MAC je solo igrač, ali zbog naše besprijekorne suradnje izabrao je Orbico za osvajanje regije

Autor: Suzana Varošanec , 19. svibanj 2015. u 22:00
Silvija Pleština, potpredsjednica Orbico Grupe za kozmetiku/ Sanjin Strukić/PIXSELL

Potpredsjednica Orbico Grupe za kozmetiku, menadžerica na čelu tima koji je nakon pune tri godine pregovaranja uspio dovesti MAC kozmetiku u Hrvatsku, govori o tom iznimnom poslovnom poduhvatu, zastupanju najluksuznijih svjetskih brendova, suradnji s Brankom Roglićem, te najavljuje nove projekte.

Silvija Pleština, potpredsjednica Roglićeve Orbico Grupe za kozmetiku pune je tri godine vodila pregovarački tim koji je zaslužan za dolazak MAC-a, tog mega popularnog američkog make up brenda, u ovu regiju. To se smatra najznačajnijim poslovnim događajem u toj branši u posljednje vrijeme. 

U portfoliu s kojim rukovodite nalaze se deseci renomiranih vodećih brendova iz sektora selektivne kozmetike, pa je vaša funkcija vjerojatno san mnogih mladih hrvatskih menadžerica. Kako biste opisali svoj posao, te kakva su vaša iskustva u dovođenju niza svjetskih brendova iz tog područja na 15 od ukupno 17 europskih tržišta gdje Orbico ima svoje operacije? 
Kako bih točno odgovorila na ovo pitanje, morala bih opisati gotovo 20 godina svog rada u kozmetici. Karijeru sam započela 1996. godine s P&G mirisima i Max Factor dekorativnom kozmetikom. U sljedećih nekoliko godina postali smo partneri vodećih svjetskih kozmetičkih kuća kao sto su PUIG, Interparfums, COTY, LVMH, Elizabeth Arden, Bourjois, itd. Profesionalno odrađen posao na jednom tržištu donosio je novu zemlju, a s novim prostorima i nove akvizicije. 

 

50brendova

zastupa Orbico beauty u 15 zemalja

Kako je to Orbico Beauty ustvari rastao po pojedinim tržištima sa svojom niskom svjetskih brendova? 
Orbico Beauty rastao je polako i razvijao se postupno tako da smo danas prisutni u 15 europskih zemalja s više od 50 brandova. Važna godina bila je i 2009., kada smo preuzeli distribuciju Estee Lauder Companies za ex-yu regiju, a 2011. uslijedilo je jedno od većih priznanja našem radu – dobivanje distribucije Max Factora u Njemačkoj i Austriji. U samo tri mjeseca registrirali smo firmu, oformili  ekipu i preuzeli posao, te nastavili prodaju Max Factora uz još bolje rezultate. Iste godine preuzeli smo i distribuciju P&G mirisa u Rumunjskoj, a 2012. od P&G-a preuzeli smo Wella Professionals u Poljskoj, čime smo prvi put ušli u frizerske salone. Tada smo također ušli na mađarsko tržište s distribucijom Bulgarija i Eurotalije, a iste godine preuzeli i distribuciju jednog dijela Coty brandova u Sloveniji, Hrvatskoj i BiH. Godine 2013. dobili smo tender za Burberry Beauty  i u jednom potezu dobili 9 novih tržišta, te sada pokrivamo ukupno 12 zemalja. I tako bih mogla nabrajati sve akvizicije i projekte dok ne bismo došli do trenutne situacije, a to je aktivnost u već spomenutih 15 zemalja s prošlogodišnjim prometom u kozmetici od 110 milijuna eura. 

Brendovi su razvrstani u nekoliko grupa – Prestižni brendovi, Selektivni brandovi, Lifestlye brandovi, Colour Cosmetics i Prirodna kozmetika. Što im je zajedničko, neovisno o namjeni i proizvođaču, te postoji li svjetsko ime s kojim još ne surađujete, a jako to želite?
Zajedničko im je da su to renomirani svjetski beauty brendovi visoke kvalitete koje kupci rado koriste. Osim svoje funkcionalne vrijednosti imaju i emotivnu vrijednost, jer svoje korisnike čine ljepšim, sretnijim i zadovoljnijim. Zasad nismo radili sa Chanelom i Diorom i svakako bi bila dobra referenca imati te brandove u svojem portfoliju u nekoj od zemalja. Da, bilo bi to lijepo. 

 

700milijuna

kuna procjena je vrijednosti tržišta kozmetike u Hrvatskoj

Između svih velikih brendova Orbico je zastupnik i Estee Lauder koji s 25 brendova prihoduje oko 10 milijardi dolara, te je i vlasnik megapopularnog kozmetičkog brenda MAC. Osobno ste vodili te pregovore, a okrunjeni su ugovorom za plasman MAC-ove kozmetike na području bivše Jugoslavije te Albanije. Kako ste to uspjeli i možete li s nama podijeliti dojmove o drugoj strani?
Suradnja Orbico Beautyja s Estee Lauder Companies traje već šest godina. Radimo brendove Estee Lauder, Clinique, Bobbi Brown, La Mer, Donna Karan, Tommy Hilfiger i itd. MAC je poseban brend koji ima strategiju dolaska na nova tržišta u vlastitom aranžmanu i svojim dućanima. Rijetko idu preko distributera, ali suradnja s Orbicom bila je besprijekorna te se MAC odlučio za ulazak u regiju u suradnji s Orbicom. O MAC timu mogu izreći samo riječi hvale, izuzetno su profesionalni i organizirani, počevši od traženja lokacije, dizajna dućana, izrade namještaja, ali i do odabira te treninga osoblja, odnosno make up artista, koji su ključni za uspjeh branda. 

MAC je prvo stigao u ovu regiju kroz beogradski dućan, dok je početkom ove godine otvorena i prodavaonica u Zagrebu, čiji su visoki prodajni rezultati nadmašili Orbicova očekivanja. Možete li nam otkriti nešto više o tome? Što je, po vašem mišljenju, za to zaslužno, snaga tog brenda, imidž kod hrvatskih potrošača ili nešto treće?
Pronalazak top lokacija u Zagrebu i Beogradu trajao je gotovo tri godine. U travnju 2014. godine uspješno je otvoren prvi MAC store u Beogradu, a u siječnju 2015. godine i u Zagrebu. Da, istina je –  rezultati oba dućana su iznad očekivanja. To treba zahvaliti samoj snazi ovog branda te imidžu kojeg uživa kod potrošača, ali i svim ljudima koji sudjeluju u  MAC projektu. Prema najnovijim podacima zagrebački MAC je u samom vrhu po prodaji u jugoistočnoj Europi. Zahvaljujem cjelokupnom hrvatskom timu, predvođenim Snježanom Zvonarević direktoricom tvrtke Orbico Beauty i Natalijom Curkovic Corelli, regionalnom voditeljicom za MAC. Također želim zahvaliti i make up artisticama u dućanu, koje svojim savjetima i vještinama pomažu kupcima pri odabiru proizvoda. MAC jako puno ulaže u edukaciju prodajnog osoblja, a dobar odnos kupca i make up artista je ključan za uspjeh. 

Upravo ste se vratili iz Slovenije gdje Orbico isto priprema otvaranje MAC-ova dućana. Jeste li pronašli adekvatnu lokaciju, sukladno visokim standardima tog brenda, kad se može očekivati otvaranje tog dućana i kakvi su izgledi za druga MAC-ova vrata u Hrvatskoj – u Splitu? 
Još smo u potrazi za lokacijom u Ljubljani, a od trenutka kad je nađemo do otvaranja dućana u pravilu prođe oko pola godine. U planu je i otvaranje prodajnog mjesta u Splitu. Puno kupaca iz Dalmacije dolazi u zagrebački MAC, pa zašto ne bi i MAC došao u Dalmaciju i njezin najveći grad. 

Hrvatsko tržište kozmetike procjenjuje se na oko 700 milijuna kuna, ali navodno ne slijedi rast, nego su izvjesna preslagivanja. Možete li nam otkriti planove tvrtke Orbico Beauty? 
U posljednjih pet godina tržište regije pada 5 do 10% godišnje i sve što možemo učiniti je biti najbolji u svojoj kategoriji i truditi se da udjeli naših brandova rastu. Najveća vrijednost tvrtke Orbico Beauty su njezini zaposlenici, vrhunski stručnjaci na području kozmetike i na njima počiva sadašnjost i budućnost kozmetike u Orbico grupi. 

Što vama osobno predstavlja najveći profesionalni izazov?   
Volim svoj posao, ali ipak mi je obitelj na prvom mjestu. Zahvaljujući podršci supruga Lenka Pleštine koji je profesor na Arhitektonskom fakultetu i naše troje djece, koji su sada već odrasli ljudi, uspjela sam uskladiti poslovno i privatno. Znam da nije lako, ali svim mladim ženama bih poručila da ne odustaju od privatnog života zbog poslovnog, jer je moguće ostvariti ravnotežu. U poslu treba biti motiviran, imati natjecateljski duh te vam mora biti stalo do onoga što radite. Kako biste ostvarili ono što ste zamislili, potrebno je da ljudi oko vas i zajedno s vama uživaju u ostvarivanju tog cilja. E, onda je sve na svom mjestu. Pa ako i ne uspijete svaki put, nešto ste naučili i drugi put će biti bolje. 

Kako biste opisali suradnju s vlasnikom Orbica Brankom Roglićem, koliko Vam ostavlja otvorene ruke za odlučivanje?   
S gospodinom Brankom Roglićem radim već 20 godina, a poznajemo se više od 30. Oduvijek je to bila suradnja puna uzajamnog poštovanja i povjerenja, dobrog razumijevanja i odlične komunikacije. Uvijek ima vremena za saslušati svoje suradnike, čuti i prihvatiti i tuđe argumente, a to je izuzetno velika vrlina. Osim gospodina Roglića, odličnu suradnju imam i sa Stipom i Josipom Roglićem. Kroz sve ove godine zajedno smo prošli mnoge uspješne, ali i izazovne poslovne situacije koje su nas osnažile te dodatno učvrstile našu suradnju. 

Prema recentnim informacijama žene kontroliraju oko 70 posto globalne potrošnje. Osjeća li se kriza u kozmetičkoj branši, te što u pogledu toga pokazuju usporedbe vaših potrošača na različitim tržištima? 
Žene uvijek pronađu novca za kozmetičke proizvode, iz jednostavnog razloga jer ih ruž i maskara razvesele. Fin i ugodan  miris ih usrećuju, pa zašto ne bi uživale? Takve su sve žene svijeta, u bilo kojoj državi. Industrija kozmetike je ogromna, osim funkcionalne ima i psihološku komponentu, svi vole izgledati ljepše, pa i muškarci koji postaju sve veći potrošači kozmetike. 

Pomoć domaćim snagama

Vidite li potencijalnu snagu u pojedinih hrvatskih brendova iz područja prirodne kozmetike? 

Posebno se trudim pomoći našim proizvođačima kod plasmana njihovih proizvoda u neke od europskih zemalja. Osim što morate kreirati vrhunski i kvalitetan proizvod, koji će biti drukčiji, morate imati ogromna sredstva za postaviti taj proizvod na police europskih maloprodajnih lanaca i marketinški podržati njegovu prodaju. Svi skupa moramo raditi na prilagodbi uvjetima svjetskog tržišta.

Komentirajte prvi

New Report

Close