razini, radi usporedbe cijena unutar jedne zemlje članice, a moguć je i paneuropski pristup. Ja sam za to da se unaprijede obje razine, ali na europskoj razini valja ići korak po korak kako bismo razvili pouzdane alate. Slažem se da je pouzdanost ovakvih alata od ključne važnosti i zato valja provoditi koordiniranu kontrolu od strane nacionalnih tijela kako bismo bili sigurni u pouzdanost ovih stranica.
Constance le Grip (Francuska, Europska pučka stranka): Žene su odgovorne za 60% kupnje. Koje mjere će predložiti studija o ranjivosti potrošača?
Već smo usmjerili našu pažnju na analiziranje ranjivosti potrošača, uzimajući u obzir i spol. No, razlike se ne pojavljuju toliko kod spola, u većoj se mjeri pojavljuju kod drugih demografskih kriterija. Nastavit ćemo promatrati utjecaj različitih čimbenika, pa tako i spola, u potrošačkoj politici.
Olga Sehnalová (Češka, Alijansa socijalista i demokrata): Studije pokazuju da svi građani u EU nemju pristup proizvodima istog standarda kvalitete. To je diskriminacija. Hoćete li potaknuti Komisiju na istragu?
Imamo prije svega na umu sigurnost proizvoda, a kod proizvoda koji ispunjavaju zahtjeve sigurnosti moramo stalno nadzirati utjecaj kvalitete na potrošače. Informacije o proizvodima ne smiju zavaravati potrošače o kvaliteti. Možda se kvaliteta se može razlikovati zbog preferencija potrošača na nekom tržištu, ali to mora biti jasno naznačeno. Možemo pri slijedećem scoreboard istraživanju provjeriti koliko očekivana kvaliteta utječe na potrošače.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu