Nakon što je nova grčka vlada odlučila stopirati privatizaciju pirejske luke, krenule su spekulacije da bi na tome mogla profitirati koparska i riječka luka.
Pirejska luka je shvaćena kao izravna konkurencija jadranskim lukama jer je strategija kineskih proizvođača i trgovaca da od luke Pirej preko preko Balkana prevoze robu do Češke. "Još je svakako prerano govoriti kako bi se ova odluka grčke vlade mogla odraziti na tržišnu poziciju riječke luke, ali treba naglasiti da Luka Pirej ne predstavlja izravnu konkurenciju riječkoj luci s obzirom da je orijentirana na tržište istočne Europe dok riječka luka gravitira i prema srednjoeuropskom tržištu. Mora se priznati da je tvrtka Cosco kao ozbiljan ulagač već upoznata s mogućnostima riječke luke kao potencijalno interesantne destinacije za dalekoistočna tržišta", kaže Vlado Mezak, predsjednik Lučke uprave Rijeka.
U luci Pirej smješten je najveći međunarodni kineski logističar Cosco koji je 2008. godine za 500 milijuna eura potpisao 35-godišnju koncesiju na terminalu u pirejskoj luci. Od tada je promet povećao tri puta. Prodaja 67-postotnog državnog udjela u luci Pirej bio je uvjet za dobivanje međunarodne pomoći, a jedan od pet zainteresiranih kupaca bio je i Cosco. Grčka vlada svjesna je Coscove važnosti pa je dogovorila hitan sastanak s njegovim predstavnicima. Kinezi Grčku vide kao pristupnu točku Europi, a to neće promijeniti dolazak Syrize na vlast.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu