Turistička 2013. bila je uspješna i godina puna izazova u kojoj su postavljeni vrlo dobri temelji za iduću 2014. koja će biti vrlo zahtjevna, ali se uz znanja i iskustva koja postoje u turističkom sektoru te sinergiju javnog i privatnog sektora mogu ispuniti svi ciljevi zacrtani u strateškim dokumentima te ostvariti dalji rast.
Poručuje to, uz ostalo, pred kraj ove i početak iduće godine direktorica Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Meri Matešić.
Osvrnuvši se na ovu turističku godinu i izazove koje je donijela, Matešić podsjeća na sve oštriju konkurenciju na svjetskom tržištu, sve veće zahtjeve gostiju uz istodobni nastavak krize na većini važnih tržišta, preslagivanje među najvažnijim touroperatorima na pojedinim tržištima te ulazak Hrvatske u EU, što je uz ostalo donijelo i novi vizni režim za pojedine države.
Za ovogodišnji porast turističkog prometa, prihoda od turizma i novozaposlenih u turizmu ističe da su rezultat velikih napora i truda svakog turističkog djelatnika, ali i potvrda važnosti turizma za Hrvatsku kao jedinog gospodarskog sustava koji izravno i neizravno pozitivno utječe i na poslovne rezultate brojnih drugih sektora.
Kako turizam otprilike čini 15 posto BDP-a od njega se puno i očekuje te se gotovo podrazumijeva da svaka iduća turistička godina mora biti uspješnija od prethodne, ali, kako naglašava Matešić, za to je potrebno puno truda jer uspjeh ne dolazi slučajno.
I u 2014. će trebati dosta truda da se ponovi uspjeh ove godine jer su uvjeti na tržištu sve oštriji, a svako malo se pojavljuje neka nova destinacija, sadržaj ili iskustvo koje tržišnu utakmicu čini sve napetijom i neizvjesnijom.
Ipak, Matešić vjeruje da je ova godina donijela dosta dobrih stvari u turizmu koji će pomoći da i iduća godina bude dobra, tim više što su već ove godine tijekom ljeta definirani i krenuli programi udruženog oglašavanja za iduću godinu.
Ne manje bitnim smatra i provedenu reorganizaciju Glavnog ureda HTZ-a što je, kako kaže, bilo ključno za još spremniji odgovor na sve zahtjeve koje postavlja Strategija hrvatskog turizma do 2020. i Strateški marketing plan hrvatskog turizma za razdoblje 2014-2020.
Pokrenut je i proces stvaranja sustava destinacijskih menadžment organizacija i kompanija (DMO i DMK) u koji bi se sadašnji sustav turističkih zajednica trebao transformirati tijekom iduće godine u kojoj će HTZ provoditi i brojne druge nove aktivnosti, poput izgradnje nove brending strategije, unapređenja online komunikacije i odnosa s javnošću putem integrirane PR strategije, uspostave PPS koncepta (pred i posezona) s ciljem poticanja turističkog prometa u razdoblju izvan vrhunca sezone itd.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu