Mack: ‘Rimac je za nas Tesla nove generacije’

Autor: Josipa Ban , 28. travanj 2024. u 07:29
Foto: Dubravka Petric/PIXSELL

Predstavljena Voltron Nevera, najinovativniji svjetski rollercoaster.

Nevjerojatnu priču izgradila je obitelj Mack na jugu njemačke – u gradu Rustu, na samoj granici s Francuskom i Švicarskom.

Tamo su prije 49 godina otvorili zabavni park – Europa-Park. U međuvremenu je to postao najveći tematski zabavni park u Europi, a ovih je dana dobio posebno, najveće i najskuplje proširenje – tematsko područje posvećeno Hrvatskoj. Europa-Park, naime, čini 16 tematskih područja posvećenih pojedinoj zemlji.

Upravo bi novootvoreni park trebao ovom obiteljski vođenom poslu donijeti veće prihode i više posjetitelja. Njih niti sada nema malo – oko 6 milijuna gostiju godišnje posjeti Europa-Park. Dnevno njihovih 13 rollercoastera odradi čak 600.000 vožnji.

Nevjerojatna je to energija, kreativnost, tehnika i tehnologija zbijena na 95 hektara, a otvorenjem hrvatskog dijela sve je dobilo novu dimenziju. Naime, Europa-Park, dobio je nakon 10 godina najinovativniju i tehnički najzahtjevniju rollercoaster vožnju u svijetu – Voltron Neveru powered by Rimac.

Širok portfelj obitelji Mack

Proizvode vlastiti video sadržaj, bave se organizacijom konferencija i raznih događanja, upravljaju sa šest hotela te su s 5800 kreveta najveći hotelski kompleks u Njemačkoj.

Apsolutno spektakularnu, kažu ljubitelji takvih vožnji. Činjenica da vas lansiraju čak četiri puta, i to pod kutem od 105 stupnjeva (najstrmiji ikada) te čak sedam puta okrenu naopačke, nije spriječila kolege novinare koje je Rimac Grupa vodila na otvaranje hrvatskog dijela park da se i triput zaredom provozaju. No, niti to nije sve. Čak 2,2 sekunde proveli su u bestežinskom stanju. Osjećaj su opisali nevjerojatnim. Vožnja je rezervirana samo za ljubitelje takve vrste zabave. Za još jednu, posebno nakon prve tri prethodnog dana, nisam imala hrabrosti.

Voltron Nevera, naime, duža je primjerice od vožnje u Wodanu (prekrasan drveni rollercoaster) te Blue Fireu koji u 2,5 sekunde postiže brzinu od 100 kilometara na sat. U toj brzini i na uskim tračnicama koje rade nevjerojatne okrete i zavoje većinu sam vremena žmirila.

Ronald Mack u 75. godini i dalje je glava obiteljskog posla/Josipa Ban

Zaljubljeni u Hrvatsku
Voltron Nevera, iako sporiji (90 kilometara na sat), korak je više prema tehničkim karakteristikama i inovacijama. Ne treba niti čuditi kada se zna da je vožnja duga 1385 metara planirana pet godina dok je sama izgradnja trajala dvije. Graditi rollercoaster takvih dimenzija i karakteristika sigurno nije lako, no Ronald Mack, osnivač Europa-Parka, uvjerava da je vožnja potpuno sigurna. I na najmanji znak problema vožnja se, kaže, zaustavlja.

“Sigurnost je najvažnija”, ističe. No, zašto je rekordan iznos u povijesti uložen u hrvatski dio koji je posvećen hrvatskom izumitelju Nikoli Tesli, Neveri, hiperautomobilu koji proizvodi Rimac Grupa te Dalmaciji, konkretno Hvaru?

Odgovor leži u zaljubljenosti, a presudnu je ulogu imala Ronaldova snaha, supruga Michaela Macka, izvršnog direktora Europa-Parka, čija je majka Hrvatica. “Svi smo, posebno snaha, zaljubljeni u Hrvatsku”. Zbog te zaljubljenosti Michael Mack stupio je u kontakt s Matom Rimcem kojeg hvali kao velikog inovatora.

“Mate Rimac radi s električnom energijom. Isto radimo i mi s našim rollercoasterima, a isto je radio i Tesla. Dobar je to miks, a Rimac je za mene, na neki način, Tesla nove generacije jer je vizionar”, kaže Michael Mack. Rimac je ponosan što će najatraktivniji rollercoaster u Europa-Parku nositi ime njegovog automobila.

Vožnja duga 1385 metara planirana je pet godina, a sama izgradnja trajala je dvije/PD

Koliko je ovo velika stvar za park govori i činjenica da je na otvorenje stiglo uistinu mnogo njemačkih, francuskih, švicarskih i austrijskih medija. Cijela Mack obitelj, koja direktno zapošljava oko 5000 ljudi, a indirektno još otprilike 10 tisuća, satima je strpljivo bila na raspolaganju svim novinarima.

Ronald Mack, u 75. godini i dalje glava obiteljskog posla, dvaput je, doduše, izbjegao odgovoriti na pitanje koliko su točno uložili u hrvatsko tematsko područje. Poručio je samo da je to proširenje najskuplje u povijesti parka. Usto, upravo je Hrvatskoj pripala čast da bude domaćin rollercoasteru koji je bio pravi inženjerski pothvat.

On je, uz Teslu i Neveru, izložbu o hrvatskim postignućima u znanosti i kulturi, našu hranu i dalmatinski štih istaknuo kao mamac novih posjetitelja, ali i prilika da mnogi tek otkriju Hrvatsku. Ovakvu besplatnu promociju Hrvatska zapravo nikada nije dobila. Ne čudi stoga da Ronald Mack očekuje da će na veliko otvorenje u lipnju u Rust stići hrvatski politički vrh.

“Nadam se da će nam se pridružiti predsjednik Vlade na velikom otvorenju koje ćemo organizirati ovo ljeto. Upoznali smo ga na Hvaru i vjerujemo da bi želio vidjeti Hrvatsku izvan Hrvatske. Doduše konkurencija je vrlo visoka, no nas godišnje posjete milijuni te sam siguran da Europa-Park može pomoći turizmu Hrvatske”, kaže Ronald Mack. Bilo bi doista zanimljivo vidjeti Andreja Plenkovića, ostane li premijer, na Voltron Neveri, u tri minute dugoj adrenalinskoj vožnji. Da je sada proba, pregovori s DP-om vjerojatno bi mu se činili kao mačji kašalj.

250

milijuna eura prihoda godišnje ostvari obitelj Mack

Ronald Mack, koji je posao naslijedio od svog oca, a ovaj od svog i koji seže u daleko 19. stoljeće i proizvodnju kočija, više je puta naglasio da su inovacije ključ opstanka. Od proizvodnje kočija, naime, ta se obitelj prometnula u jednog od najvećih proizvođača opreme za zabavne parkove. Tako je i nastao Europa-Park 1975. Trebao je to biti pokazni teren za sve ono što rade u tvrtki Mack Rides.

Danas su jedina kompanija na svijetu koja vodi zabavni park i istovremeno proizvodi sav sadržaj koji se u njemu nalazi. Kao i kod posjetitelja na domaći se, njemački teren, najmanje oslanjaju. Nijemci, naime, čine manje od 15% posjetitelja ovoga parka. Većina ih dolazi iz Francuske, Švicarske i drugih europskih zemalja, kaže Ronald Mack.

Radimo na proširenju
Njegov sin Michael tome dodaje da 90% svega što proizvode izvoze. Istovremeno, osim “tradicionalnih” zabavnih sadržaja, poput rollercoastera, vodenog parka “Rulantica”, otvorenog 2019., ali i raznih predstava, obitelj nije zanemarila utjecaj tehnologije. Nude tako i VR iskustvo kojega sami stvaraju kroz brend Yulbee. Proizvode vlastiti video sadržaj, bave se organizacijom konferencija i raznih događanja, upravljaju sa šest hotela te su s 5800 kreveta najveći hotelski kompleks u Njemačkoj. Godišnje uprihode oko 250 milijuna eura.

Ovo posljednje proširenje, nakon kojega slijedi i otvaranje novog i većeg austrijskog dijela, trebalo bi rezultirati većim brojem posjetitelja, ali tek za 4 do 5%. Više ih, naime, dnevno ne mogu primiti. Računaju li na više hrvatskih posjetitelja pitamo osnivača dajući mu do znanja da Europa-Park u Hrvatskoj nije baš poznat? Računamo, kaže. Kao razlog zašto se na hrvatskom tržištu nisu brendirali navodi činjenicu da zbog kapaciteta od 35 tisuća ljudi koje park može odjednom ugostiti jednostavno nisu imali prostora za privlačenje većeg broja posjetitelja.

“Radimo na novom proširenju, ali i otvaranju novih hotela”, kaže osnivač kompanije kojem je najbolji dokaz da dobro radi svoj posao činjenica da mu se 80% gostiju vraća. Vraćaju se jer je Mack obitelj pronašla recept uspješnosti. On pretpostavlja zabavu za cijelu obitelji. Taj se recept ne mijenja.

Komentirajte prvi

New Report

Close