Marketingašima može doći svatko, no na cijeni su oni s iskustvom i ‘digitalci’

Autor: Marta Duić , 08. ožujak 2020. u 22:00
Nikola Žinić (Bruketa&Žinić&Grey)/BORIS ŠČITAR/VL/PIXSELL

Marketinške agencije godišnje imaju po nekoliko natječaja za zapošljavanje, stigne im na desetke prijava, ali ponekad ljude primaju po preporuci.

Svjedoci smo sve češćeg zapošljavanja u marketinškim agencijama, a uz nove tehnologije i izazove raste i potreba za radnom snagom u toj struci. Koliko je zapravo teška i zahtjevna potraga za kreativcima, koliko godišnje zapošljavaju i što nude saznali smo od nekih od vodećih domaćih agencija Bruketa&Žinić&Grey, BBDO i Universal McCann. Složili su se da u zapošljavanju u toj branši pravila nema, a pri odabiru novih kolega najbitnije je da se uklapaju u agenciju i da su spremni na izazove koje taj tip posla donosi.

“Natječaje organiziramo otprilike dvaput godišnje i u prosjeku imamo 70-ak prijava po natječaju. Za neke pozicije ne radimo natječaje, već osobama koje su nam zanimljive pristupamo izravno, a ponekad angažiramo i head hunting agenciju. Ponekad je agencijsko iskustvo važno, a ponekad ne. Ono što gledamo jest kako će se osoba uklopiti u našu agencijsku kulturu, a često je to presudno pri odabiru. Znanje se može naučiti”, smatra Nikola Žinić, suosnivač i glavni kreativni direktor agencije Bruketa&Žinić&Grey.

Vrlo malo odlazaka
Slična situacija je i u Universal McCannu gdje natječaje imaju nekoliko puta godišnje. “S obzirom na specifičnosti radnih mjesta, preferiramo zapošljavanja ‘po preporuci’ i ne raspisujemo uvijek natječaje za radno mjesto koje želimo popuniti. U prosjeku imamo nekoliko desetaka prijava po natječaju. Nažalost, većina ljudi koja se na njih javlja ne zadovoljava kriterije natječaja, nemaju tražena iskustva i vještine. Prevladavaju kandidati koji traže posao i javljaju se na sve natječaje koji im izgledaju iole zanimljivo. Iskustvo u struci je definitivno prednost, pogotovo kad nemate vremena razvijati novog zaposlenika nego morate hitno popuniti neko mjesto”, objašnjava Vedran Vereš, direktor Universal McCanna.

U BBDO-u zapošljavanja planiraju ovisno o poslovima, odnosno klijentima. Kako objašnjava direktor Luka Duboković, to je najčešće ako dobiju neki veći posao ili novog klijenta. U zadnjih godinu dana imali su četiri natječaja, a prosječno im se na natječaj javi 50-ak kandidata. “Najčešće se traže ljudi u tri branše: client service, kreativa i digitala. Kod kreative su to ili dizajneri ili copywriteri, a kod digitala mogu biti social media i content manageri, front-end dizajneri, digitalni dizajneri i kontent kreatori (produkcija)”, kaže Duboković.

Kreativni i digitalni odjel u agenciji BBDO zapošljavaju najviše, a iako najčešće traže kandidate s iskustvom, ključno im je da oni koji se javljaju na natječaje poznaju materiju za koju se kandidiraju te da imaju nivo obrazovanja potreban za fah za koji se kandidiraju. Copywriteri, digitalni dizajneri i front-end developeri su pozicije koje najteže popunjavaju, a u zadnjih godinu dana zaposlili su 12 judi.

“Upravo završavamo taj veći ciklus zapošljavanja, a ‘turnover’ nam je zaista nizak i daleko ispod industrijskih prosjeka. U zadnjih godinu dana samo jedna osoba je otišla zbog prelaska u drugu kompaniju. Bitna nam je osobnost kandidata, da su samostalni u odlukama, ali i voljni surađivati s kolegama. Nudimo priliku rada u vodećoj internacionalnoj agenciji koja primjenjuje najviše standarde poslovne prakse te mogućnost rada na velikim poznatim domaćim i internacionalnim kampanjama/brendovima. Nudimo kontinuirano usavršavanje i razvoj znanja u branši te naravno, dobru, kolegijalnu i zdravu atmosferu, ugodnu za rad i boravak”, ističe Duboković.

Kavu i ping-pong imaju svi…
Universal McCann godišnje prima desetak ljudi, a iz agencije ih odlazi pet do deset godišnje. Direktor Vedran Vereš napominje kako je najveća potražnja za zaposlenicima u digitalnom segmentu, gdje se ne radi o isključivo tržištu rada medijskih agencija, nego je potražnja za takvim profilom mnogo šira.

“Nudimo ugodnu i poticajnu radnu atmosferu, mogućnost razvoja i kao komparativnu prednost prilično ‘uredno’ radno vrijeme. Pokušavamo i uglavnom uspijevamo organizirati posao tako da se izbjegne veliki broj prekovremenih sati. Kod nas je najviše zapošljavanja u digitalnom odjelu i premda smo već imali nekoliko zapošljavanja ove godine, planiramo do kraja kvartala još tri-četiri”, kaže Vereš.

Žinić ističe da oni zapošljavaju u gotovo svim odjelima, u prosjeku desetak ljudi godišnje, a godišnje im otiđe 5-10% ljudi. Nedavno su zatvorili natječaje za account managera i account executivea. Napominje kako profil ljudi koji se javljaju na natječaje ovisi o tome koje radno mjesto je otvoreno. Za accounte se pretežno javljaju oni s ekonomskog fakulteta, ali ima i jezičara i sličnih, koji se žele okušati u tom biznisu. Kad je riječ o kreativcima, ima tu svega, od studenata strojarstva preko dizajnera do povjesničara umjetnosti.

“Mi smo stalno u potrazi za kreativnim ljudima, bez obzira na natječaje. Nudimo rad na ful zanimljivim i kreativnim projektima, klijente iz cijelog svijeta, inovativni pristup rješavanju izazova te mogućnost napredovanja i suradnje unutar naše WPP mreže agencija. Kavu, stolni nogomet i ping-pong već imaju svi. Nudimo top kreativce za suradnju na projektima te mentore s iskustvom rada s najvećim klijentima”, poručuje Žinić.

Komentirajte prvi

New Report

Close