‘Mentorirat ćemo vozače da postanu kvalitetni poduzetnici’

Autor: Suzana Varošanec , 02. lipanj 2019. u 10:02
Foto: Igor Soban/PIXSELL

Iako vozači kroz partnerstvo postaju vlasnici, ne preuzimaju nikakav rizik, jer on u cijelosti ostaje na Cammeu, kažu u kompaniji.

Taksi tvrtka Cammeo osmislila je novi model poslovanja koji zamjenjuje franšizni, pa će ponuditi partnerstvo u punom smislu te riječi svojim vozačima, kao i šire gledano, i to uz garanciju najnižeg troška po kilometru što im onda ostavlja prostor za profit.

To, kažu, znači da njihov vozač doslovno postaje partner kroz preuzimanje poslovanja u vlasničkom smislu nad već osnovanih više od 400 jednostavnih društava s ograničenom odgovornošću, u kojima su kao zaposlenici i prijavljeni.

U tome će imati podršku kompanije i za tehnički aspekt vlasničke transformacije, a slijedi plaćanje mjesečne provizije partnera u iznosu od 10% od ostvarenog prometa.  Iako vozači kroz partnerstvo postaju vlasnici, ne preuzimaju nikakav rizik, jer on u cijelosti ostaje na Cammeu, kažu u kompaniji. Ovo uključuje i financiranje vozila i garancije, kao i organizaciju cijelog posla. Kroz novi model, dodaju nudi se niz benefita velikog sustava, od povoljnijih cijena goriva na njihovoj plinskoj stanici nadalje. 

Tvrde: najpovoljnija provizija
Kako je posrijedi i najniža provizija – za usporedbu Bolt navodno ima 15%, a Uber i više, odnosno 25%, nagađa se da s ovim modelom 'kucaju na vrata' moguće velikog broja vozača koji rade u konkurentskim aplikacijama. Na novi tržišni moment ukazuje i mogućnost po kojoj se svi zainteresirani, s vozilom ili bez njega, mogu prijaviti kako bi na jedan dan bili njihov partner te testirali što model donosi.

Kako bilo, s namjerama prijelaza na novi model u Hrvatskoj do kraja godine, Cammeova kampanja kreće ubrzo, a potaknuta je uspješnim testiranjem modela na desetak vozila u nizu gradova na domaćem tržištu.  I dok je nepoznanica kako će tržište reagirati, u sustavu vlada veliko zanimanje. Tvrdi tako vlasnik i generalni direktor Cammea Vladimir Minovski, a dodaje i da su vozači pripremljeni na novi model. Njihove kalkulacije na bazi prosječnog mjesečnog prometa od 22,65 tisuća kuna pokazuju da partner ostvaruje oko 10.000 kn, a nakon odbitka svih stavki, počevši od mjesečnog najma vozila od 4500 kn, troška goriva od 2500 kn te istog iznosa provizije (navedenih 10%), uz plaćanje doprinosa koji u navedenom primjeru iznose oko 1300 kn.  

U sklopu takvog 'in house' sustava predviđene su za poduzetništvo inače bitne usluge računovodstva i financija, a po cijeni od 400 kn. Prema Minovskom, cilj im je tako omogućiti mentoriranje kako bi svi vozači-partneri poslali kvalitetni poduzetnici.  "Nudimo najpovoljniji najam vozila koji iznosi svega 120 kuna dnevno, a osiguravamo i najveći popust na gorivo te garantiramo najniži trošak po kilometru.

Uz sve navedeno, naši partneri imat će 24-satnu logističku te podršku nagrađivanog call centra, a na raspolaganju će im biti i napredna analitika te 'know how' koji omogućava minimalan trošak uz maksimalan prihod. Sigurnost naših partnera nam je među apsolutnim prioritetima, a tome u prilog govori i činjenica da je prosječna starost našeg voznog parka između dvije i tri godine", ističe naš sugovornik.

Broj licenci je ograničen
Broj licenci je ograničen, pa bi ova stavka trebala otkloniti eventualne bojazni s aspekta zaposlenosti i rizika od međusobne konkurencije što je inače drugdje uteg.  Što se posla tiče, tijekom godine u ovoj kompaniji bilježe visoku razinu od oko 35% propuštenih vožnji. U proteklom mjesecu imali su ih čak nešto više od 60.000 u Zagrebu, koji je i prije dolaska Cammea bio najveće domaće taksi tržište, ali sa strelovitom rastom nakon 2011. od oko 500%.

Tvrtka danas broji više od 1200 zaposlenih u 35 gradova u tri zemlje, pa kane ovaj model preslikati na Sloveniju i Srbiju u sjedeće dvije godine. Dizajniran je samo za Cammeo, ali omogućuje pristupiti postojećim taksistima u regiji s vlastitim brendingom i najmom vozila. Na tržištu u regiji aktivno je oko 50.000 vozača, a cilj Cammea je obuhvatiti petinu.

Komentirajte prvi

New Report

Close