Ludbreg i sajmom potvrdio poduzetnički duh

Autor: Ante Pavić, Darko Bičak , 16. rujan 2014. u 15:46
Među izlagačima su dominirali oni koji su se predstavili autohtonim i ekološkim proizvodima/Marko Jurinec/PIXSELL

Na sajmu su se predstavili najuspješniji gospodar-stvenici s područja od Varaždina do Koprivnice, od kojih su neki i globalni igrači.

Ludbreg je jedno od gospodarskih središta Podravine, a već dva desetljeća obrtnici iz šire regije okupljaju se na manifestaciji "Ludbreški sejem", koji se ove godine od 4. do 7. rujna održavao 22. put.

No, ovogodišnji gospodarski sajam prerastao je prijašnji format, prigodne izložbeno-prodajne izložbe lokalnih obrtnika i poljoprivrednika uz veliku trodnevnu vjersku proslavu Svete nedjelje, te se početkom ovoga mjeseca tamo predstavila i ludbreška poduzetnička elita. U posebnom šatoru, na Trgu Sv. Trojstva, bili su predstavljeni najuspješniji gospodarstvenici s područja od Varaždina do Koprivnice, od kojih su neki i globalni igrači. O značaju te manifestacije govori i činjenica da ga je otvorio ministar obrta i poduzetništva Gordan Maras. 

 

130radnika

zapošljava Ducati u Ludbregu

Zadovoljni rezultatima 
Sajem je ugostio više od 50 izlagača koji su se predstavili autohtonim i ekološkim proizvodima sa svojih obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava ili pak malih zanatskih radionica. Tako se ondje moglo naći raznih proizvoda, od metalne i kožne galanterije, obućarske i drvne, preko tekstila do ljekovitog bilja, medičarsko-licitarskih i drugih rukotvorina. "Zadovoljan sam sajmom, posebno njegovim rezultatima jer se prvi put u Ludbregu, uz obrtnike, okupilo i društvo gospodarstvenika", komentirao je Dubravko Bilić, gradonačelnik Ludbrega.

Naglasio je da su diskusije o razvoju gospodarstva na Sejmu i popratnim manifestacijama bile poučne. "Nadam se da će nakon kvalitetnije rasprave krenuti kvalitetniji rezultati", istaknuo je Bilić. Osim širenja po pitanju veličine samih poduzetnika, Ludbreški sejem ove je godine prerastao i granice, ne samo regionalne, nego i državne, pa su se u Ludbregu našli i izlagači iz susjedne Slovenije. Riječ je o suradnji Udruge Slovensko združenje za integrirano pridelavo zelenjave iz Slovenije i Grada Ludbrega. Gradonačelnik Bilić ističe da je intencija da ova gospodarska manifestacija postane međuregionalna te međunarodna. 

Mikropoduzeća temelj
Sastavni dio 22. Ludbreškog sejma bio je i Okrugli stol Poslovnog dnevnika "Misli lokalno, djeluj globalno", uz dvije panel diskusije na kojima je bila naglašena problematika stranih ulaganja u jedinicama lokalne samouprave te važnost razvoja malog i srednjeg poduzetništva i poticanje poduzetničke klime u jedinicama lokalne samouprave. Na okruglom stolu koji je okupio 100-tinjak poduzetnika, uz ministra Marasa, koji je otovorio skup, gostovali su i Dražen Pros, zamjenik ministra poduzetništva i obrta, Dubravko Bilić, gradonačelnik  Ludbrega, Milka Kosanović, direktorica odnosa s članstvom HUP-a, kao i mnogi drugi.

Poseban gost je bio poznati ekonomski analitičar Damir Novotny iz TM&C grupe, koji je predstavio Strategiju razvoja grada Ludbrega 2014.-2020.Prema strategiji, mikropoduzeća su jedan od temelja gospodarstva, pa bi tako trebalo biti i u gradu. U strategiji se navodi da se razvoj Ludbrega mora temeljiti na turizmu, kulturi, modernoj industriji i znanju. "Grad mora postati grad poduzetnik koji potiče poduzetništvo", kazao je Novotny. Napomenuo je da bi se Ludbreg trebao uspoređivati s gradićima iz narazvijenihih zemalja šireg susjedstva te da je to jedina mjerna jedinica uspjeha. Mnogi slični gradići Slovačke ili Austrije tranziciju iz teških industrija u tehnološki naprednije već završile, a Novotny smatra da bi slično mogao napraviti i Ludbreg koji, osim toga, ima i turističkih i poljoprivrednih potencijala, što je većina izlagača na sajmu htjela i dokazati.  Jedna od tvrtki koja je izlagala na sajmu je i Ducati komponenti, koja proizvodi dijelove za sve vrste dvokotača, izvanbrodske motore i električne automobile, kao i punjače za njih.

 

50izlagača

okupio je Ludbreški sajam

Ta tvrtka u sastavu talijanske kompanije ima planove širenja poslovanja, a tu se predstavila sa svojim električnim kvadriciklom za koji proizvodi dijelove. Jedan primjer je kupila i gradska vlast Ludbrega za vlastitu komunalnu službu. Električna vozila prodaju u Hrvatskoj i svijetu, pri čemu maksimalno žele iskoristiti blizinu autoceste jer smatraju da su na izvrsnoj poziciji: u svakom trenutku mogu felksibilno reagirati na zahtjeve kupaca, primjerice, u Beču, Ljubljani ili Budimpešti. U Ludbregu se stoga nalazi i Ducatijev logistički centar koji opskrbljuje cijelu Europu.  Ducati je u Ludbreg stigao prije 10 godina, kad je u pogonu radilo 20 radnika. Danas zapošljava 130 radnika i najavljuje zapošljavanje novih. Ludbreg, čini se, ima što pokazati na sajmovima koje posjete i veliki gospodarstvenici.

U njemu, primjerice, radi tvrtka Oprema i uređaji, čini su kupci uređaja za hlađenje i točenje piva, vina, vode, sokova i sirupa multinacionalne kompanije poput Heinekena, Carslberga i SAB Millera, uz InBev koji je sporadični kupac. Heinekenu su glavni dobavljači za srednju i zapadnu Europu, a Carlsbergu za Skandinaviju, Švicarsku i još neke zemlje. Oprema je probila i tržišta Rusije, Kazahstana, Izraela, Vijetnama, Tajlanda, Australije i Čilea. Opet se vraća na tržište Južnoafričke Republike, a 2015. žele zauzeti i SAD. Njima je zapravo najvažniji BrauBeviale, najveći svjetski sajam proizvođača opreme za točenje i hlađenje na kojemu su prije 20 godina našli prve kupce, čime je počelo njihovo osvajanje svjetskog tržišta.

Prerasli granice 
Ludbreg su na karti svijeta uspjeli naći i u dalekoj Indiji, iz koje dolazi grupacija ACG, koja je 2007. preuzela Lukaps, ludbrešku tvornicu kapsula koja je prerasla domaće granice i danas se može pohvaliti da je drugi najveći proizvođač kapsula u Europi. Indijski ulagač čak je krenuo i u proširenje postojećih kapaciteta, koji bi trebali povećati postojeću proizvodnju sa šest na 15 milijardi kapsula godišnje. Polovicu proizvodnje izvoze u zapadnu Europu, četvrinu u zemlje nekadašnje Jugoslavije, a četvrtinu u Rusiju. Veličinu Hrvatske već je odavno prerastao i Bomark Pak, proizvođač folija za omatanje paleta.

S godišnjim kapacitetom od oko 25.000 tona najveća je tvornica takve vrste u srednjoj i jugoistočnoj Europi, a izvozi u Njemačku, Austriju, Češku i Švicarsku. Kako uvjerava gradonačelnik Bilić, ovo područje Hrvatske kreativna je, ugodna sredina i prijateljska prema gospodarstvenicima. Kaže da se to pokazalo kroz povijest jer su svi gradovi u okruženju stara trgovišta, odnosno stari obrtnički centri, gdje su ljudi naučili gospodarski živjeti. Ističe da se ne mogu pohvaliti da su veliki i da imaju široke avenije, ali zato imaju osjećaj prepoznavanja dobre ideje, pomaganja njezinu razvitku i stvaranju unutarnje konkurentnosti koja vrti taj kotač. Tranzicija ipak nije ostavila nepopravljive štete, a Ludbreg planira taj kotač zavrtiti suvremenom elektronskom industrijom, farmacijom, proizvodnjom hrane i turizmom. 

Dobili 719.000 kuna

Ludbregu potpore za poduzetnički inkubator

Ministar obrta i poduzetništva Gordan Maras svečano je na okruglom stolu Poslovnog dnevnika uručio ludbreškom gradonačelniku Dubravku Biliću 719 tisuća kuna u sklopu mjera C2 "Tehnološki parkovi, inkubatori i poduzetnički centri". Grad Ludbreg prijavio je projekt koji se odnosi na osnivanje i uspostavu poduzetničkog inkubatora te njegovo opremanje. Inkubator će, nakon obnove prostora, biti u potkrovlju društvenog doma u naselju Hrastovsko. Time će Ludbreg i njegova okolica dobiti prvu takvu potpornu instituciju.

Komentirajte prvi

New Report

Close