INA Grupa je desetljećima utjecajan sudionik na tržištu nafte, derivata i plina u Hrvatskoj i susjednim zemljama.
Moderna, društveno odgovorna i transparentna kompanija, INA je usmjerena na održivi razvoj i brigu za zdravlje i sigurnost svojih zaposlenika te zajednice u cjelini. "U INA Grupi dijelimo četiri glavne vrijednosti koje su jednako važne na našim proizvodnim i prerađivačkim lokacijama, uredima i na bilo kojem maloprodajnom mjestu. To su ljudi, kupci, odgovornost i agilnost. Te vrijednosti nam pomažu pri donošenju odluka, usmjeravaju nas u svakodnevnom radu, pomažu nam stvoriti korporativnu kulturu kakvu želimo i omogućavaju nam stalno unapređenje poslovanja i kvalitete proizvoda i usluga usmjerenih na stvaranje veće vrijednosti, ističu u ovoj kompaniji koja je odavno odgovorno prihvatila i procese digitalizacije koji, osim učinkovitijeg i agilnijeg poslovanja, doprinose i zaštiti okoliša", kažu u Ini.
INA Grupa započela je još početkom ožujka 2012. digitalizaciju dokumenata, posebice računa, s uspostavom elektroničke razmjene narudžbenica, otpremnica i ulaznih računa u procesu nabave robe široke potrošnje u maloprodaji. Razmjena je uspostavljena s najvećim dobavljačima, s ciljem optimizacije i unapređenja poslovnih procesa. Nakon što je u prosincu 2015. godine INA potpisala prvi sporazum o elektroničkoj razmjeni dokumenata te time među prvima u Hrvatskoj u potpunosti ukinula razmjenu papirnatih računa s pojedinim partnerima, najveća hrvatska naftna industrija učinila je novi korak ka potpunoj digitalizaciji poslovanja te postaje predvodnikom hrvatskih kompanija koje imaju za cilj poslovati bez papira.
Ubrzano proširenje ovih aktivnosti se nastavilo implementacijom strategije 'Financije 2020' koja pretpostavlja uvođenje elektroničkog računa kao primarnog oblika razmjene računa s kupcima i dobavljačima Ine. Koristili su EDI tehnologiju, a kroz B2B integraciju s nekoliko partnera znatan broj papirnatih dokumenata je zamijenjen elektroničkima, što je vrlo brzo postalo vidljivo na efikasnosti poslovnih procesa.No, EDI je, zbog veličine investicije i trajanja implementacije, kao rješenje razmatran uglavnom od strane najvećih poduzeća na tržištu, dok je za povezivanje sa svim ostalim partnerima bilo potrebno naći brže i efikasnije rješenje. U tom je razdoblju kompanija počela suradnju sa servisom Moj-eRačun.
Uz pomoć servisa Moj-eRačun, INA Grupa je ostvarila bržu i jednostavniju integraciju s većinom kupaca i dobavljača iz segmenta malih i srednjih poduzeća, što se pokazalo iznimno značajnim za unapređenje cjelokupne poslovne okoline. Individualni pristup svakom kupcu i dobavljaču je bitan kako bi se poslovni procesi standardizirali i time ostvarila veća učinkovitost. Zadovoljni smo i tehničkom podrškom našeg e-račun servisa te efikasnom suradnjom. Tržište e-računa u Hrvatskoj se još uvijek razvija što temeljito pratimo i prilagođavamo se promjenama", kažu u INA Grupi.
Implementacija ovog projekta odrazila im se i na poslovanje u cjelini. Kao što je poznato, eRačuni su u svijetu prepoznati kao temelj digitalnog poslovanja koji svim sudionicima u trgovinskom procesu donosi značajne uštede, ubrzava procese izrade i obrade računa, pospješuje brzinu naplate potraživanja, olakšava pohranu, čuvanje i pretragu dokumenata te osigurava pravnu sigurnost. Uvođenjem eRačuna u svoje poslovanje, INA je omogućila elektroničku razmjenu dokumenata sa svojim dobavljačima i kupcima što je poslovni standard u potpunosti usklađen s pravilima EU, te se dodatno potiče i osnažuje i digitalizacija hrvatskog tržišta.
* Sadržaj omogućio Moj-eRačun