Liječnici postali traženiji od programera

Autor: Poslovni dnevnik , 31. kolovoz 2023. u 07:00
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL

Na istoku Hrvatske više oglasa za posao nego na Jadranu.

OVI indeks za srpanj je pao za 1% u odnosu na isti lanjski mjesec, a pad je zabilježen i na mjesečnoj razini, i to treći mjesec zaredom, ovaj put za 3,2%, objavio je Ekonomski institut, Zagreb (EIZ).

“Sudeći prema desezoniranim podacima i kretanju indeksa u usporedbi s prethodnim mjesecima, zabilježen je pad treći mjesec zaredom. Smanjenje u svibnju iznosilo je 3%, a u lipnju 6,2% te dodatnih 3,2% u srpnju. Drugo tromjesečje je u odnosu na prethodno završilo u minusu od 2%”.

Generatori rasta

Najtraženija zanimanja su prodavač, skladištar, vozač, konobar, kuhar i knjigovođa. Zajedno su na godišnjoj razini generirala 1,7% rasta broja oglasa.

S 13. na 24. mjesto
Analitirači EIZ-a vjeruju i da se i dalje radi o pomicanju sezonskog zapošljavanja prema početku godine, umjesto tijekom turističke predsezone. “U prilog tome govori stopa rasta broja oglasa u prvih sedam mjeseci godine u odnosu na prvih sedam mjeseci 2022. od 4,1% te 5,6% rasta u odnosu na prethodnih sedam mjeseci”, napisali su.

Najtraženija zanimanja su kao i lanjskog srpnja – prodavač, skladištar, vozač, konobar, kuhar i knjigovođa. Zajedno su ta zanimanja na godišnjoj razini generirala 1,7% rasta broja oglasa. Najveći pad na rang ljestvici najtraženijih zanimanja imali su programeri, s 13. na 24. mjesto, a najveći rast liječnici, koji su s 25. mjesta godinu dana ranije skočili na 12. najtraženije zanimanje u srpnju 2023.

Najveće apsolutno smanjenje broja oglasa na godišnjoj razini u srpnju je zabilježeno u zanimanjima programer, učitelj i hotelijer/ugostitelj, a najveće povećanje kod liječnika, knjigovođa, skladištara i vozača. Udio oglasa u kojima se tražila srednja kvalifikacija i dalje je u porastu i u srpnju je iznosio 62%, kao što je u porastu i broj oglasa koji su nudili zaposlenje na neodređeno, s 44,1 na 47,4%.

Pad u središnjoj Hrvatskoj
Kako su naveli iz EIZ-a, u srpnju je jedino u središnjoj Hrvatskoj zabilježeno smanjenje broja oglasa, 4,1% na godišnjoj razini, a rast su predvodile istočna Hrvatska s 23,9% te sjeverni Jadran s 19,5%.

Pad u srpnju tek je drugi zabilježeni godišnji pad broja oglasa u središnjoj Hrvatskoj od veljače 2021., pri čemu je drugi bio u prosincu 2022.

Komentirajte prvi

New Report

Close