Luksuzna oaza s pet zvjezdica – jedina takve vrste u Hrvatskoj

Autor: Darko Bičak , 01. veljača 2015. u 10:21
Photo: Dusko Jaramaz/PIXSELL

Šibenska D-Marin Mandalina elitna je marina za prihvat superjahti i jedina takve vrste u Hrvatskoj. U ovaj nautički raj turska grupacija Dogus uložila je više od 20 milijuna eura, a neće stati na tome.

Hrvatska ima velike potencijale za razvoj nautičkog turizma. Zahvaljujući svom položaju, razvedenoj obali i čistom moru vrlo je atraktivna destinacija za nautičare, što pokazuje i činjenica da je svake godine kod nas sve više brodova. Međutim, kako bi podignula konkurentnost u segmentu nautičkog turizma, potrebna su dodatna ulaganja u infrastrukturu i podizanje kvalitete usluga te sadržaja koji će privući nautičare.

Treba uzeti u obzir da su to gosti više platežne moći koji imaju određena očekivanja i skloni su trošiti više od ostalih gostiju. Nautički turizam pozitivno utječe na gospodarski razvoj izravno, ali i neizravno zbog poticanja razvoja malog i srednjeg poduzetništva povezanog s ovim segmentom, poput ugostiteljskih objekata, tvrtki za organizaciju izleta, najam različite opreme, održavanje brodova i slično. Artum Ertem, direktor šibenske marine D-Marin Mandalina, koja posluje u sklopu turske Dogus grupe, ističe da je njihov cilj da podižu standard i razinu usluga u svakoj zemlji u kojoj posluju.

“U globalnim nautičkim ponudama postoji velika mogućnost izbora, što ovisi o karakteristikama različitih zemalja i regija. Uz visoki standard marina, dodatna ponuda je od velike važnosti u postavljanju trendova. Primjerice, za kapetane super jahti jedan od najvažnijih kriterija je postojanje različitih opcija tehničkih i logističkih usluga koje nisu previše udaljene. Kako je ova industrija vrlo zahtjevna, čitava je posada u žurbi te svi poslovi moraju biti završeni na vrijeme. Kvaliteta tehničkih i logističkih usluga te njihova točnost su od velike važnosti”, pojašnjava Ertem. Dodaje da ponude nisu ograničene samo na marine i njihove objekte. S obzirom da gosti traže društvene aktivnosti, ponuda u gradovima i okolici također je važna.

“Kako bismo mogli zauzeti mjesto među drugim poželjnim destinacijama, svaki voditelj restorana, kafića, noćnih klubova, hotela, sportskih objekata i sličnih sadržaja trebao bi podići razinu usluga te time doprinijeti raznolikosti ponude na tržištu. Još jedan važan kriterij je laka dostupnost, koja podrazumijeva česte i učinkovite načine prijevoza, bilo da govorimo o zračnom, željezničkom ili cestovnom prometu”, kaže direktor ove marine koja može primiti i megajahte duže od 100 metara.

Stoga u D-Marinu kažu da nude prilagođena rješenja i personaliziran pristup svojim članovima i gostima koja, uz nove sadržaje, marine od mjesta u kojima se vežu brodovi pretvaraju u mjesta koja potiču određen način života. Na pitanje kako su se odlučili na investiciju u Hrvatskoj, u ovoj turskoj turističkoj grupaciji navode da Hrvatska ima dugu tradiciju nautičkog turizma i oduvijek je bila važno nautičko odredište na Mediteranu. Artum Ertem objašnjava da povijesna i kulturna baština igraju važnu ulogu u nautičkom turizmu, zajedno s prirodnim karakteristikama Hrvatske poput geografskog položaja, blage klime, predvidljivih vjetrova, razvedene obale, velikog broja zaštićenih luka, očuvane prirode i čistog mora.

“Za hrvatsku nautičku ponudu jednako su važne i dobro razvijena infrastruktura, dobra prometna povezanost kopnom, morem ili zrakom te visoka kvaliteta vezova, odličan izbor čarter usluga te pouzdane i profesionalne usluge popravaka i održavanja u marinama na obali i otocima. Marine u blizini gradova s dugom poviješću posebno dizajnirane da prihvate super jahte, kao što je D-Marin Mandalina, pokazuju da hrvatski nautički turizam prati posljednje trendove na tržištu”, kaže Ertem.

U D-Marinu smatraju da Hrvatskoj ne nedostaje vezova, no potrebno je usmjeriti se na podizanje razine kvalitete usluge kako bi naše marine mogle privući što više i što veće brodove. D-Marin Mandalina izgrađena je upravo kao marina za prihvat super jahti i jedina je takve vrste u Hrvatskoj. U njenu izgradnju uloženo je više od 20 milijuna eura te danas može primiti na vez 79 super jahti dužine od 40 do 140 metara. Zahvaljujući posebno izgrađenoj energetskoj infrastrukturi, super jahte se mogu opskrbiti energijom prema svojim specifičnim potrebama. Kad govorimo o kvaliteti usluge, D-Marin Mandalina jedina je hrvatska marina s najvišom razinom kategorizacije 5 sidara te nositelj priznanja Five Gold Anchors Yacht Harbor Association iz Londona i Five Star Diamond Award Američke akademije ugostiteljskih znanosti. Iako ukupnu hrvatsku turističku ponudu karakterizira kratka sezona, u D-Marinu kažu da će su upravo na tom segmentu temeljiti uspješna poslovna priča.

“Doista je izazov osigurati različitu ponudu tijekom cijele godine kako bi se koncept turističke sezone promijenio i proširio na čitavu godinu. To svakako traži ozbiljan plan i organizaciju. Mi to nazivamo nacionalnim turističkim masterplanom koji uključuje sve institucije i udruženja u zemlji. Sve institucije bi trebale djelovati kao poslovni partneri te u tom smislu potpuno surađivati. U ovom trenutku, nautički turizam još poprilično ograničen klimatskim obilježjima, međutim djelotvornim masterplanom poteškoće se mogu lako ukloniti i mijenjati”, procjenjuje Ertem.

Najčešći gosti marine Mandolina dolaze uglavnom iz europskih zemalja poput Austrije, Njemačke, Italije, Češke, Slovačke, Poljske, Mađarske te naravno Hrvatske. Uglavnom se radi o visokoobrazovanim ljudima srednje dobi s iznadprosječnim mjesečnim primanjima. Zbog toga su i zahtjevniji kad se govori o kvaliteti usluge i popratnim sadržajima.

“Upravo će zato naš novi D-Resort Šibenik koji se ovog ljeta otvara u srcu D-Marin Mandaline biti usmjeren na taj segment. Gosti će imati na raspolaganju dva á la carte restorana i četiri bara, spa i wellness centar, trgovinu s najluksuznijim svjetskim brandovima, dječji klub te mogućnost bavljenja različitim sportovima”, kaže prvi čovjek marine. Dodaje da klijente super jahti nije lako ni moguće potpuno specificirati, a s obzirom da je općepoznata činjenica da većina vlasnika super jahti dolazi iz zemalja Zaljeva, Ruske Federacija, zemalja bivšeg Sovjetskog saveza te SAD-a. Ulazak u EU je i pozitivno i negativno utjecao na poslovanje. Kada se govori o negativnom utjecaju, pojašnjavaju u Mandalini, on se odnosi na režim viza prema ne-europskim građanima. Iako su vlasti poduzele značajne korake za ublažavanje procesa za stjecanje vize, putnici obično ne smatraju te prakse praktičnima. Najčešće vole putovati na mjesta na koja mogu doći jednostavno, bez ikakvih procedura i zahtjeva za vize. Što se pozitivne strane tiče, ističu uključivanje jahti pod EU zastavama u domaći režim, pri čemu se one više ne tretiraju kao strane jahte. To marini omogućava da lakše dođe do ciljnih klijenta od kojih je većina iz zemalja članica EU.

Premium mreža

Od početka poslovanja 2003., D-Marin grupa razvija mrežu premium marina na istočnom Sredozemlju i Jadranskom moru, postavljajući visoke standarde i infrastrukturu prilagođenu jahtama do 160 metara dužine. Zahvaljujući stalnim ulaganjima, sve marine danas mogu biti matične ili tranzitne luke za super jahte. D-Marin grupa sastoji se od 10 marina u Hrvatskoj, Grčkoj i Turskoj. U Turskoj ih je tri – Turgutreis, Didim i Göcek – s ukupno 2406 vezova ili 9% od ukupnog broja vezova u Turskoj. U Grčkoj imaju Gouviu, Lefkas, Zeu i Flisvos – s ukupno 3713 vezova – 30% od ukupnog broja vezova u toj zemlji. U Hrvatskoj su vlasnici tri marine – D-Marin Mandaline, D-Marin Dalmacije i D-Marin Borika s ukupno 2349 vezova, što čini 10 posto od ukupnog broja vezova u Hrvatskoj. Grupa sada otvara i novi smjer poslovanja nudeći vlasnicima marina usluge upravljanja. Upravo smo u procesu potpisivanja jednog takvog ugovora u regiji.

Komentirajte prvi

New Report

Close