Ljudi nasjednu na ‘sniženja’ i ne provjeravaju cijene, evo kako će se tome stati na kraj

Autor: Poslovni.hr , 23. prosinac 2021. u 09:51
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL

Logično pitanje koje se postavlja je zašto se ne kažnjava trgovce radi te prakse?

Način na koji trgovci prikazuju cijene svojih proizvoda i usluga, a posebno popuste na redovne cijene, pokazao se poprilično problematičan – uobičajena praksa je postala da se ono što je zapravo redovna cijena prikazuje kao akcija ili neka druga forma snižene cijene.

Tanja Popović-Filipović, predsjednica Centra za edukaciju i informiranje potrošača (CEIP) upozorila je na lažne popuste.

“Često je pitanje radi li se tu o nekakvom kršenju o zaštiti potrošača – odgovor je da, ako nas trgovac privuče u trgovinu sa 70 posto sniženja onda i očekujemo to sniženje. Međutim artikli budu na 15 ili 20 posto popusta, što bih ja svrstala pod zavaravajuću poslovnu praksu”, kaže za HTV Popović-Filipović i dodaje kako je druga stvar koja se često događa nenavođenje stare i nove cijene, što nije predviđeno pravilnikom o sniženjima. Takva trgovačka praksa prepoznata je u EU-u i Velikoj Britaniji, a posebice je vidljiva na dan Crnog petka.

Predsjednica Hrvatske udruge za zaštitu potrošača, Ana Knežević, objašnjava kako je u analizi osam velikih britanskih lanaca trgovina, među kojima je i Amazon, njih 99.5 posto prikazalo jednake ili čak više cijene prije Crnog petka.

“Ljudi nasjednu na psihologiju Crnog petka i ne provjeravaju cijene”, rekla je.

Logično pitanje koje se postavlja je zašto se ne kažnjava trgovce radi te prakse?

“Novi zakon o zaštiti potrošača regulirat će to na način da će potrošač biti upoznat sa cijenom proizvoda koja je bila u posljednjih 30 dana kako se ne bi dešavale takve situacije. Također, kada potrošači zamijete situaciju koja je sporna i koja bi trebala biti sankcionirana prema zakonu o zaštiti potrošača, trebaju reagirati i prijaviti nadležnim institucijama”, istaknula je. Kad se radi o kupovini putem Interneta, čest je problem što se cijena mijenja tijekom kupnje.

Komentirajte prvi

New Report

Close