Napokon su vidljive naznake usporavanja inflacije, kaže se u analizi koju je za magazin JaTrgovac izradio voditelj razvoja poslovanja za srednju i istočnu Europu agencije NielsenIQ Ivan Junaković.
Unatoč dvoznamenkastom rastu cijena, konzumacija i dalje blago raste što daje razloga za optimizam u pogledu maloprodaje, ali, što je i važnije, kupovne moći građana, navodi se.
U devet mjeseci 2023. robu široke potrošnje plaćali smo 16% više nego u prvih devet mjeseci 2022., neprehranu 17%, a prehranu 15% više, navodi se u analizi. Ukupni financijski rezultat hrvatske maloprodaje je “plus 17,5%”, što također ukazuje na to da je i konzumacija (količinska prodaja) veća 1,5% nego u istom razdoblju lani.
Od početka godine najviše je poskupjelo smrznuto povrće, za 40%. Slijede jaja s rastom cijena od 38% te šećer s rastom od 33 posto.
U analizi se navodi kako se podaci odnose na procjenu prodaje maloprodajnog tržišta Hrvatske (s diskonterima i drogerijama, ali bez ljekarni i specijaliziranih trgovina, i bez ugostiteljstva) za oko 150 kategorija, za razdoblje listopad 2022. – rujan 2023., kao i od početka godine za razdoblje siječanj 2023. – rujan 2023., za prehranu i neprehranu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu