Mamac su vojna industrija, građevina, prehrana i IT, ali ništa bez sponzora

Autor: Marija Brnić , 18. travanj 2017. u 12:00
Hrvatski arhitekt Otto Barić projektirao je rukometnu arene u Dohi

U delegaciji su Đuro Đaković, Crosco, Jadranka hoteli, Klimaoprema, Podravka, Končar, Croz, Emerson Hrvatska…

Desetak hrvatskih tvrtki uputit će se s predsjednicom Kolindom Grabar Kitarović krajem tjedna u Katar, ciljajući na jačanje svojih pozicija na tom potentnom tržištu.

Većina tvrtki iz gospodarske delegacije već je aktivna na katarskom tržištu poput Podravke, Končara, IT-tvrtke Croz ili Emerson Hrvatska, kao i tvrtke jednog od najpoznatijih hrvatskih arhitekata Otta Barića, koji je već realizirao neke od velikih projekata poput impozantne arene za Svjetsko rukometno prvenstvo 2015., dok creska hotelska kuća Jadran nastoji za svoje kapacitete više klase zainteresirati goste iz Katara. Među tvrtkama u ovoj delegaciji su i slavonskobrodski Đuro Đaković, kojeg je prije godinu dana radi moguće suradnje posjetila katarska vojna delegacija, potom Crosco, samoborska Klimaoprema, a prilike za suradnju za širi krug gospodarstvenika u Dohi će tražiti predstavnici Hrvatske gospodarske komore i Udruženja stranih ulagača u Hrvatskoj.

 

139 posto

porastao je lani hrvatski izvoz na katarsko tržište

Dobri signali
Na političkoj razini signale za suradnju s hrvatskim proizvođačima stizali su posebice u sektoru vojne industrije, a velikim ulaganjima u infrastrukturu prilike se hrvatskim tvrtkama otvaraju i u građevinskom sektoru. S obzirom na postojeću strukturu katarskog gospodarstva, prostora za proboj imaju i proizvođači strojeva, namještaja i lijekova, a poseban potencijal ima turistički sektor, koji za intenzivniji rast treba poduprijeti jačim promotivnim aktivnostima.

Strog vizni režim, pak, slaba je karika za snažnije privlačenje gostiju.  Preporuka za izlazak na katarsko tržište je upoznati tamošnja pravila poslovanja. Podrazumijeva se, naime, da strana kompanija odabere "sponzora", odnosno lokalnog partnera s kojim osniva zajedničku tvrtku, a čiji vlasnički udjel mora biti minimalno 51 posto i koji mora ostvariti najmanje 15 posto dobiti. Takvu su praksu već prihvatile američke i kineske tvrtke, koje su najveći izvoznici u Katar, dok iz EU stiže oko 30 posto roba.

Vode transformatori
Izvoz Hrvatske u Katar posljednjih godina bilježi rast, lani čak za 139 posto i dosegnuo je 51 milijun eura. Iz Katara Hrvatska inače ne uvozi energente, već polietilen, dok u izvoznim proizvodima dominiraju transformatori, drvo smreke, ventili za cjevovode i kotlove, te elektronički instrumenti.

Komentirajte prvi

New Report

Close