Sat i pet minuta trajala je skupština vjerovnika na kojoj su sve odluke o likvidaciji Uljanika i prodaji imovine donesene s više od 90 posto glasova.
Stečajna upraviteljica Marija Ružić iznijela je činjenice iz kojih je to bio jedini zakonit korak, jer imovina je višestruko manja od obveza, nema proizvodnje ni novca za pokretanje, te stoga stečajni plan nije moguć. Slijedi stoga unovčenje imovine, uz izdvajanje jednog dijela koji bi bio temelj za moguće organiziranje ponovnog proizvodnog sustava.
Što točno ulazi u taj popis nakon skupštine nije ostalo posve jasno, a na sam prijedlog izdvajanja jedan je vjerovnik uložio prigovor i zatražio od suda poništenje odluke, polazeći od toga da je interes vjerovnika unovčenje imovine i namirenje potraživanja. O tomu će se sud očitovati idućih dana. Ovaj slučaj atipičan je stečaj, jer u pravilu kada se donese odluka o likvidaciji tvrtke, jedino što ostaje kao briga stečajnog upravitelja jest što bolje unovčenje imovine, a ne razmatra se što će vjerovnici poduzimati s novcem nakon što se taj postupak okonča.
Nukleus novog škvera?
Dosad se iz materijala kojeg je proteklih mjeseci pripremala stečajna upraviteljica moglo razaznati da će Uljanikovoj tvrtki-kćeri koja bi nastavila s tradicijom gradnje brodova u Puli (Uljanik Brodogradnja 1856) dodijeliti gradnju 526, za prijevoz žive stoke, te dizalice i drugu opremu i materijale iz stečajne mase. No, i sama stečajna upraviteljica najavila je da prihvaćanjem odluke da Uljanik d.d. ide u stečaj isti scenarij slijedi i za Uljanik Brodogradilište, te ostale tvrtke iz grupacije, a jedna od njih je i Uljanik Brodogradnja 1856.
90 posto
vjerovnika glasalo je za likvidaciju
Nakon ročišta jučer je, pak, ostalo puno nepoznanica, pa tako i hoće li i kako biti prenesena koncesija koju za brodograđevnu djelatnost na pomorskom dobru ima Uljanik d.d. Prvotno je bilo predviđeno da bi koncesija bila prenesena na spomenutu tvrtku-kćer.
O tome vjerovnici jučer nisu raspravljali, ali pojedini pravnici drže da jučerašnjom odlukom i brisanjem iz sudskog registra tvrtka automatski gubi i koncesiju, pa će za rješavanje koncesijskog prava po svemu sudeći biti potrebno pokretanje postupka ishođenja pred Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture i Vlade. Među otvorenim pitanjima je i većinski paket dionica koje je Uljanik imao u 3. Maju. Njihova je vrijednost u izvješću stečajne upraviteljice procijenjena na 15,9 milijuna kuna.
Po stečajnoj proceduri taj bi paket trebao biti također ponuđen na prodaju. U 3. maju nervozni su i zbog činjenice da će na dražbu i gradnja 514, car carrier, kojeg je gradio kao podugovaratelj, a koji je i temelj programa njegovog opstanka koji je lani poduprla Vlada. Dodatno će njihovu sudbinu otežati i moguće procjene vrijednosti prije nego se imovinu stavi na dražbu, jer će u tom slučaju, drže predstavnici 3. maja, oni postati kolateralna žrtva.
Ružić
Usporedite li procijenjenu vrijednost imovine i obveza, jedini zaključak je da nema uvjeta za stečajni plan.
Odluka koja je jučer donesena "sazrijevala" je osam mjeseci, koliko je prošlo od pokretanja stečaja, a sada kada se izbistrilo da Uljanik ide u likvidaciju i kada je 90% vjerovnika dalo glas da se ide s unovčenjem imovine, nema razloga da se odugovlači, barem kada je u pitanju njima presudna dražba 514-ice.
Ništa od brzog epiloga
I pred Puljanima je neizvjesnost, jer za ponovno pokretanje proizvodnje daljnji postupak bit će mukotrpan, iziskuje i pravne i financijske, a još važnije i velike političke odluke. Činjenica da je ovo izborna godina može na dinamiku rješavanja imati i pozitivan i negativan učinak.
U svakom slučaju nije realno očekivati brz razvoj događaja, a i sami sudionici u procesu slažu se da se povratak radnika u škver teško može dogoditi prije kraja godine.
Horvat: Tek ćemo razmatrati što dalje
Sve opcije otvorene
I ministar gospodarstva Darko Horvat komentirajući odluku suda u Pazinu ostavio je otvorenim prostor za sve opcije za Uljanik. Odluka vjerovnika ne mora značiti nužno i kraj brodogradnje u Puli, kaže, no nastavlja kako više "ne smijemo biti dovedeni u situaciju da skupo plaćamo loše poslovne odluke iz povijesti". Stoga je jasna vizija poslovanja, koja daje pozitivan rezultat na kraju godine i sposobnost vraćanja preuzetih obveza preduvjet izdavanja bilo kakvih jamstava, poručuje ministar gospodarstva. Jednom od opcija on ističe spominjanu opciju prijenosa, odnosno najma imovine na Uljanik Brodogradnju 1856, te prijenos koncesije i potom osiguranje likvidnosti, ali o svemu tome Vlada kao najveći vjerovnik tek treba razmotriti rješenje, uzimajući u ozbir "sve pravne i financijske rizike za proračun, te pravila EU koja reguliraju državne potpore".
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Napokon, jedna rupa manje na koju ce curiti i isisavati se $$$ iz proracuna, da je pipa zatvorena pred 15 godina za sva brodogradilista, pa te silne milijarde samo spasene bilo bi super, da su investirane te milijarde u nesto sta donosi prihod/dobit kroz 15-tak godina vec bi vrijedilo duplo vise milijardi …. sad zamislimo da svi imamo bar 20-30% vece place jer bi u proracunu ostalo vise $$ i mogli bi se smanjiti porezi i otimacina
Šta ga ne prodate ili poklonite Palumbo grupi oni će znati što i kako dalje, a ne što mrcvarite radnike i taj jadan Uljanik za koji su Talijani već bili zainteresirani i prije..
Viktor Lenac je isto doveden do ruba , a od kad ga je preuzeo Palumbo 2018 godine ide samo na bolje…
https://www.palumbogroup.it/
Uključite se u raspravu