Oko 200 malih i obiteljskih hotela, članica Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela (OMH), zadovoljni su ovom godinom koju su dobro odradili ukupno zabilježivši poraste prometa i prihoda od oko 5 posto u odnosu na prošlu godinu.
Iduće godine očekuju novi zamah u investiranju i zapošljavanju slijedom smanjenja stope PDV-a za turizam te najava novih poticajnih kreditnih linija za malo poduzetništvo i jačeg uvođenja internet marketinga u nacionalnu turističku promociju, ističe u razgovoru za Hinu predsjednik udruge OMH Šime Klarić. Gotovo svi mali hotelijeri ove su sezone ostvarili više od očekivanja s obzirom na promet, inozemne dolaske i prihode, ali taj porast nažalost, kako kaže Klarić, nije pratio niti je proporcionalan njihovoj dobiti koje gotovo i nema jer su ove godine dodatno rasli inputi, od cijene energije i goriva do hrane i drugog.
Ipak, ne žale se nego idu dalje, i ako sve bude kako se sada najavljuje (smanjenje stope PDV-a, nova kreditna linija i drugo), Klarić ističe da se u tom segmentu već od iduće godine mogu očekivati nove investicije u kvalitetu i sadržaje u postojećim kao i gradnja novih objekata, ali i novo zapošljavanje te sniženje cijena prema inozemnom tržištu. Važnim drži i najavu uvođenja jačeg internet marketing u nacionalnoj promociji i nastupu na inozemnim tržištima, za što su udruga OMH i njene članice itekako spremne jer već imaju razrađene online alate za prodaju, distribuciju i marketing što intenzivno razvijaju zadnjih godina i u što su puno uložili.
Novost u tome je alat B2B koji se nalazi na portalu udruge i njihovom online rezervacijskom sustava, a namijenjen je specijaliziranim agencijama na inozemnom tržištu koje će uz to u realnom trenutku moći vidjeti slobodne kapacitete i cijene članova udruge OMH. Investicije bi osim manje stope PDV-a svakako mogao potaknuti i novo najavljeni program ministarstava turizma te poduzetništva i obrta, HBOR-a i HAMAG-a za kreditiranje malih poduzetnika u turizmu od iduće godine, koji bi, kako se očekuje, mogao privući i privatne iznajmljivače da svoje krevete pretvore u male hotelske.
Time se i malim i obiteljskim hotelijerima uz jamstva HAMAG-a i HBOR-ovo subvencioniranje kamata otvara put za novo, povoljnije investiranje u obnovu, podizanje kvalitete i nove sadržaje (mali wellnessi, bazeni i slično) potrebnih za cjelogodišnje poslovanje, ali i drugim poduzetnicima da grade nove kapacitete malih hotela.
To bi značilo i da bi se nakon gotovo pet godina relativne stagnacije ponovo pokrenulo otvaranje novih kapaciteta te da bi se sadašnji broj od nešto više od 200 malih i obiteljskih hotela u Hrvatskoj mogao povećati za još 200. To je ugrađeno i u dokument strategija razvoja turizma koji se dovršava i kojom se predviđa toliko malih i još 100 velikih hotela do 2020. S obzirom na povećanje poreznog praga ove godine, Klarić ističe da se nije dogodilo, koliko zna, da su privatni iznajmljivači krenuli u prenamjenu u male hotele, dodajući da je općenito njih malo to i prije radilo, nego je bilo više onih koji su u gradnju malih hotela krenuli iz restorana.
Očekuje se i novi, bolji nego do sada, poticajni zakonodavni okvir koji će biti više usklađen sa standardima u EU jer je Ministarstvo turizma najavilo novi pravilnik za malo i obiteljsko hotelijerstvo koji bi liberalizirao poslovanje i oslobodio ga nepotrebnih stega i davanja te bio poticajan i za iznajmljivače da investiraju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu