Ipsosovo istraživanje provedeno za Mastercardov projekt Uplift pokazalo je da 86% predstavnika tvrtki iz područja turizma i ugostiteljstva prihod po gostu i razvoj kontinentalnog turizma smatraju najvažnijim aspektom za razvoj i održivost turizma u Hrvatskoj.
Odmah zatim po važnosti su dužina turističke sezone, gastroponuda te ponuda drugih zabavnih sadržaja poput koncerata, festivala i raznih događanja.
Da bi bolji uvjeti za elitni turizam mogli značiti i bolju turističku sliku smatra 66% ispitanih, dok 62% smatra da su za razvoj i održivost turizma važni broj gostiju i broj noćenja. Zanimljivo je da svega 28% ispitanika vjeruje da masovni turizam u Hrvatskoj može donijeti poboljšanje turističkih rezultata.
Optimističan pogled
Upitani i da školskim ocjenama, od 1 do 5, vrednuju trenutačnu turističku situaciju po različitim segmentima, 62% ispitanih turističkih djelatnika najbolje je ocijenilo segment broja noćenja, s prosječnih 3,8. Slijedi broj gostiju, pa na trećem mjestu gastroponuda. Njoj je prosječnu ocjenu 3,6 dalo 45% ispitanih.
Najlošije ocijenjeni segmenti uspješnosti su dužina turističke sezone i razvoj kontinentalnog turizma što su ujedno i dva segmenta za koje turistički djelatnici vjeruju da imaju najveći potencijal za razvoj. Na razvoj turizma u narednih pet godina gleda se optimistički, a najveći se napredak predviđa razvoju kontinentalnog turizma.
Njih 62% vjeruje da će u budućnosti turistička ponuda na kontinentu biti bolja nego što je danas. Ispitanici očekuju i da će dužina trajanja turističke sezone biti jedan od segmenata u kojem će se ostvariti značajan boljitak kroz sljedeće godine, baš kao i po pitanju gastroponude.
Zanimljivo, što se tiče ponude dodatnog sadržaja (koncerti, festivali, događanja) 45% ispitanih misli da će biti bolja nego sada, a čak njih 48% vjeruje da će biti podjednaka trenutačnoj, odnosno da neće biti značajnijih razlika. I u ovom skupu pitanja ispitanici su pokazali kako od masovnog turizma ne očekuju puno, odnosno vjeruju da se on u sljedećih pet godina neće značajnije razvijati.
Rast potrošnje u hotelima
“Mastercardovi podaci pokazuju da je potrošnja turista na iskustva u lipnju ove godine bila za čak 120% veća u odnosu na prepandemijsko razdoblje. U ljetnim mjesecima značajan je bio i porast potrošnje u hotelima u odnosu na razdoblje prije 2019., što se može pravdati i porastom broja turista, ali i inflacijom.
U svakom slučaju, broj rezervacija ljudi koji slobodno vrijeme žele provesti u Hrvatskoj raste. Zbog poprilično jake konkurencije, prepoznavanje želja i potreba gostiju je postalo ključno, ali pritom treba brinuti i o održivosti jer turist današnjice taj segment nerijetko stavlja na vrh liste prioriteta”, rekla je Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu