Nakon što je objavljeno da su Hyundai Motor Company i Kia Motors Corporation odlučili uložiti 600 milijuna kuna u kapital Rimac automobila, Mate Rimac najavio je u intervjuu za Jutarnji list da će dati sedam posto tvrtke radnicima, od čistačice do direktora.
Zašto su Rimac automobili ušli u partnerstvo s Hyundaijem?
"Zapeli smo im za oko, a surađujemo s njima već nekoliko godina. Poslali su nam jaku delegaciju i čim su vidjeli firmu, vidjeli što radimo, odmah su odlučili investirati. U listopadu prošle godine dali su ponudu i krenuli smo u pregovore. Imati partnerstvo s takvom kompanijom za nas je vrlo značajno. Usporedbe radi, oni imaju prihod od 250 milijardi eura, što je četiri puta više od hrvatskog BDP-a. Osim toga, mi radimo direktno s upravom. Euisun Chung, koji je bio tu na potpisivanju ugovora, izvršni je potpredsjednik, unuk osnivača Hyundaija, koji sada preuzima firmu od svog oca. Mi smo brzi, mali i inovativni, vidimo i stvaramo budućnost i to je njima full zanimljivo. Nama je to užasno važno zato što, s jedne strane, imamo Volkswagen grupu i Porsche, a s druge strane sada Hyundai i Kiju, i već smo s tim kompanijama toliko pokriveni poslovima da ne znamo gdje ćemo sa sobom.
Najbolje je to što oni nisu samo kupci naših proizvoda nego i dioničari, njima je u interesu da firma uspije. Oni će nam pomoći da se brže izgradimo ondje gdje možda imamo neke slabosti, na primjer u industrijalizaciji, u prijelazu iz maloserijske u veliku serijsku proizvodnju. Mi danas radimo vrlo kompleksne sustave za automobile velikih proizvođača, pogonske sustave, baterije, elektroniku itd., postigli smo to jako brzo, ali trebamo strateška partnerstva. To je jako teško, pogotovo prelazak iz male u veliku seriju. Trebamo novac da bi firma ostvarila svoje ciljeve. Jako puno ulažemo, stalno širimo pogone, zapošljavamo više od 500 ljudi, od kojih više od 300 inženjera… Nismo kao ostali, ne žicamo pare od države nego na internacionalnom tržištu dolazimo do novca, a gdje je bolje naći novac nego kod firme koja jako dobro razumije to što radiš, koja je ujedno partner i kupac", kazao je Mate Rimac.
Kakva je sada vlasnička struktura Rimac automobila?
-"Sada imam… (gleda u mobitel) Samo sekundu, imam to sve u dokumentu…"
Ne znaš koliki ti je sada udjel? To ti nije bitno?
"Pa meni to nije bitno. Ljudi to ne razumiju. Ubijam se oko ovog posla i bio bih najsretniji na svijetu ako postoji netko tko bolje može voditi firmu od mene, da ja mogu raditi samo ono što volim, tehnički dio. Sada sam i izvršni i tehnički direktor. A što se vlasništva tiče, sada držim 47,7 posto. Kineski Camel group je na 14 posto, Hyundai na 11 posto, Porsche 10 posto, Kia 2,7 posto i ostalo su manji udjeli dosadašnjih ulagača iz 2012. i 2013. godine".
Jesu li zaposlenici među suvlasnicima?
"Ne, ali upravo radimo na tome, svi zaposlenici će dobiti udjel. Dosad je ESOP bio za njih porezno nepovoljan. Vjerojatno će im ići ukupno sedam posto, od čistačice do direktora, ali neće svi dobiti jednak dio"
Kolika je sada valuacija Rimac automobila?
"Više od 500 milijuna eura"
Cijeli intervju pročitajte ovdje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Bravo Mate .Da je barem 1000 ovakvih kompanija u hr bili bi kao Švicarska
Uključite se u raspravu