Nakon milijunskih ulaganja u segment obiteljskog i wellness turizma u obnovljenim hotelima Vespera, Punta i Aurora u proteklim godinama, lošinjska tvrtka Jadranka hoteli prošlogodišnjom investicijom u Hotel Bellevue ne samo da je dobila prvi hotel s pet zvjezdica, već je snažno zakoračila u segment kongresnoga turizma.
Član Uprave Jadranke Goran Filipović u razgovoru za Poslovni dnevnik ističe kako Lošinj ima sve šanse postati jedna od vodećih kongresnih destinacija u ovom dijelu Europe, navodi što Jadranka hoteli pripremaju za iduću sezonu te otkriva kako se na otoku razvija cjelogodišnji turizam.
Kako je poslovala tvrtka Jadranka Hoteli u 2014.? Jeste li zadovoljni rezultatima?
Tradicionalno, čak 80 posto gostiju Jadranka hotela dolazi iz zemalja Europske unije. Konkretno, Jadranka hoteli su u 2014. ugostili ukupno 70.249 gostiju koji su ostvarili 381.808 noćenja. Tradicionalno, najviše gostiju je pristiglo iz Austrije (22,91%), Njemačke (18,01%), Slovenije (15,79%) te Hrvatske (14,5%) i Italije (9,38%). Riječ je ponajprije o obiteljima s djecom i višegodišnjim vjernim posjetiteljima, koji su prošle godine na Lošinju u prosjeku boravili 5,4 dana. To je u određenoj suprotnosti s trendovima koji su donijeli kraći boravak i obilazak nekoliko lokacija (destinacija) tijekom jednoga godišnjeg odmora. Zbog svega toga optimistični smo u poslovnim očekivanjima za ovu godinu.
Hotel Bellevue odradio je svoju prvu sezonu, kako je prošlo?
S obzirom na to da je Bellevue, prvi lošinjski hotel s pet zvjezdica, otvoren u srpnju 2014., zadovoljni smo rezultatima koje je ostvario u 2014. godini. U nepunih godinu dana poslovanja na tržištu Bellevue je stvorio prepoznatljivost koja prelazi granice Hrvatske, o čemu najbolje svjedoči osvajanje čak dvaju međunarodnih priznanja: nominaciju za jednu od prestižnih nagrada na svijetu za rasvjetu – LDA Lighting Design Award, u kategoriji za najbolji međunarodni projekt rasvjete, te nagradu Meeting Star, koju nam je dodijelio časopis Kongres Magazin u kategoriji najboljeg kongresnog resorta na temelju ukupne ocjene tajnih gostiju u čak 450 kriterija. U Bellevueu je dosad održano desetak kongresa, eventa i različitih skupova. Zahvaljujući lokaciji u okruženju prekrasne borove šume i uvale Čikat, Bellevue sa svojom jedinstvenom arhitekturom te unikatnom ponudom u wellness i spa segmentu predstavlja sam vrh hrvatske turističke ponude. Zbog toga, ali i zbog predstojećih novosti u Jadrankinoj ponudi u razini pet zvjezdica, optimistični smo glede daljnjih poslovnih rezultata Bellevuea.
Koliko je poslovnih skupova održano u vašim hotelima lani, što činite da pojačate taj segment?
Tijekom prošle godine u našim hotelima održan je 31 kongres, seminar ili događanje. U ovom trenutku najavljeno je čak 37 različitih događanja u ovoj godini, a uvjereni smo kako će se ta brojka u sljedećih nekoliko tjedana dodatno povećati. Naše ulaganje u podizanje kvalitete i ponude svih naših objekata na razinu visoke četiri ili pet zvjezdica, kao i u realizaciju dodatnih sadržaja poput projekta izgradnje ekogolf resorta na području Punta Križe na Cresu, predstavljaju samo logičnu nadopunu prirodnih predispozicija da Lošinj postane i jedna od vodećih kongresnih destinacija u ovom dijelu Europe. Stoga vrlo ozbiljno pristupamo razvoju i promociji kongresne ponude naših hotela i Lošinja, kako na hrvatskom, tako i na inozemnim tržištima. Uvjereni smo kako će kongresni turizam za nekoliko godina činiti značajan dio našeg poslovanja u predsezoni i posezoni.
Kamp Čikat radio je cijele zime. Kakav je rezultat, jeste li zadovoljni, tko su bili gosti i čime ste ih privukli?
U sklopu projekta PPS Hrvatska 365 te u suradnji s Turističkom zajednicom Malog Lošinja, kamp Čikat je od prošle sezone započeo s radom tijekom cijele godine. Kampanjom "100 eura za mjesec dana boravka za dvije osobe + parcela" uspješno smo promovirali zimski turizam u kampu te stvorili pretpostavke za uspješan rad i u zimi 2015./2016., ali i u nadolazećoj ljetnoj sezoni. Zbog toga smo više nego zadovoljni popunjenošću kampa Čikat, osobito jer smo u razdoblju od 20. listopada 2014. do 20. ožujka 2015. ostvarili 4465 noćenja. Od tog broja čak 62 posto činili su gosti iz Njemačke i Austrije, slijede gosti iz Slovenije te Italije. Prvi put u dugogodišnjoj tradiciji turizma na Lošinju smo organizirali doček Nove godine u kampu, gdje smo uz glazbu i vatromet imali više od 100 gostiju, uz 50 gostiju na posebnoj novogodišnjoj večeri. Zbog vrlo pozitivnih rezultata i iskustva, nastavit ćemo s razvojem zimskog kamperskog turizma i u idućim godinama.
Koliko je Jadranka uložila u pripremu iduće sezone, što se radi?
U sljedećih nekoliko mjeseci u uvali Čikat slijedi otvaranje obnovljenog hotela Alhambra s vilom Augustom, kao i vile Hortensia, koje će također biti podignute na razinu pet zvjezdica, i u to je uloženo 25 milijuna eura. Pokrenut je je i projekt uređenja plaže i šetnice u uvali Čikat, vrijedan tri milijuna eura. Projekt je planirano realizirati u sljedeće tri godine kroz tri faze, a ove godine se do početka turističke sezone planira završiti uređenje dijela uvale od hotela Alhambre do vile Hortensie. Tome treba dodati i četirimilijuna eura vrijedno ulaganje u dogradnju Vitality Hotela Punta u Velom Lošinju. Do početka sezone bit će završen i 3,5 milijuna eura vrijedan bazenski kompleks u kampu Čikat, odnosno prvi aquapark na hrvatskim otocima. Istodobno radimo na projektiranju novog hotela Helios. Samo u te kapitalne investicije uloženo je više od 35 milijuna eura. Pripremamo i nove projekte koji će omogućiti daljnju preobrazbu Lošinja u vodeću vitality destinaciju. Uz gradnju ekogolf resorta na Mataldi na otoku Cresu, riječ je i o projektima izgradnje nove marine te rekonstrukcije aerodroma u Malom Lošinju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu