Luka Osijek premašila plan pretovara, a luka Vukovar podbacila

Autor: Ivana Barišić , 12. ožujak 2008. u 06:30

Vukovarska luka prestala prekrcavati šećer za BiH i izvoziti rudače iz Omarske za Rumunjsku

Dok je u Luci Vukovar lani pretovareno 811.000 tona tereta, u najvećoj riječnoj luci, osječkom Tranzitu, pretovareno je 625.000 tona. Osječani su time premašili zacrtani plan dok ga Vukovarci nisu ni ostvarili. Do gubitka određenih tereta u Luci Vukovar došlo je zbog određenih globalnih kretanja. “Plan nam je omela odluka WTO o šećeru, koji smo prekrcavali za susjednu Bosnu i Hercegovinu. K tome, prestao je i izvoz željezne rudače iz Rudnika Omarska za Rumunjsku. Zbog toga smo ih izgubili i kao korisnike. Rezultat je to određenih svjetskih kretanja, a na koja stvarno nismo mogli utjecati. Istovremeno smo pretovarili više željezne robe, umjetnoga gnojiva i paleta blokova osječke Opeke koja se također izvozi u Rumunjsku. Povećanje obujma poslova očekujemo tijekom ove godine zbog Željezare u Zenici u BiH, ali i najavljenog početka rada Gospodarske zone Vukovar”, tumači Tomislav Mihaljević, direktor Luke Vukovar. U upravi ove tvrtke nadaju se kako će do konca ove godine ostvariti više od pola milijuna pretovara, a pri tome računaju i na samu kvalitetu robe. S realizacijom prošlogodišnjeg posla Luka Vukovar ostvarila je dobit u iznosu od 5 milijuna kuna što je više u odnosu na godinu dana prije. Istovremeno je u Luci Tranzit, kao članici našičke Nexe grupe, ostvareno 30 posto više posla u odnosu na 2006. godinu. Na tome, kako poručuju iz Tranzita, ne planiraju stati jer do kraja ove godine misle povećati promet za dodatnih 20 posto. Oni su najviše orijentirani na pretovar rasutoga tereta, ugljena, troske, željezne rudače, šljunka, umjetnoga gnojiva, ali i generalnih tereta, pri čemu se prvenstveno misli na betonsko željezo, opeku i limove. Kako bi povećali obujam poslova, Vukovarci su krajem 2007. godine u rad pustili četvrtu dizalicu nosivosti 16/27 tona, što im omogućuje da istovremeno mogu pretovarati četiri vrste tereta, odnosno prekrcavati robu s četiri različita broda.

I Osječani su također, još lani, dogovorili kupnju portalne dizalice kapaciteta 10/20 tona čija je vrijednost 1,7 milijuna eura, a potom su potpisali i ugovor za kupnju dizalice kapaciteta 5/6 tona u vrijednosti 430.000 eura. Prva je dizalica, kako su izvijestili iz Luke Tranzit, kojoj je na čelu Ivica Đeri, već puštena u rad krajem veljače, dok će u travnju s radom započeti i ova druga. Time će se ukupan broj dizalica u Luci Tranzit s pet, među kojima je i jedna plovna, povećati na sedam. Osječani tako računaju da će do 2010. godine ostvariti više od milijun tona pretovara različitih roba. Iako su osnovne djelatnosti Luke Tranzit vezane uz pretovar, skladištenje i ostale lučke poslove, oni se još bave i eksploatacijom i prodajom prirodnog pijeska iz rijeke Drave (0-2 mm) čija je proizvodnja pod stalnim nadzorom Instituta građevinarstva Hrvatske. Iako je tranzitovcima za izvoz zanimljiva čitava Europa, kako je još prije potvrdio direktor Đeri, najzanimljivije im je, ipak, istočno tržište na kojega računaju, jer putem tvrtki, posebice onih koje su u sastavu Nexe grupe, žele na njih plasirati svoje proizvode. Ipak, kronični problem koji tišti Luku Tranzit je plovnost rijeke Drave tijekom cijele godine. No u Upravi se nadaju kako će se i to riješiti, a pri tome računaju i na pomoć države čime će se, uz stvaranje lučkoga bazena i izgradnju nove okomite obale, stvoriti potrebni uvjeti za razvoj Luke prema master planu, što bi prema srednjoročnom planu trebalo rezultirati pretovarom od milijun tona roba u riječnom prometu.




Komentirajte prvi

New Report

Close