Izvještaj europskog projekta Aristoil objavljen krajem 2019. godine pokazao je kako su hrvatska maslinova ulja najzdravija u Europi.
U pitanju je projekt koji se od 2016. godine provodio u pet sredozemnih maslinarskih zemalja među proizvođačima ekstra djevičanskog maslinovog ulja, Čak 97 posto ulja iz Hrvatske bila su visokofenolna, a slijede španjolska, grčka, ciparska i talijanska ulja.
Iako je niz svijetlih primjera uglavnom iz Istre, OPG Nives Morović koji u selu Žman na Dugom otoku proizvodi ekstra djevičansko ulje Nai 3.3 dokaz je kako hobi pretvoriti u uspješan biznis. Nai 3.3 ima eko certifikat koji osim laboratorija u Hrvatskoj kontrolira i švicarski SQTS, a maslinik se prostire na pet hektara i broji 1100 stabala od kojih je trećina višestoljetnih, a ostala su posađena u zadnjih 15 godina. Ove su godine ubrali osam tona maslina i proizveli 900 litara ulja.
Prerađuju u zadruzi
Kako nam otkriva vlasnica OPG-a Nives Morović, prvi zapisi o maslinarstvu u njenoj obitelji sežu u 1607. godinu. "Suprug Goran i ja smo počeli iz hobija i uvijek birali bolji i kvalitetniji način brige o maslinama, od zelene gnojidbe graškom, ručnog branja, selektiranja plodova nakon branja do UV zaštićene boce. Danas je to preraslo u ozbiljan posao.
Prvih desetak godina bih opisala kao isključivo ulaganje i stvaranje brenda, a u 2019. godini su nam prihodi dvostruko veći nego u 2018. godini", pohvalila se Morović. Masline prerađuju u zadružnoj seoskoj uljari osnovanoj i izgrađenoj prije 115 godina, ujedno i prvoj uljari u Dalmaciji s hidrauličnom prešom. Morović objašnjava kako je godina koja je pred nama ona u kojoj masline dospijevaju na dvostruki urod, a za par godina očekuju i oko 5000 litara ulja godišnje.
Morović
Protekle su nam godine prihodi dvostruko veći nego u 2018. godini.
"Eko proizvođačima nije lako organizirati svakodnevnu preradu tolikih količina, tako da smo u izgradnji uljare, kušaonice i smještaja za turiste po projektu arhitekta Nikole Bašića. Izgrađen je dvije trećine, a objekat financiramo kreditom Erste banke uz podršku HAMAG-BICRO-a (potpora iz ESI fondova) i HBOR-a, a pri kraju je obrada u Ministarstvu poljoprivrede mjere 4.2 iz EU fondova uz iznos potpore 200.000 eura", otkriva Morović.
Biraju vrsni chefovi
Njihov maslinik je ogledni otočki maslinik za projekt SAN koji provodi Sveučilište u Zadru, a surađuju i s Institutom za jadranske kulture i melioraciju krša u Splitu te Nastavnim zavodom za javno zdravstvo u Splitu. Kvalitetu njihovog ulja potvrđuju i zlatne medalje s natjecanja poput Athena International Olive Oil i London International Olive Oil Competitions.
Nives Morović ističe kako Nai 3.3 biraju chefovi poznatih domaćih restorana poput Zinfandela i Zlatne školjke, a prepoznale su ga brojne domaće i strane tvrtke kao poklon za partnere i to upravo zahvaljujući upečatljivom pakiranju.
Brending za Nai 3.3 povjerili su agenciji Bruketa&Žinić&Grey, a odabrano ime brenda – Nai znači snijeg na dalmatoromanskom, izumrlom jeziku toga kraja. Snijeg je rijetka pojava na Dugom otoku, u prosjeku su 3,3 snježna dana godišnje, a kada padne snijeg, maslinari očekuju bolji urod. Upravo te elemente ukomponirali su u vizualni identitet ovog otočkog ulja s kojim su u Milanu osvojili zlato za dizajn.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu