‘Milanovićevo uplitanje u rad javnih poduzeća gore je od Sanaderova’

Autor: Ana Blašković , 18. ožujak 2013. u 09:01
Premijer Zoran Milanović 'naređuje, ne apelira'/PIX

Pokazao je veću dozu kontrole od one za koju je prozivao Sanadera, smatra Davor Štern, bivši predsjednik Inina NO-a.

Dok iz najave premijera Zorana Milanovića da zabranjuje oglašavanje javnih tvrtki monopolista u medijima politički analitičari iščitavaju veliki sukob u koaliciji i treniranje strogoće na HNS-ovim direktorima javnih poduzeća, ekonomisti i poduzetnici podijeljeni su u ocjeni premijerova izravna miješanja u korporativnu politiku.S Milanovićevim stavom, iako ne i načinom izvedbe, slaže se konzultant i nekadašnji predsjednik Nadzornoga odbora Ine Davor Štern.

"Apsolutno se slažem sa zabranom reklamiranja tih tvrtki. U moje vrijeme u Ini se nismo nigdje reklamirali, jednako kao što danas ne bi trebao, primjerice, Janaf", kaže Štern. Na pitanje je li to izravno uplitanje u rad pojedinih kompanija Štern ističe da se slaže kako se politika ne bi trebala miješati. "Milanović je to trebao napraviti suptilnije, pozvati članove NO-a koje postavlja i kontrolira te im zabraniti reklamiranje. Ovako je pokazao još veću dozu kontrole od one za koju se svojedobno prozivao bivši premijer Sanader", kaže Štern.Kratko i oštro zabranu reklamiranja podržao je i predsjednik Uprave Orbica Branko Roglić. "Što će jedan HEP plaćati reklamu ako nema konkurencije? Promocija je opravdana ako na tržištu vlada borba među tvrtkama, za monopoliste je to čisto bacanje novca", kaže Roglić. Jednako razmišlja porezni stručnjak i konzultant Hrvoje Zgombić. "Kome se to Janaf može i treba reklamirati ako ima par kupaca? Zabrana oglašavanja ne može naštetiti tvrtki takva profila", zaključuje Zgombić.

Ne ulazeći u političku pozadinu žestoka premijerova istupa, konzultant Damir Novotny kaže da je takvo uplitanje u korporativnu politiku nedopustivo. "Poduzeća, bez obzira na to jesu li u državnom vlasništvu ili je u njima privatni kapital, moraju imati svoje korporativno upravljanje, a izabrani političari ne smiju se miješati u poslovanje. Drugi je problem što u poduzeća dolaze ljudi različitih kompetencija i ovo što danas imamo nastavak je HDZ-ove prakse imenovanja, koja nas vraća barem deset godina unatrag", kaže Novotny. Podsjeća da postoje zakoni koji nalažu da se korporativno upravljanje kompanije vodi kroz Skupštinu, NO i Upravu. "Uostalom, suština demokracije je u pravilima, a ne u direktnim intervencijama", ističe Novotny.Milanović je u Bruxellesu napao direktore javnih tvrtki koje imaju monopol na tržištu i najavio da će biti "najureni s dužnosti ako se nastave reklamirati u medijima". 

Komentari (1)
Pogledajte sve

Milanoviću,

Poduzeća, bez obzira na to jesu li u državnom vlasništvu ili je u njima privatni kapital, moraju imati svoje korporativno upravljanje, a izabrani političari ne smiju se miješati u poslovanje.

New Report

Close