Mazić: Zelena rješenja teško prihvaćamo

Autor: Poslovni.hr , 05. veljača 2014. u 09:24
Fotografija je preuzeta s portala croenergo.eu

Verica Mazić već je pet godina je na mjestu direktorice prodaje u Caparolu Hrvatska.

Verica Mazić, diplomirana ekonomistica s višegodišnjim iskustvom u građevinskoj branši s naglaskom na "zelenu gradnju", od nedavno i DGNB Professional, već pet godina je na mjestu direktorice prodaje u Caparolu Hrvatska. S 20 godina životni put ju je doveo u Njemačkoj gdje se oduševljava poslovnom praksom temeljenom na zapadnom kulturološkom stilu rukovođenja. Ugostiteljstvo i administracija bili su neka od početnih zanimanja, ali i odskočna daska za poslove voditelja u poduzećima iz građevinske industrije u kojima se zadržala do danas. U ovoj, "muškoj" branši, izazovno je biti žena, no rezultati su ti koji pokazuju koliko se trud isplatio. Svaki pozitivan komentar te isticanje Caparola kao jedne od najkvalitetnijih marki na hrvatskom tržištu, uz poslovni predstavljaju i njen osobni uspjeh. Projekt GREENVESTbiz u 2014. godini službeno otvaramo u ugodnom razgovoru s Vericom Mazić…

Poštovana gospođo Mazić, obzirom na dugogodišnje radno iskustvo u Caparol-u u Hrvatskoj i inozemstvu, koje su glavne razlike između hrvatskih i stranih trendova u razvoju boja i fasadnih sustava te njihove primjene u praksi?

Ako govorimo o zapadnoj Europi, uređenog tržišta visoke kupovne moći i razvijene svijesti o utjecaju materijala na zdravlje, okoliš te život pojedinca, očit je trend rasta ekoloških, održivih i energetskih učinkovitih materijala kao poželjnim standardom življenja. Segmentacija tržišta jasno odvaja profesionalni i DIY ("Do It Yourself") segment, kako kod investitora i izvođača tako i kroz ponudu krajnjim potrošačima kroz trgovačku mrežu. Bilo da se radi o privatnoj kući ili javnom objektu poput vrtića, škole, hotela, poslovne zgrade ili bolnice, možete biti sigurni u ugradnju materijala koji jamče dugoročno rješenje za svaki prostor. Kultura stanovanja, ali i gradnje općenito, tvore životni stil dodatno potaknut zakonskim okvirima, ali i mentalitetom te pristupom promišljenih dugoročnih dodanih vrijednosti dodatno potiče usvajanje modernih i inovativnih tehnologija.

Jedna od osnovnih razlika koja se može primijetiti u stranim i hrvatskim trendovima sklonost je inovacijama i njihovom prihvaćanju. Dok se na stranim tržištima objeručke prihvaća i pozdravlja s oduševljenjem svaki novi materijal koji omogućuje uštedu vremena, energije, održavanja, zbrinjavanja ili jednostavno produljuje rokove obnove zadovoljavajući na taj način i najstrože uvjete održivosti te pružajući pojedincima ugodniju i zdraviju životnu okolinu, u Hrvatskoj ta priča tek pokušava zaživjeti svojim punim značajem. Hrvatska je obojana mediteranskim mentalitetom, koji uz svoj neosporan šarm i jedinstvenost nosi i nepovjerenje – kada se odluka o kvaliteti i dugoročnoj isplativosti suprotstavi kratkoročnom rješenju, u tom trenutku cjenovno prihvatljivijem. Samo hrabriji, rekla bih pojedinci koji vide "veću sliku" odlučuju se za dugoročno isplativije investicije. Proces upoznavanja tržišta s novitetima stoga je u Hrvatskoj izuzetno zahtjevan i dugotrajan te predstavlja snažan izazov, no time i veće zadovoljstvo kada u tome napokon uspijete.

Caparol, to jest DAW grupa, jedna je od vodećih europskih i svjetskih kompanija u "zelenom" sektoru boja, lakova i materijala za izolaciju. Pojasnite nam, zašto se tvrtka orijentirala na razvoj zelenih proizvoda i koje direktne benefite ostvaruje od razvoja takvih proizvoda?

Caparol je oduvijek veliku važnost usmjeravao u brigu za okoliš i na tom području ostvario značajnu ulogu u industriji. Proizvodni pogoni zadovoljavaju najmodernije tehničke standarde s iznimnim naglaskom na ekološku dimenziju proizvoda i proizvodnog procesa. Na primjer, sjedište tvrtke u Ober-Ramstadt-u opremljeno je sustavom u kojem se računalno nadzire proizvodni proces, osiguravajući minimalnu količinu otpadnih voda istovremeno sustavi zračnih filtara sprječavaju i najsitniju česticu praha da napusti proizvodni proces. Caparol primjerom i odgovornim ponašanjem ukazuje na svoju ekološku osviještenost, istovremeno preuzimajući odgovornost da daljnjim poboljšanjima i preventivnim mjerama sudjeluje u zaštiti okoline. U svemu što radimo odnosimo se jednako odgovorno, kako prema ljudima i prirodi, tako i društvu u cjelini. Kao inovativno obiteljsko poduzeće osjećamo moralnu obvezu dati naš doprinos ekološki održivom trgovanju i gospodarenju, kao temelju održivog razvoja usmjerenog ka budućnosti. Zdrav i siguran život – to je ono što svi želimo, to je gospodarski cilj u politici i nepogrešiv životni trend te tržišna niša. Caparol slijedi ove ciljeve i trendove kroz jasno zadanu strategiju orijentiranu na energetsku učinkovitost i održivost koja se temelji na tri područja djelovanja: Održivom proizvodnjom stvoriti održive proizvode čijom ćemo ugradnjom stvoriti održive zgrade.

Najstrože kriterije postavili smo za sebe. Reafirmacija i očuvanje položaja visoko kvalitetne marke i predvodnika u istraživanju i razvoju proizvoda tradicija je u Caparolu. Inovacije su općeprihvaćene kao ključni faktor konkurentnosti pojedinaca i organizacija. Njihova važnost još je izraženija zahvaljujući suvremenim procesima kao što su: povećana globalna konkurentnost, skraćivanje životnog ciklusa proizvoda, povećanje tehnološke sposobnosti te sve brže mijenjajući zahtjevi kupaca.

Koje pogodnosti korisnik ostvaruje korištenjem ekoloških boja u interijerima? (isparavanja, komfor…) 

Caparol je prvi predstavio građevinske boje s minimiziranom emisijom štetnih tvari te u ponudu uveo segment vodorazrijedivih boja koji se stalno usavršava. Tijekom, ali i nakon sušenja, Caparolove boje u prostor ne ispuštaju štetne tvari i ne ostavljaju intenzivan miris otapala, pa je prostor vrlo brzo spreman za povratak u njegovu prvobitnu namjenu. Zdrava klima unutarnjeg prostora omogućuje zdrav život. Više od 90% vremena provodimo u zatvorenom prostoru, a gotovo isti postotak odraslih smatra da je njihov dom ključni prostor koji određuje kvalitetu življenja. Ljudi smatraju odmor u vlastitom domu omiljenom slobodnom aktivnošću, jer nam je to najvažnije mjesto u kojem amortiziramo stres svakodnevice i posvećujemo se sebi. Koliko se dobro osjećamo u nekom prostoru znatno ovisi o unutarnjoj klimi, odnosno temperaturi, vrsti grijanja, vlazi, protoku zraka, osvijetljenosti prostora, bojama na zidovima te općoj kvaliteti zraka u njemu. Uz psihološko djelovanje pojedinih tonova boja koji mogu znatno utjecati na raspoloženje ljudi, Caparol je svojim Wellness bojama s antialergijskim indikacijama, prednost za sve osjetljive skupine, posebice djece, koja zahtijevaju našu posebnu pažnju. Učinkovitost ovih inovativnih proizvoda potvrđena je opsežnim ispitivanjima, provedenim od strane neovisnih instituta. Na vanjsku klimu imamo manji utjecaj, no značajno utječemo na klimu prostora u kojem živimo. 

Ponuda ekoloških građevinskih premaza danas je proširena na sve linije proizvoda. Zahvaljujući tome osim unutarnjih boja na raspolaganju imamo temeljne i podne premaze bez emisije štetnih tvari, lakove i lazure na bazi vode, fasadne sustave s ekološkim izolacijskim pločama od konoplje ili pluta kao i one s visokim izolacijskim učinkom. Odabirom odgovarajućeg "zelenog" materijala za svaku površinu u našem domu, kreiramo zdravo i ekološki prihvatljivo okruženje za nas i naše najdraže.

Kolika je percepcija hrvatskih potrošača o ekološkim bojama? Da li uopće prepoznaju vrijednosti korištenja ekoloških materijala u uređenju interijera i gradnji?

U Hrvatskoj posljednjih godina sve više raste svijest o neophodnosti "zelenih" proizvoda te značaju energetske učinkovitosti i održivosti. Caparol u suradnji s kolegama iz branše svojom aktivnošću u velikom broju "zelenih" udruga izuzetno naporno radi na tome kako bi se edukacijama široj javnosti približile sve prednosti energetski učinkovite i održive gradnje. Turbulentno okruženje nastalo zbog svjetske gospodarske krize, ostavilo je traga na ekonomiji i stanovništvu koje se oduvijek ugledalo u zapadne zemlje iznimno cijeneći prednosti dobrog omjera cijene i kvalitete što predstavlja odličan temelj za tržišni udjel marke poput Caparola, koji se sve više percipira kvalitetnim, a ne skupim brendom. Polako shvaćamo svu dubinu dobro poznate uzrečice: "Nismo dovoljno bogati da bi kupovali jeftino!", a takvo dugoročno razmišljanje nas izuzetno veseli, jer to znači da društvo postaje svjesno vrijednosti koje je potrebno graditi ne samo za ovaj trenutak već i za naše buduće naraštaje. Klasični izvori zagađenja zraka koji uključuju industrijske plinove, smog, dim cigareta, ugljični dioksid te razne vrste bakterija u zraku izuzetno su povećali potražnju antialergijskih proizvoda namijenjenih interijeru. Odluka za investiciju u novu fasadu uz značajnu uštedu energije, a samim time i financijskih sredstava, sve više je vođena mišlju o smanjenjem emisije štetnih stakleničkih plinova, koji nosi značajne dugotrajne koristi za društvo i okoliš. 

Koje će boje obilježiti 2014. godinu kao "trendovske" boje?

Ljepota općenito, a time i ljepota boja, subjektivna je impresija u očima promatrača, time su i trendovi u bojama podložni drastičnim oscilacijama. Dok se oni kod odjevnih predmeta više-manje brzo definiraju, interijeri i eksterijeri domova zapravo su ogledalo pojedinaca koji zrače njihovom osobnošću, te ih je stoga vrlo nezahvalno sputavati trendovskim artikulacijama. Odličan pokazatelj navedenog je i situacija vidljiva zadnjih godina, tisuće i tisuće nijansi raznih boja i tonova zasjenila je bijela! Fasade, interijeri, namještaj i tkanine, sve je težilo ovoj jednostavnoj i čistoj boji, koja vizualno otvara i povećava svaki prostor. Ukoliko se to nastavi i u 2014. godini, svakako bi mogli reći kako će različite nijanse bijele predstavljati trend u ovoj godini. Dok su intenzivne boje i dalje rezervirane za detalje.

I za kraj, koja je vaša omiljena boja i zašto?

Ukoliko se iz našeg mnoštva boja moram odlučiti za jednu, onda bi to definitivno bila plava. Hrvatska je mnogima poznata po svojoj obali i moru, koje i meni osobno puno znači. Plava je boja neba i mora. Daljine, visine i dubine- beskrajnih mogućnosti. Ali i smirenosti, suradnje, lojalnosti i sigurnosti.

Autor: © Portal croenergo.eu (T.M.) / ENERGO MEDIA SERVIS

Projekt GREENVESTbiz, osmišljen od strane stručnjaka Saveza za energetiku Hrvatske, jest projekt najopsežnije opće-medijske te stručne edukacije s ciljevima postizanja najsnažnijeg javnog utjecaja o pitanjima zelenoga gospodarstva od strane vrhunskih i renomiranih stručnjaka te ostvarivanja jedne od razine profesionalne educiranosti svih zainteresiranih strana unutar 12 strateških područja zelenoga gospodarstva (biz+, biz++ ili biz+++). Projekt GREENVESTbiz, koji se provodi u suradnji s portalima 24sata.hr, vecernji.hr, poslovni.hr i croenergo.eu, službeno je počeo 01. siječnja 2014. godine i trajati će sve do 31.12.2014. godine kada se očekuje njegov nastavak.

Izvorni tekst pročitajte ovdje

Komentari (1)
Pogledajte sve

Dokaz da je netočna naslovna tvrdnja kako zelena rješenja teško prihvaćamo, jest činjenica da je čuvena tvrtka SKLADGRADNJA bojama gđe. Mazić “pofarbala” gotove sve tunele na Hrvatskim autocestama !!!

New Report

Close