Prodajni lanac Metro postavio je hrvatskim proizvođačima i dobavljačima uvjet. Ako žele nastaviti proizvoditi za robne marke Metroa i nakon što Hrvatska uđe u Europsku uniju, morat će nabaviti jedan od devet certifikata GFSI-ja (Global Food Safety Initiativea ) koji jamči da iza potrošačima relativno nepoznate Metroove marke stoji siguran proizvod. Od pedesetak hrvatskih proizvođača koji na ovaj način surađuju s Metroom, za sada samo njih 15 ima certifikat.
Radi se o IFS-u (International Food Standard) certifikatu koji je priznat u cijelom svijetu, a jedan je od devet certifikata s liste GFSI-ja . Na listi 15 onih koji imaju certifikate međuo stalim se nalaze Vindija, Zvečevo, Podravka, Vitaminka, Granolio, Ledo i ostali.
“Ovakve standarde traže od svojih dobavljača i Coca-Cola, McDonalds, Billa, Lidl ali i mnogi drugi. Certifikat se ne veže isključivo za proizvod već za cijelu tvrtku, u što spadaju i logistika, sama proizvodnja i ostalo. Ipak, onaj tko ne želi ne mora certificirati cijelu tvrtku nego može samo jedan dio ili robnu marku”, rekao je na Metroovoj konferenciji za medije u petak Roland Bosnar, voditelj odjela kontrole kvalitete Metro Cash & Carry Hrvatska. Spominje kako bi za dobivanje ovakvog certifikata za jednu proizvodnu liniju u tvrtki koja zapošljava 100 ljudi trebalo pet do šest mjeseci. Ako se još uzme da je onaj koji daje certifikat iz Hrvatske pa nema troškova dovođenja stranaca, cijeli proces, spominje Bosnar, ne bi trebao koštati više od 2000 eura.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu